اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

آغاز عملیات اجرایی رود پارک از اوایل مهرماه | احداث بوستان مادر و کودک تا پایان سال ۹۹

  • کد خبر: ۴۳۱۴۰
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
آغاز عملیات اجرایی رود پارک از اوایل مهرماه | احداث بوستان مادر و کودک تا پایان سال ۹۹
شهردار مشهد با اشاره به اینکه مصمم به ادامه اجرای بوستان چهل بازه هستیم، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، عملیات اجرایی ادامه بوستان چهل بازه و رود پارک از اوایل مهرماه آغاز خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا کلائی بامداد امروز در نشست بررسی و تعیین تکلیف پروژه‌های بزرگ منطقه ۱۱ که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، معاونان شهردار، شهردار منطقه و مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: پروژه بوستان چهل بازه و رود پارک، مهر و ماه، بوستان مادر و کودک و ۱۶۵ پارک کوچک و محلی حوزه جنوب غرب از مهمترین پروژه‌های منطقه ۱۱ هستند.

وی با بیان اینکه ادامه اجرای بوستان چهل بازه و رود پارک در مجموع به مساحت ۹۸ هکتار در سه فاز طراحی شده است، افزود: فاز اول این پروژه از پل نمایشگاه تا پل ستاری به مساحت ۳۸ هکتار، فازدوم سید رضی تا دانشجو به مساحت ۱۸ هکتار و فاز سوم از نمایشگاه تا پل پرتوی به مساحت ۴۲ هکتار اجرا خواهد شد.
شهردار مشهد بیان کرد: با توجه به آماده بودن اسناد و نقشه‌های فاز اول بوستان چهل بازه و رودپارک، عملیات اجرایی این فاز از چهار مهرماه آغاز خواهد شد.

کلائی خاطرنشان کرد: همچنین برای اجرای فاز دوم نیز اداره کل طرح‌ها و برنامه‌ها باید تا ۱۰ مهرماه نقشه و طرح مربوط به فاز دوم را آماده و برای اجرا تحویل معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری دهد.
وی با بیان اینکه اداره حقوقی باید موضوع معارضات واقع در مسیر بوستان چهل بازه را پیگیری کند، اضافه کرد: با رفع مشکل معارضات، فاز سوم را نیز در ادامه فاز یک و دو اجرایی خواهیم کرد.

شهردار مشهد در ادامه، به برنامه ریزی‌های انجام شده برای ایجاد دریاچه امید و زندگی در منطقه ۱۱ اشاره و تصریح کرد: این دریاچه را که ابتدا به صورت دریاچه‌ای ساده خواهد بود، در دل رودپارک و بوستان چهل بازه اجرایی می‌کنیم.
 

فضای سبز بوستان چهل بازه باید تا عید نوروز امسال آماده شود


کلائی با اشاره به اینکه در مجموع فضای سبز بوستان چهل بازه باید تا عید نوروز امسال آماده شود، گفت: در کنار فضای سبز و رودپارک پارکینگ مورد نیاز نیز باید در این محدوده در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: برای اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان و همراه کردن آن‌ها، در خصوص اجرای رودپارک و بوستان چل بازه روابط عمومی باید نسبت به نصب تابلو‌های اطلاع رسانی در محدوده منطقه ۱۱ و اطراف پروژه اقدام کند.

شهردار مشهد اظهار کرد: در مجموع در نظر داریم دو پارک کشاورزی شهری را برای کاشت محصولات ارگانیک در دو نقطه شهر از جمله بوستان ۷۰ هکتاری شهرک شهید رجایی و شهید باهنر و همچنین بوستان چهل بازه ایجاد کنیم، لذا برنامه ریزی‌های لازم برای این کار از سوی معاونت خدمات شهری در اسرع وقت انجام شود.
کلائی در ادامه به پروژه مهر و ماه واقع در منطقه ۱۱ اشاره و بیان کرد: این پروژه که قرار بود در زمینی به مساحت ۴.۲ هکتار از باغ گل‌ها تا بولوار وکیل آباد و به صورت مشارکتی اجرا شود، اما پس از گذشت ۱۰ سال، هنوز اجرا نشده است.

وی افزود: لذا این پروژه باید در طرح تفصیلی به صورت الگویی قابل واگذاری و اجرا دیده شود تا بتوانیم آن را برای تصویب به کمیسیون ماده پنج ببریم و پس از تصویب نسبت به جذب سرمایه گذار از طریق معاونت اقتصادی اقدام شود.

شهردار مشهد در خصوص طرح احداث پارک‌های کوچک و محلی در حوزه جنوب غرب، خاطرنشان کرد: مشاور طرح تفصیلی در حوزه جنوب غرب ایجاد ۱۶۵ پارک محلی و کوچک را در لکه‌های باقی مانده در این منطقه در نظر گرفته است لذا امکان سنجی و برنامه ریزی‌های لازم برای عملیاتی شدن این پارک‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
 

هشت پارک بانوان در نقاط مختلف شهر مشهد وجود دارد


کلائی در ادامه به موضوع احداث پارک مادر و کودک در منطقه ۱۱ اشاره کرد بیان کرد: در حال حاضر هشت پارک بانوان در نقاط مختلف شهر مشهد وجود دارد، اما با توجه به نیاز بانوان به فضای سبز بیشتر، برنامه ریزی برای تبدیل زمینی واقع در امامت ۴۹ به پارک مادر و کودک انجام شده است که این کار نیز باید تا پایان سال به نتیجه برسد.
وی در خصوص نامگذاری پروژه‌های شهری نیز اضافه کرد: برای پروژه‌های عمرانی و شهری بزرگ مقیاس باید در همان آغاز نسبت به نامگذاری مناسب اقدام شود، تا مردم از ابتدا بدانند چه پروژه‌ای و با چه نامی در شهر اجرایی می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->