نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

درباره رضا قوچان‌ نژاد که وارد پانزدهمین سال حضورش در سطح فوتبال حرفه‌ای اروپا شد

  • کد خبر: ۴۲۸۸۰
  • ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
درباره رضا قوچان‌ نژاد که وارد پانزدهمین سال حضورش در سطح فوتبال حرفه‌ای اروپا شد
رضا قوچان‌نژاد با حضور در ترکیب تیمش برابر فاینورد در هفته اول لیگ هلند عملا وارد پانزدهمین سال حضورش در فوتبال اروپا شد. قوچان‌نژاد که در اروپا به گوچی ملقب شده است، یکی از فوتبالیست‌های باثبات ایرانی در اروپاست که البته تا حد‌زیادی این امر را مدیون خانواده‌اش است که او را از دوران کودکی به قاره سبز بردند.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رضا قوچان‌نژاد با حضور در ترکیب تیمش برابر فاینورد در هفته اول لیگ هلند عملا وارد پانزدهمین سال حضورش در فوتبال اروپا شد. او که همین‌روز‌ها وارد سی‌و‌چهارمین سال از زندگی‌اش می‌شود، در نخستین دیدار فصل جدید لیگ هلند با لباس آبی و سفید زووله مقابل فاینورد به میدان رفت و ۹۰ دقیقه جنگید. او نتوانست برابر فاینورد پایش به گل‌زنی باز شود و از شکست ۲ بر ۰ تیمش جلوگیری کند، اما توانست رکورد منحصر‌به‌فرد خود را ارتقا دهد.
 
قوچان‌نژاد که در اروپا به گوچی ملقب شده است، یکی از فوتبالیست‌های باثبات ایرانی در اروپاست که البته تا حد‌زیادی این امر را مدیون خانواده‌اش است که او را از دوران کودکی به قاره سبز بردند. این بازیکن مشهدی‌ الاصل که در خارج از کشور بازی کرده و در رده‌های پایه برای تیمی غیر از ایران به زمین رفته است، در قیاس با اشکان دژاگه، سامان قدوس و حتی فریدون زندی آمار بهتری دارد و با ۱۵ سال حضور مداوم در سطح فوتبال بزرگ‌سالان اروپا رکوردی منحصر‌به‌فرد از خود به جا گذاشته است.
 
اگر‌چه تیم‌هایی که رضا در آن‌ها بازی کرده است، چندان بزرگ نیستند و در مقایسه با دژاگه که در لیگ برتر انگلستان بازی کرده یا زندی که عضو تیم قدیمی بایر‌لورکوزن در بوندس‌لیگا بوده است، شرایط ضعیف‌تری دارد؛ اما ثبات او تحسین‌برانگیز است. او در آستانه سی‌وچهارسالگی همچنان بازیکنی است که در مارکتینگ فوتبال اروپا خریدار داشته باشد و با همه فراز‌و‌نشیب‌هایش همچنان جایی در بهشت فوتبال دنیا دارد، حتی اگر این جایی که می‌گوییم، تیمی از شهری کوچک در هلند باشد!


۱۰۰ به‌علاوه یک‌گل برای گوچی

مهاجم مشهدی زووله سابقه حضور در چندین باشگاه اروپایی و آسیایی را در کارنامه دارد. ابتدای دوران بازیگری او در تیم هیرنفین هلند بود و بعد از آن تجربه حضور در تیم‌هایی مثل گو اهد ایگلزر هلند (قرضی)، ایمن هلند (قرضی)، کامبور هلند، سنت‌ترویدنس بلژیک، چارلتون انگلیس، استانداردلیژ بلژیک، الکویت کویت، الوکره قطر، آپوئل قبرس، سیدنی استرالیا و اکنون زووله هلند، تیم‌هایی هستند که این بازیکن در دوران فوتبال حرفه‌ای تجربه حضور در آن‌ها را داشته است.
 
این بازیکن مشهدی بعد از پایان جام‌جهانی از تیم ملی خداحافظی کرد و این درحالی بود که در ۴۴ حضورش با پیراهن شماره ۱۶ تیم ملی، موفق به ثبت ۱۷ گل شده بود. قوچان‌نژاد که هلندی‌ها او را گوچی صدا می‌زنند، در ۲۷۳ بازی باشگاهی در دوران حرفه‌ای حضورش روی مستطیل سبز تاکنون ۱۰۱ گل به ثمر رسانده است. او اگرچه در این ۱۵ سال چند‌صباحی را هم به تیم‌های حوزه خلیج فارس رفت، اما این انتقال‌ها قرضی بود و گوچی که فوتبالش با آب‌و‌هوای اعراب همخوانی نداشت، خیلی زود به اروپا برگشت.


از تیم ملی هلند تا تیم ملی ایران

رضا قوچان‌نژاد بعد از تولد در مشهد به‌همراه خانواده راهی سرزمین لاله‌های نارنجی شد و دوران کودکی خود را هم در هلند گذراند. او هرگز در باشگاه‌های ایران فوتبال بازی نکرد و تاکنون با‌وجود پیشنهاد‌های مختلف طی چند فصل اخیر حاضر نشده است به ایران برگردد. قوچان‌نژاد که سال‌۲۰۱۲ برای اولین‌بار توسط کارلوس کی‌روش به اردوی تیم ملی ایران دعوت شد، با‌وجود اینکه در تیم‌های ملی رده‌های سنی برای هلند به میدان رفته بود، ترجیح داد به سرزمین پدری‌اش برگردد و برای تیم ملی ایران بازی کند.
 
گوچی ۴۴ بار با پیراهن تیم ملی به میدان رفت و ۱۷ بار گل‌زنی کرد. شاید آمار گل‌های قوچان‌نژاد در قیاس با مهاجمانی، چون علی دایی و سردار آزمون چندان خیره‌کننده نباشد، اما ستاره مشهدی همچون خداداد عزیزی، دیگر‌بازیکن مشهدی تاریخ تیم ملی، که پیش‌تر گل صعود ایران به جام‌جهانی‌۹۸ فرانسه را به ثمر رسانده بود، توانست در بازی با کره جنوبی گل صعود ایران به جام‌جهانی‌۲۰۱۴ را به ثمر برساند؛ گلی که از قضا شباهت‌های زیادی هم با گل همشهری‌اش خداداد داشت. گوچی درست مثل غزال تیزپای فوتبال ایران یک فرار بی‌نظیر داشت و با سرعت خارق‌العاده، خودش را به پشت مدافعان کره رساند و ایران را به برزیل فرستاد.

درباره رضا قوچان‌ نژاد که وارد پانزدهمین سال حضورش در سطح فوتبال حرفه‌ای اروپا شد

 

زووله شانس ظهور مجدد

همین چند ماه پیش بود که دراگان اسکوچیچ، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران، در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است قوچان‌نژاد دوباره به تیم ملی دعوت شود، با به‌کار‌بردن این عبارت که ما همه را زیر‌نظر داریم و هر کسی ممکن است به تیم ملی دعوت شود، به این بازیکن مشهدی برای بازگشت به تیم ملی چراغ سبز نشان داد. گوچی که بعد از اختلاف با کارلوس کی‌روش با یک خداحافظی اینستاگرامی از تیم ملی کنار رفته بود، حالا این فرصت را دارد تا دوباره با درخشش در لباس زووله به تیم ملی برگردد.
 
او البته فصل قبل در زووله ۱۴ بازی به میدان رفت و ۷ گل زد؛ اما این فصل سرمربی زووله از همان بازی اول او را مقابل فاینورد ۹۰ دقیقه به میدان فرستاد تا نشان دهد به مهاجم باتجربه‌اش اعتقاد ویژه‌ای دارد. بعید نیست قوچان‌نژاد با درخشش در پیراهن زووله دوباره پایش به تیم ملی فوتبال ایران باز شود.


طلسم بازی در ایران می‌شکند؟

رضا قوچان‌نژاد تاکنون هیچ‌وقت در لیگ‌های ایران به میدان نرفته است؛ مسئله‌ای که در چند سال اخیر به سوژه تلاش مدیربرنامه‌های تیم‌های بزرگ فوتبال ایران برای جذب او بدل شده است. همین سال گذشته بود که ۳ باشگاه پرسپولیس، تراکتور و ذوب‌آهن برای آوردن ستاره ایرانی فوتبال هلند به کشور تلاش زیادی کردند، اما در‌نهایت گوچی در هلند ماند. همان‌موقع نزدیکان به رضا قوچان‌نژاد مدعی شدند همسر او که خواهر بازیگر زن سرشناس سینمای ایران، ساره بیات است، مانع بازگشت همسرش به ایران شده است. این منابع مدعی‌اند همسر گوچی برای بازگشت به ایران مشکل دارد و به‌همین‌خاطر قوچان‌نژاد حاضر نیست برای بازی در لیگ برتر به ایران بیاید. این‌ها همه در‌حالی است که طی یکی دو روز گذشته شایعاتی مبنی‌بر مذاکره تراکتور با این بازیکن به گوش می‌رسد که با توجه به توضیحات فوق بعید به نظر می‌رسد صحت داشته باشد و محقق شود، چرا‌که قوچان‌نژاد علاوه بر مانع همسرش، این روز‌ها به مرد فیکس زووله در لیگ هلند نیز بدل شده و خیلی دور‌از‌ذهن است که اردیویژه را به مقصد لیگ برتر ترک کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->