سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

جلیلی: قرارداد همکاری ۲۵ ساله ایران و چین در مرحله پیش‌نویس است

  • کد خبر: ۴۲۸۱۱
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
جلیلی: قرارداد همکاری ۲۵ ساله ایران و چین در مرحله پیش‌نویس است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به دلیل برخی تعلل‌ها و عدم تشخیص درست اولویت‌ها، قرارداد ایران و چین هنوز در مرحله پیش نویس است.
به گزارش شهرآرانیوز، سعید جلیلی در دیدار اخیر خود با جمعی از مسئولان بسیج‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران با بیان این نکته که جنبش دانشجویی باید پیش از دیگران نسبت به موضوعات مهم کشور به تحلیل صحیح دست یابد، اظهار کرد: حرکت دانشجویی باید بتواند در بزنگاه‌ها تحلیل صحیح داشته باشد و مبتنی بر آن تحلیل، وظیفه خودش را انجام دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست پرسش و پاسخ که بیش از دو ساعت به طول انجامید، در خصوص سوالات دانشجویان پیرامون مسائل بین‌المللی به بیان مقدمه‌ای درباره‌ی جایگاه تعاملات کشور با حدود ۲۰۰ واحد سیاسی دیگر در دنیا پرداخت.

جلیلی تعامل گسترده و سازنده را جزء اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خواند و تأکید کرد رژیم صهیونیستی و آمریکا از جمله استثنائاتی هستند که بر مبنای یک منطق صحیح از این دایره خارج شدند.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی تمامی کشور‌های دنیا بر مبنای اهداف، اصول، ارزش‌ها و حقوق آن‌ها شکل می‌گیرد، گفت: نقاط اشتراک و افتراق میان سیاست خارجی کشورها، زمینه‌ی تعامل و تقابل را ایجاد می‌کند و در نهایت منجر به ایجاد فرصت یا تهدید خواهد شد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان عنوان کرد: کار ویژه مهم سیاست خارجی، صیانت از حقوق، ارزش‌ها و منافع یک کشور در استفاده صحیح و به موقع از فرصت‌های به دست آمده در تعاملات بین المللی و همچنین اقدام به موقع در مقابله با تهدیدات است.

جلیلی پس از ارائه مقدمه درباره عرصه تعاملات و تقابل‌های بین‌المللی ضمن اشاره به درخواست مذاکره از سوی مقامات آمریکا، آن را تاکتیکی برای کسب منافع ناشی از راهبرد فشار حداکثری علیه ایران، خواند.

وی با اشاره به تحریم‌های ثانویه علیه ایران، آن را نمونه یک جنگ تمام عیار اقتصادی دانست که برای شکست آن باید دشمن را ناامید کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناامید کردن دشمن را منوط به تقویت اقتصاد داخلی و جهش تولید خواند و تاکید کرد: از لوازم جهش تولید، جهش در صادرات است و یکی از وظایف مهم دستگاه سیاست خارجی در این حوزه، یافتن بازار‌های صادراتی برای تقویت تولید داخلی کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره‌ی قرارداد راهبردی ایران و چین، ضمن اشاره به سفر رئیس‌جمهور این کشور به ایران در سال ۹۴ و اعلام آمادگی چین برای همکاری‌های راهبردی با کشورمان، اظهار کرد: به دلیل برخی تعلل‌ها و عدم تشخیص درست اولویت‌ها، این طرح پس از گذشت چند سال هنوز در مرحله پیش‌نویس بوده و مخالفت‌های صریح مقامات آمریکایی درباره آن حاکی از نگرانی و احساس خطر آن‌ها از شکست راهبرد فشارحداکثری است.

جلیلی تاکید کرد: این قرارداد نیز همانند سایر قراردادها، چارچوب‌های قانونی خود را طی خواهد کرد.

نماینده رهبرانقلاب در شورای عالی امنیت ملی با توصیه دانشجویان به رصد کردن مواضع دشمنان نسبت به موضوعات مختلف، تصریح کرد: درباره دلیل عصبانیت آمریکا و اظهارات خصمانه مقامات این رژیم نسبت به چنین همکاری‌هایی تحلیل داشته باشید.

جلیلی در این‌باره تشریح کرد: آمریکا بر مبنای راهبرد فشار حداکثری علیه ایران و اِعمال تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی که به تحریم‌های او پای‌بند نیستند، می‌خواهد از کم و کیف روابط اقتصادی سایر کشور‌ها با ایران اطلاع داشته باشد تا ضمن تحریم آن کشورها، فشار‌ها بر ایران را به نتیجه برساند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران یعنی شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکا و تدبیر صحیح آن است که به لحاظ مختلف از این همکاری‌ها در برابر دشمن صیانت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->