ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون
سرخط خبرها

تأیید شهادت کادر درمان در دوران کرونا به‌شرط استخدام

  • کد خبر: ۴۳۱۹۹
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
تأیید شهادت کادر درمان در دوران کرونا به‌شرط استخدام
طبق ابلاغیه دولت تنها کسانی از کادر درمان «شهید خدمت» محسوب می‌شوند که کارمند دانشگاه علوم  پزشکی در بیمارستان‌های دولتی یا جزو افرادی باشند که در بیمارستان‌های معین کرونا در بخش کرونا مبتلا شده اند.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ اسفند سال گذشته و در بحبوحه درگیری طاقت فرسای کادر درمان کشور با موج اول شیوع ویروس کرونا، وزیر بهداشت کشور درخواست و پیشنهادی مبنی بر «شهید خدمت» محسوب شدن کادر پزشکی، پرستاری،  بهداشتی و خدماتی را به محضر رهبر معظم انقلاب ارائه کرد و ایشان در جواب نامه وزیر با شهید خدمت خواندن جان باختگان کادر پزشکی موافقت کردند؛ موضوعی که علاوه بر تسکین آلام خانواده جان باختگان کادر درمان کرونایی، انرژی مضاعفی برای تلاشگران این حوزه بود. اما حالا با گذشت ۷ ماه از موافقت با این مسئله، خبر‌های ضدونقیضی درباره نحوه اجرا و مشمولان عنوان شهید مدافع سلامت یا همان شهید خدمت به گوش می‌رسد.

آخرین اقدام دولت مردان در این زمینه ابلاغیه‌ای است که در آن شهید محسوب شدن کادر درمان را به طرز عجیبی محدوده کرده است؛ اتفاقی که موجب نارضایتی و ناراحتی خانواده‌های شهدای سلامت و خدمت کادر درمان شده است؛ زیرا طبق این ابلاغیه تنها کسانی از کادر درمان «شهید خدمت» محسوب می‌شوند که کارمند دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌های دولتی یا جزو افرادی باشند که در بیمارستان‌های معین کرونا در بخش کرونا مبتلا شده اند.
با توجه به این ابلاغیه عجیب موضوع را با مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در میان می‌گذاریم تا جزئیات و ابعاد مختلف این مسئله را جویا شویم.

۳ شهید بجای ۱۴ شهید

حمیدرضا رحیمی در واکنش به محدودیت‌های این ابلاغیه در مشمولیت کادر درمان دانشگاه در زمره شهدای خدمت به شهرآرا می‌گوید: تاکنون ۱۴ نفر از کادر درمان در مراکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. با اینکه این افراد در در بیمارستان ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی فعالیت داشته اند، به دلیل محدودیت‌های این آیین نامه فقط ۳ نفر از آن‌ها مشمول تبصره‌های این قانون می‌شوند.
 
رحیمی می‌افزاید: ازاین رو دکتر سالاری که در مرکز بهداشت فعالیت می‌کرده است و حتی دکتر حمید عقیلی که از جان باختگان شاخص کادر درمان است نیز شامل عنوان شهید خدمت نمی‌شوند.
 
وی درباره اصلاح این آیین نامه ادامه می‌دهد: نامه اعتراض به مفاد این ابلاغیه تهیه و به تهران ارسال شده است و امیدواریم شرایط مشمولان این موضوع تغییر پیدا کند.

درحالی مسئولان علوم پزشکی مشهد با توجه به آیین نامه موجود، از نبودن نام دکتر حمید عقیلی در بین شهدای خدمت مشهدی سخن به میان می‌آورند که وی در اورژانس بیمارستان بنت الهدای مشهد فعالیت داشته و در حین خدمت به این ویروس مبتلا شده است. بر کسی پوشیده نیست که بیماران مختلف ابتدا به بخش اورژانس بیمارستان‌های شهر مراجعه می‌کنند و با تشخیص اولیه به بیمارستان‌های معین کرونایی انتقال داده می‌شوند. پس این تبصره که فرد باید حتما در بیمارستان معین کرونایی فعالیت داشته باشد شاید بزرگ‌ترین ایراد این آیین نامه محسوب شود.
 
فرزند این جان باخته کرونایی نیز دراین باره به فارس می‌گوید: ۹ سال از بازنشستگی پدر من می‌گذشت و او طبابت نداشت و هم زمان با شیوع کرونا با درخواست مراکز درمانی در یک درمانگاه خارج از مشهد و یک بیمارستان مشغول به کار شد. حتی زمانی که در پیک اول کرونا جاده‌ها را بسته بودند، پدرم برای تردد به خارج از شهر از فرمانداری مجوز داشت. همچنین طبق شنیده‌ها حتی فرد مبتلا اگر قرارداد شرکتی داشته باشد و در بیمارستان ها‌ی کرونایی شهر مشغول به فعالیت باشد باز هم شهید خدمت محسوب نمی‌شود و باید استخدام دانشگاه باشد.

هنوز ابلاغی نرسیده است

معاون تعاون بنیاد شهید خراسان رضوی نیز در رابطه با اعتراض خانواده شهدا نسبت به محدودیت‌های شهید محسوب شدن کادر درمان می‌افزاید: در این خصوص نامه‌ای به بنیاد شهید استان خراسان رضوی نرسیده است.

صدیقه خدیوی می‌گوید: نامه دستور دفن کادر درمان که بر اثر کرونا فوت نموده‌اند در قطعه اصحاب شهدا (قطعه صالحین) توسط نماینده بنیاد قرائت شده و این نامه از سوی اداره کل پذیرش و امور اداری ایثارگران در مرکز بوده است. معاون تعاون بنیاد شهید خراسان رضوی نسبت به پیگیری موضوع مشمولیت کادر درمان به عنوان شهید، می‌افزاید: وظیفه‌ای در این رابطه به بنیاد شهید استان‌ها واگذار نشده است!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->