ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون
سرخط خبرها

ماجرای کلاهبرداری تلفنی از طریق سامانه «شاد» + عکس

  • کد خبر: ۴۳۲۶۸
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
ماجرای کلاهبرداری تلفنی از طریق سامانه «شاد» + عکس
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حساب توئیتر خود از کلاه‌برداری سودجویان ازطریق سامانه‌ی «شاد» خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار توئیتی عنوان کرد که پس از تماس با پشتیبانی سامانه‌ی «شاد»، به‌ازای هر دقیقه، سه هزار تومان بر مبلغ قبض تلفن او اضافه شده؛ همچنین با گذشت ۴۳ دقیقه از مکالمه، هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ هزار تومان به قبض تلفن وی افزوده شده است.

 

سودجویان و کلاهبرداران همواره از روش‌های مختلف و به‌روزی برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند و از ناآگاهی افراد در مواجهه با تغییرات فناوری جدید در این زمینه بهره می‌برند. پس از راه‌اندازی سامانه دانش آموزی «شاد» که بستری برای پیش‌بردن آموزش دانش‌آموزان به‌صورت مجازی است، به‌علت کمبود اطلاعات در بین افراد و خانواده‌ها نسبت به این سامانه، بستر مناسبی برای سوءاستفاده و کلاهبرداری فراهم شده است.

 

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به توئیت کاربر متضررشده، اعلام کرد که این مکالمه، نتیجه‌ی یک کلاه‌برداری بوده و کاربر به‌جای تماس با پشتیبانی «شاد»، با کلاهبرداران تماس گرفته است. آذری جهرمی، در توییتر خود نوید داده تا با پیگیری و توقف این کلاهبرداری‌ها از سوءاستفاده از نام این سامانه‌ی دانش‌آموزی جلوگیری کند. وی خطاب به این کاربر اعلام کرد که پول‌های کسرشده از حساب افراد قربانی، بعد از پیگیری‌های لازم به حساب آن‌ها بازمی‌گردد.

 

در ادامه توئیت وزیر ارتباطات در پاسخ به کلاهبرداری تلفنی مطرح شده را مشاهده می‌کنید:

 

ماجرای کلاهبرداری تلفنی از طریق سامانه «شاد»

 

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->