جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

فرودگاه چابهار از فردا، ۲۷شهریور باز می‌شود + جزئیات

  • کد خبر: ۴۳۲۹۱
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
فرودگاه چابهار از فردا، ۲۷شهریور باز می‌شود + جزئیات
فرودگاه چابهار از فردا، پنجشنبه، ۲۷شهریور باز و پرواز‌های آن از سر گرفته می‌شود. این در حالی است که مسئولان از تعطیلی یک ماهه فرودگاه کنارک چابهار سخن می‌گفتند.
به گزارش شهرآرانیوز، طی روز‌های گذشته بود که اعلام شد به مدت یک ماه پرواز و پذیرش مسافر در فرودگاه کنارک چابهار متوقف خواهد بود که دلیل آن را آماده سازی و تعمیرات این فرودگاه اعلام کردند. بر این اساس فرودگاه‌های زاهدان، زابل و ایرانشهر به عنوان جایگزین جهت پذیرش پرواز و مسافر اعلام شد.
اما پیگیری آخرین وضعیت فرودگاه چابهار از مسئولان منطقه آزاد چابهار حاکی از آن است که با حضور مسئولان در چابهار و مذاکراتی که وجود داشته فرودگاه از فردا باز می‌شود.

عدنان حسینی، مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت که روز گذشته نمایندگان دستگاه‌ها از جمله شرکت فرودگاهها، وزارت راه و وزارت دفاع طی بازدیدی مشکلات فرودگاه کنارک را بررسی کردند.
وی افزود: بر این اساس قرار شد تا باحل مشکلات از فردا، پنج شنبه پرواز‌ها از سر گرفته شود.
فرودگاه کنارک در حال حاضر تنها فرودگاه چابهار است و این در حالی است که از آذر ماه سال گذشته بعد از سال‌ها رایزنی و مذاکره کلنگ زنی فرودگاه بین المللی چابهار در منطقه آزاد انجام شد.
شهر فرودگاهی چابهار در دو فاز احداث می‌شود که ساخت فاز اول آن طی انعقاد قرار دادی ۱۸ ماهه با سرمایه ۴۷۰ میلیارد تومان، از ابتدای تیرماه امسال شروع شده و قرار است در سال آینده اولین فاز آن عملیاتی شود.
 
تعطیلی غیرمنتظره
این درحالی است که تسنیم نوشته؛ شرکت مالک فرودگاه چابهار-کنارک به شکلی غیرمنتظره و دقیقاً یک روز قبل از تعطیلی، پنج روز پیش در ۲۰شهریورماه طی نامه‌ای به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: به علت تعمیرات سطح پروازی و سیستم‌های ناوبری و رفع ایرادات به وجود آمده در بخش‌های سوخت‌رسانی، باند فرودگاه چابهار از امروز پنجشنبه ۲۰شهریور تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و امکان نشست و برخاست پرواز‌های مسافری را ندارد.

این تعطیلی غیرمنتظره موجب سردرگمی مسافرانی شده که در چابهار هستند یا کسانی که قصد آمدن به این منطقه را داشتند؛ تعدادی از مسافران در تماس‌های متعدد از این موضوع گلایه کردند و از کلافه‌گی و سردرگمی خود خبر دادند.

استاندار سیستان و بلوچستان بعد از تعطیلی غیرمنتظره فوراً موضع خشمگینی گرفت و گفت: انتظار داریم نیروی هوایی عذرخواهی کند و ستاد کل نیرو‌های مسلح هم با متولیان تعطیلی غیرمنتظره فرودگاه برخورد لازم را داشته باشد.

احمدعلی موهبتی ادامه داد: گفته می‌شود متولیان نیروی هوایی شرط بازگشایی و فعالیت مجدد فرودگاه کنارک را توقف و تعطیلی عملیات احداث فرودگاه چابهار اعلام کرده‌اند.

سعید چلندی، معاون ترانزیت منطقه آزاد چابهار هم گفت: دلیل مشخص و منطقی‌ای برای تعطیلی فرودگاه ارائه نکردند.

فرودگاهی که بسته شده بود یک فرودگاه نظامی است، پایگاه دهم شکاری ارتش در کنارک که چندسالی است با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری مبدأ هواپیما‌های مسافری از سراسر کشور شده است.

این فرودگاه به دلیل نظامی بودن محدودیت‌های زیادی دارد، به‌طوری که استاندار سیستان و بلوچستان پیش‌تر گفته بود: ساخت یک فرودگاه مناسب مسافری در چابهار نیاز مبرم منطقه بود، فرودگاه فعلی کنارک محدودیت‌های شدید برای سرمایه‌گذاران دارد، وقتی منطقه آزاد نمی‌تواند در آنجا یک دفتر برای پذیرایی از مهمانانش داشته باشد دیگر برای سرمایه‌گذاران جای خود دارد.

با توجه به محدودیت‌های شدید، پروژه احداث فرودگاه جدید چابهار با کارفرمایی و منابع منطقه آزاد چابهار از تیرماه امسال شروع شده و درحال ساخت است، این فرودگاه که قرار است در فاز اول ظرفیت پذیرش بیش از یک میلیون مسافر در سال را داشته باشد درحال حاضر با اعتبار عملیاتی بالغ‌بر ۴۷۰ میلیارد تومان درحال ساخت است؛ مدیرعامل منطقه آزاد چابهار می‌گوید: ۴۰۰ نفر در این پروژه شبانه‌روز مشغول کارند و در مجموع برای بهره‌برداری کامل فاز اول هزار میلیارد تومان برای آن هزینه می‌شود.

همانطور که در صحبت‌های استاندار هم مشخص بود گفته شد دلیل تعطیلی فرودگاه، توقف اجرای پروژه فرودگاه جدیدی است که از سوی منطقه آزاد شروع شده است حال اینکه شرط بازگشایی تعطیلی پروژه فرودگاه جدید بوده یا نه مشخص نیست.


منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->