سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تب واکسن | از پیش‌فروش واکسن آنفلوانزا تا قیمت واقعی آن

  • کد خبر: ۴۳۰۳۸
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
تب واکسن | از پیش‌فروش واکسن آنفلوانزا تا قیمت واقعی آن
ماجرای پیش‌فروش واکسن آنفلوانزا فقط به داروخانه‌ها ختم نمی‌شود و گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی مطب‌ها نیز بسته به‌نوع منطقه شهری مبالغ بین ۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان برای پیش‌فروش واکسن‌های آنفلوانزا از متقاضیان درخواست می‌کنند.
یوسف انصاری | شهرآرانیوز؛ پس از سر زبان افتادن بحث واکسن آنفلوانزا، تبلیغ و پیش‌فروش این واکسن نه‌تن‌ها در فضای مجازی رونق گرفت، بلکه شاهد پیش‌فروش این واکسن در داروخانه‌ها و مطب‌ها هستیم. گزارش‌های سایت‌ها و روزنامه‌ها نشان می‌دهد برخی داروخانه‌ها با دریافت مبالغی حدود ۳۰ تا ۱۰۰هزار تومان واکسن پیش‌فروش می‌کنند و از این طریق مبالغ هنگفتی را به جیب می‌زنند. ماجرای پیش‌فروش واکسن آنفلوانزا فقط به داروخانه‌ها ختم نمی‌شود و گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی مطب‌ها نیز بسته به‌نوع منطقه شهری مبالغ بین ۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان برای پیش‌فروش واکسن‌های آنفلوانزا از متقاضیان درخواست می‌کنند.
 
این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که سیدحیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، گفته است: «پیش‌فروش واکسن آنفلوانزا چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی تخلف و ممنوع است. متأسفانه در روز‌های گذشته گزارش‌هایی دراین‌باره به سازمان غذا و دارو رسیده است و بازرسان ما به این تخلفات رسیدگی کرده‌اند. مردم می‌توانند این تخلفات را به سامانه۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند و از پرداخت مبالغی به‌عنوان هزینه پیش‌خرید واکسن پرهیز کنند».


قیمت واکسن آنفلوانزا چقدر است؟

محمدی، درباره آخرین وضعیت واردات و توزیع واکسن آنفلوانزا گفته است: «باید توجه کرد که سال گذشته ۲۵۰هزار دوز واکسن را برای گروه‌هایی که تزریق این واکسن برایشان ضروری است، مانند افراد مسن، بیماران پیوندی، قلبی‌تنفسی، زنان باردار و... پیش‌بینی کردیم. این درحالی است که امسال باتوجه‌به شرایط خاص ناشی از کرونا تأمین ۵/۲ میلیون دوز واکسن را برای این گروه‌ها در نظر گرفته‌ایم. در حوزه تأمین واکسن برای سایر افراد هم نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشتیم، به‌طوری که در سال گذشته حدود یک میلیون و ۸۰۰هزار دوز واکسن آنفلوانزا مصرف شده بود، اما برای امسال تأمین ۱۶میلیون دوز واکسن را پیش‌بینی کرده‌ایم».
 
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برای ارائه واکسن ۳ نوع قیمت داریم، گفت: «گروه اول شامل همان ۵/۲ میلیون دوز است که به‌صورت رایگان واکسن را دریافت می‌کنند. گروه دوم سالمندان بالای ۶۵سال هستند که باید با ثبت کدملی و احراز هویت واکسن را از داروخانه‌ها با قیمت حدود ۴۲هزار تومان تهیه کنند. برای کودکان زیر ۵سال هم واکسن سه‌ظرفیتی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود. بعد از اینکه توزیع واکسن بین این گروه‌ها تمام شد، براساس میزان تقاضای موجود سراغ گروه‌های دیگر می‌رویم. اگر میزان تقاضا بیشتر از آن ۱۶میلیون دوزی باشد که وارد خواهیم کرد، مجبور می‌شویم با ارز نیمایی وارد کنیم که در این صورت قیمت بیشتری خواهد داشت».


تزریق واکسن برای چه کسانی توصیه می‌شود؟

یکی از سؤال‌های مهم این روز‌ها این است که باتوجه‌به بازگشایی مدارس، آیا نیازی است که همه کودکان واکسن آنفلوانزا تزریق کنند؟ جواب این پرسش منفی است و این واکسن برای گروه‌های پرخطر در اولویت مصرف قرار دارد، از جمله کارکنان بهداشتی و درمانی به‌دلیل اینکه در صورت ابتلا به بیماری می‌توانند آن را به دیگران انتقال دهند یا کارکنان سازمان دام‌پزشکی و محیط‌زیست که در معدوم‌سازی پرندگان نقش دارند، به‌دلیل اینکه ممکن است این افراد به آنفلوانزای پرندگان مبتلا شوند.

بیماران مزمن قلبی و ریوی، افرادی که دارو‌های تقویت سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، بیماران اچ‌آی‌وی و افرادی که بیماری خونی و زمینه‌ای دارند و مادران باردار و نوزادان از جمله گروه‌های دیگری هستند که تزریق واکسن به آن‌ها توصیه می‌شود. علاوه بر این بیماران، به برخی گروه‌های سنی مثل کودکان ۶ماه تا ۵۹ماه توصیه می‌شود که از این واکسن استفاده کنند. همچنین گروه‌های سنی بالای ۶۰سال لازم است از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->