هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

راهبرد‌های شرکت‌های دانش بنیان برای مقابله با بحران

  • کد خبر: ۴۳۰۱۳
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
راهبرد‌های شرکت‌های دانش بنیان برای مقابله با بحران
گزیده مصاحبه با مدیران ۳ شرکت دانش بنیان درباره راهبرد‌های آن‌ها برای مقابله با بحران را بخوانید تا با کشف راز بقای آن‌ها نقشه راه خود را ترسیم کنید.
عادل نجفی | شهرآرانیوز - این روز‌ها قدرتمندترین کسب و کار‌های جهان هم زمان با شیوع گسترده کووید ۱۹ با چالش‌های جدی روبه رو شده اند. خودروسازها، صنایع نفتی و حتی زنجیره‌های تأمین مواد غذایی که نیاز روزمره و قطعی بازار مصرف به شمار می‌آیند با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند. البته در این میان شرکت‌های دانش بنیان و غول‌های دنیای فناوری حال و روز بهتری دارند. اما در کنار بزرگان، بسیاری از استارت آپ‌ها نیز تا مرز انحلال و انصراف از ادامه فعالیت‌های خود پیش رفته اند. اگر استارت آپ شما هم در معرض چنین مخاطراتی قرار گرفته است، در ادامه، گزیده مصاحبه با مدیران ۳ شرکت دانش بنیان درباره راهبرد‌های آن‌ها برای مقابله با بحران را بخوانید تا با کشف راز بقای آن‌ها نقشه راه خود را ترسیم کنید.
 

خروجی‌ها و کارکنان را اولویت بندی کنید

استارت آپ نروژی Intelecy با استفاده از هوش مصنوعی به فرایند‌های صنعتی در تولید محصولات به صورت ایمن تر، کارآمدتر و پاکیزه‌تر کمک می‌کند. کاهش فروش کارخانه‌ها موجب کاهش سود و درآمد‌های این استارت آپ شد. با شیوع کووید ۱۹، Intelecy به سرعت راهکار‌های محتمل برای مقابله با شرایط جدید در داخل شرکت و در قبال مشتریان را مورد بررسی قرار داد. این شرکت پس از آماده ساری فهرستی از ابتکارات، آن‌ها را در اختیار کارکنان و سهام داران قرار دادند. گزینه‌های مورد اشاره در فهرست شامل مواردی نظیر فرصت‌های پیش فروش، دوره‌های آزمایشی رایگان، توجه به کسب و کار‌های درباره کووید ۱۹، ارائه مشاوره، تعطیلی‌های موقت، وام ها، فرصت‌های مطالعاتی و موارد مشابه بودند. مدیرعامل این شرکت در پاسخ به چرایی اولویت بندی خروجی‌ها و کارکنان می‌گوید: حتی اگر موجودی نقدی شرکت شما به پایان رسید، مهم نیست کارکنان شما در چه سطحی از امیدواری یا ناامیدی هستند، اما ارتباطات شفاف و منظم با آن‌ها درباره شرایط بسیار اهمیت دارد.
 

بحران موجب تولید محصول جدید شد

استارت آپ Augmenta به ارائه راه حل‌های آسان و عملیاتی واقعیت افزوده برای کســــــب و کار‌ها می‌پردازد. مدیرعامل این شرکت می‌گوید: در ابتدای شیوع کووید ۱۹ بسیاری از فعالیت‌های آن‌ها با مشکل روبه رو شد، زیرا مشتریان جدید ما بیشتر از طریق گفتگو و مذاکرات دوجانبه جذب می‌شدند. پس در ابتدا برای مقابله با بحران کمبود نقدینگی، درخواست کمک از پارک و علم و فناوری فنلاند انجام شد و در تنفس ایجادشده، فرصت‌های جدید بازار را شناسایی کردیم. در حالی که ارائه راهکار‌های جدید به شرکت‌ها دشوار شده بودند، راهکار‌های قدیمی‌تر با توجه به حقایق روز بازار بازنویسی و به ویژه در زمینه دورکاری عرضه شدند. استارت آپ Augmenta بر این باور است که بحران‌ها پنجره‌های جدیدی در بلندمدت می‌گشایند. دیجیتالی سازی صنایع و رفتار‌های جدید کاری از جمله مؤلفه‌های اصلی کسب و کار‌ها خواهند بود. پایان بحران کرونا به معنای عادی سازی شرایط کاری نخواهد بود و دست کم از لحاظ نظری این امر باید در توسعه ایده‌ها به ما کمک کند.
 

کاهش هزینه‌ها و حفظ مشتری‌های موجود

صنعت مسکن از جمله بخش‌های اقتصادی است که هنوز به فعالیت خود با کمترین میزان کاهش ادامه می‌دهد. استارت آپ GBuilder یک نرم افزار مدیریت پروژه‌های املاک طراحی کرده است که به برقراری ارتباط میان دفتر پروژه، مشتری و محل احداث پروژه (کارگاه ساختمانی) کمک می‌کند. مدیر GBuilder به جای تمرکز بر آثر کوتاه مدت پاندمی به چشم انداز بلندمدت آثار بحران بر اقتصاد تمرکز کرده است. اگرچه همچنان شاخص‌های حوزه مسکن مثبت هستند، مدیران این استارت آپ جریان نقدینگی را به سوی سرمایه گذاری در شناسایی تغییرات بازار هدایت و هزینه‌های جاری خود را کاهش داده اند. مدیران به ویژه مدیران استارت آپ‌های نوپا در رهبری بحران برای جلوگیری از آسیب به هسته اصلی شرکت در هزینه‌ها صرفه جویی کنند. از طرف دیگر، در چنین شرایطی بدون تردید پیدا کردن مشتریان جدید برای همه دشوار خواهد بود. پس برای حفظ مشتریان فعلی خود تلاش کنید. در حوزه ساختمان نیز ارتباطات چهره به چهره حائز اهمیت است که با شیوع بیماری به حداقل رسیده است، اما از سوی دیگر، سرمایه گذاران چاره‌ای جز هزینه سرمایه خود ندارند؛ بنابراین وظیفه GBuilder است که با تمرکز بر آینده بازار، بهترین گزینه‌ها را به آن‌ها معرفی کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->