خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند
سرخط خبرها

گزارش نویدبخش رئیس مجلس از بررسی وضعیت بورس

  • کد خبر: ۴۲۷۷۹
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
گزارش نویدبخش رئیس مجلس از بررسی وضعیت بورس
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی وضعیت بازار بورس در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت که به زودی شاهد تحول در حوزه بورس خواهیم بود.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی درباره‌ی وضعیت بازار بورس به ارائه خلاصه گزارش این جلسه پرداخت و با تاکید بر حمایت مجلس شورای اسلامی از بازار‌های سرمایه و بورس گفت: جلسه غیرعلنی امروز مجلس بیش از دو ساعت و نیم به طول انجامید و عمدتا متمرکز بر مسائل حوزه بازار سرمایه و بورس بود. مجلس مسائل اقتصادی را با اولویت در دستور کار قرار داده و به خصوص در روز‌های اخیر به طور ویژه در حوزه کمیسیون‌های تخصصی و اقتصادی پیگیر حل مشکلات اقتصادی بوده است.

وی با اشاره به اظهارات روسای کمیسیون‌ها، نمایندگان، وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اولین نکته‌ای که مردم باید از آن مطلع باشند این است که مجلس مصمم است حمایت و تقویت لازم و تثبیت را در بازار‌های بورس و سرمایه انجام دهد و تلاش کند هدایت نقدینگی در بازار بورس به سمت مسائل تولیدی برود و پروژه‌های صنعتی در بخش تجاری، کارخانجات و تولید در کشور رونق بگیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سرمایه و پول مردم در بورس باید مورد صیانت قرار گیرد این امر را از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: ما کمک‌های لازم به دولت برای تثبیت بورس را انجام می‌دهیم افزایش سرمایه هم از موضوعات جدی بود که در همین زمینه لایحه دو فوریتی دولت برای صرف سهام بدون حق تقدم آمد و در کمتر از ۲۲ – ۲۳ روز تصویب و ابلاغ شد و می‌تواند به عمق‌بخشی، تثبیت و هدایت نقدینگی و حفظ نقدینگی بورس و اموال مردم کمک کند.

قالیباف در ادامه اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نه تنها هیچ کوتاهی در این زمینه ندارد، بلکه این موضوع بیشتر از همیشه مورد توجه و اولویت ما بوده است. از این به بعد هم لازم است تصمیمات جدیدی در بورس مورد توجه قرار گیرد که این تصمیمات در مجلس شورای اسلامی با حضور رییس سازمان بورس اتخاذ شده است.

وی درباره‌ی بازارگردانی در بورس گفت: ما باید به دو طریق به این موضوع توجه کنیم یکی این‌که به متغیر‌های بورس توجه کنیم. حجم مبنا، حداقل سفارش و سقف استفاده از اعتبار در بازار سرمایه از نکاتی است که مجلس شورای اسلامی مصمم است در کار کارشناسی و نظارتی خود در بورس به آن توجه کند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث بازارگردانی بخشی از شرکت‌هایی که در بورس هستند حقوقی و دولتی هستند که در زمان اوج بازار درآمد‌هایی پیدا شد و بعد به هر دلیل از بازار بورس کم شد. همه این‌ها شرکت‌هایی هستند که به نوعی دولتی محسوب می‌شوند و مدیریت دولتی دارند. این‌ها مکلف هستند وجوه را به بازار بورس برگردانند و بورس را تقویت کنند تا بازارگردانی درست پیش برود و کسی خارج از موضوع لیدری بورس را انجام ندهد.

قالیباف همچنین اظهار کرد: ما باید استفاده از ابزار‌های پوشش ریسک و بیمه و سهام را مورد توجه قرار دهیم و زیان ناموجهی را به منابع بیت‌المال وارد نکنیم تا بورس را حفظ کنیم. چیزی که توافق شد این است که سازوکار‌های سهام خزانه و کاهش مزیت‌های سهام خزانه غیرمستقیم را برای تقویت در سازوکار‌های رسمی خزانه در بورس در دستور کار قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با اطمینان عرض می‌کنم مجلس و دولت با جمع‌بندی امروز در صحن مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی و تصمیم روز پنج‌شنبه در شورای عالی بورس این کار را انجام می‌دهند و کمیسیون‌های اقتصادی نظارت و پیگیری لازم را خواهند داشت از فردا صبح (دوشنبه) نیز اولین جلسه با حضور روسای کمیسیون‌های مربوطه با حضور من، روسای کمیسیون‌های مربوطه و مسئولان مرتبط از جمله رییس کل بانک مرکزی برگزار خواهد شد و به زودی شاهد تحول در حوزه بورس خواهیم بود.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->