رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

نماینده ایران در سازمان ملل: در دفاع مشروع لحظه‌ای تردید نمی‌کنیم

  • کد خبر: ۴۳۲۳۹
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
نماینده ایران در سازمان ملل: در دفاع مشروع لحظه‌ای تردید نمی‌کنیم
نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به این سازمان اعلام کرد: ایران در برابر هرگونه ماجراجویی احتمالی آمریکا، در دفاع مشروع از ملت، سرزمین و منافع خود لحظه‌ای تردید نخواهد کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، مجید تخت روانچی در بخشی از این نامه نوشت: اتهامات و تهدیدات اخیر ترامپ، نقض منشور ملل متحد بوده و جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه ماجراجویی احتمالی آمریکا، در دفاع مشروع از ملت، سرزمین و منافع خود لحظه‌ای تردید نخواهد کرد.

علیرضا میریوسفی، معاون مطبوعاتی هیئت نمایندگی کشورمان در نیویورک در صفحه توییترش نامه مجید تخت روانچی، نماینده دائمی کشورمان در سازمان ملل به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل را منتشر کرد.

در این نامه مراتب اعتراض رسمی ایران به ادعای ضد ایرانی یک مقام آمریکایی در نشریه پولیتیکو و همپنین اظهارات تهدیدآمیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که بر اساس این گزارش مطرح شد، اعلام شده است.

روانچی در این نامه نوشت: این نامه را می‌نویسم که اطلاع دهم در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰ رئیس جمهور آمریکا با اشاره به "گزارش نشریات" اتهامی بی‌اساس را علیه ایران مطرح کرده و تهدید به به کارگیری شدت عمل علیه کشور من کرد. چند ساعت بعد هم همین تهدید را تکرار کرد.

در ادامه این نامه آمده است: چنین اظهارات تحریک‌آمیزی تخطی آشکاری از اصول بنیادین ذکر شده در منشور سازمان ملل را شکل می‌دهد، به ویژه بند دوم آن که از هرگونه تهدید و شدت عملی منع می‌کند.

روانچی همچنین بیان کرد: این اولین باری نیست که رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است علیه ایران شدت عمل به کار می‌گیرد. به دنبال ترور ناگوار سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیرو‌های قدس جمهوری اسلامی ایران در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ و در بازه زمانی بین ۳ تا ۵ ژانویه او در پنج موقعیت مختلف تهدید کرد که علیه کشورم شدت عمل نشان خواهد داد. ما به طور جدی درباره هر گونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه ایران و توسط آمریکا هشدار می‌دهیم که باید مسئولیت کامل تمام عواقب آن را بپذیرد.

نماینده کشورمان در سازمان ملل ادامه داد: سیاست‌های غیرمسئولانه و اقدامات غیرقانونی آمریکا تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی ایجاد می‌کند؛ بنابراین بر شورای امنیت سازمان ملل لازم است که از آمریکا بخواهد به تهدید‌ها و سیاست‌های بی قید و بندش پایان بخشیده و این کشور را پاسخگوی اقدامات غیرقانونی‌اش بداند.

او علاوه بر این گفت: جمهوری اسلامی در به کارگیری حق طبیعی‌اش برای دفاع از خود، حفاظت از ملتش، حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی‌اش و تامین امنیت منافع ملی‌اش در برابر هرگونه خصومتی تردید نخواهد کرد.
 
دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در پی ادعای ضد ایرانی نشریه پولیتیکو مبنی بر وجود طرحی از سوی ایران برای ترور سفیر واشنگتن در آفریقای جنوبی در پی اقدام تروریستی آمریکا برای به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی، در صفحه توییترش ادعا کرد: طبق گزارش مطبوعات، ایران ممکن است یک ترور یا حمله دیگری را به تلافی کشتن قاسم سلیمانی طرح ریزی کند.

ترامپ در ادامه با دفاع از اقدام تروریستی‌اش در به شهادن رساندن سردار شهید سلیمانی مدعی شد: (این اقدام) به خاطر برنامه‌ریزی او برای حمله‌ای در آینده، کشتن نظامیان آمریکایی، مرگ و رنج به بار آمده در طی چند سال انجام شد.

او در بخشی دیگر از اظهاراتش تهدید‌هایی را مطرح کرده و گفت: هر حمله‌ای توسط ایران، به هر شکلی علیه آمریکا با حمله‌ای ۱۰۰۰ برابر بزرگ‌تر علیه ایران مواجه خواهد شد.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->