رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
سرخط خبرها

تلافی ترامپ با نادیده گرفتن آتش‌سوزی غرب آمریکا

  • کد خبر: ۴۳۰۳۷
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
تلافی ترامپ با نادیده گرفتن آتش‌سوزی غرب آمریکا
آتش‌سوزی‌ها در «کالیفرنیا»، «اورگان» و «واشنگتن» تعداد زیادی از مردم را به کام مرگ کشانده، بسیاری دیگر را بیمار کرده، شهر‌ها را سوزانده و هکتار‌ها زمین را از بین برده است.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ آتش‌سوزی‌ها در «کالیفرنیا»، «اورگان» و «واشنگتن» تعداد زیادی از مردم را به کام مرگ کشانده، بسیاری دیگر را بیمار کرده، شهر‌ها را سوزانده و هکتار‌ها زمین را از بین برده است. با این حال، دونالد ترامپ، کاری برای مهار این آتش‌سوزی‌ها انجام نداده است. یک ماه پیش در اوج اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا، ترامپ گفته بود که برای محافظت از «اورگان» و «کالیفرنیا» در برابر «آشوبگران و غارتگران»، نیرو‌های فدرال را به آنجا فرستاده است. اکنون شهر‌های این ایالات در معرض خطر سوختن هستند و در وضعیت هشدار سلامتی قرار دارند، اما ترامپ دیگر به فکر محافظت از این شهر‌ها نیست.

روزنامه «گاردین» می‎نویسد: ترامپ به این دلیل که این ایالات در سال ۲۰۱۶ به وی رای نداده‌اند، هنوز از آن‌ها کینه به دل دارد و با نادیده گرفتن وضعیت آن‌ها درحال تلافی کردن است. ترامپ حتی درصدد بود که درخواست کالیفرنیا برای تأمین بودجه اضطراری به‌منظور مهار آتش را رد کند. مایلز تیلور، رئیس سابق وزارت امنیت میهن، می‌گوید: «او به ما گفت از دادن بودجه به افرادی که خانه‌هایشان سوخته است، دست بکشیم، زیرا بسیار عصبانی بود که مردم ایالت کالیفرنیا از او حمایت نکرده بودند.»

توضیح دیگر درمورد سکوت ترامپ، این است که این آتش‌سوزی‌ها به‌دنبال تغییرات آب‌وهوایی‌ای رخ داده است که منشأ انسانی دارد و دونالد ترامپ، بیشتر دوران ریاست‌جمهوری خود را صرف برچیدن سیاست‌های موثر در این حوزه کرده است. اکنون، تنها هفت هفته پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده، درحالی‌که بسیاری از بخش‌های ایالات غربی آمریکا در آتش می‌سوزد، ترامپ از سوابق خود در این مورد دفاع کرده، وعده‌های زیست‌محیطی جو بایدن را به سخره می‌گیرد. رابرت رایش، وزیر کار سابق ایالات‌متحده، معتقد است در روز انتخابات وقتی مردم بخواهند درمورد ماندن و رفتن ترامپ تصمیم بگیرند، بحران آتش‌سوزی‌ها و تغییرات آب‌و‌هوایی، بسیاری از رأی‌ها را تعیین خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->