نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

بخت آخر شهرخودرو در لیگ قهرمانان آسیا!

  • کد خبر: ۴۳۳۷۱
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
بخت آخر شهرخودرو در لیگ قهرمانان آسیا!
شهر‌خودرو امروز در چهارمین نبرد آسیایی خود برای حذف‌نشدن محکوم به پیروزی مقابل شباب الاهلی امارات است
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هفته چهارم دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز آغاز خواهد شد و نماینده مشهد در این رقابت‌ها از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه الجنوب باشگاه الوکره قطر به‌مصاف شباب الاهلی امارات خواهد رفت؛ دیداری که ۷۲ ساعت قبل به‌عنوان آخرین بازی دور رفت گروهی برگزار شد و عنابی‌های سفیدپوش شهر مشهد با‌وجود ارائه بازی برابر تن به شکست ۱‌بر ۰ مقابل این حریف عربی خود دادند. شکستی که شهرخودرو را به‌تن‌هایی در قعر جدول گروه دوم رقابت‌های منطقه غرب آسیا قرار داد. حالا مهدی رحمتی در دومین تجربه سرمربیگری خود شهرخودرو را روانه میدانی می‌کند که اگر از آن دست‌پُر خارج نشود، کار برای کسب اولین امتیاز آسیایی نماینده مشهد در تاریخ لیگ قهرمانان در ۲ بازی باقی‌مانده برابر الهلال و پاختاکور سخت خواهد شد.


بخت بد آسیایی شهرخودرو

عنابی‌های مشهد که در فصل نقل‌و‌انتقالات ۲ ستاره تیمشان محمدحسین مرادمند و میلاد سرلک را از دست دادند، بعد از جذب ۶ بازیکن با توجه به گذشت زمان پرداخت بدهی پانادیچ، مربی گذشته خود، از‌سوی فیفا با بسته‌شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی‌شان رو‌به‌رو شدند؛ اتفاقی که دست رحمتی را در قطر خالی گذاشت تا فیفا اجازه بازی بازیکنان جدید شهرخودرو در آسیا را صادر نکند.
 
این در‌حالی است که مسئولان شهرخودرو تا لحظه آخر مدعی بودند با فیفا رایزنی‌هایشان را انجام دادند و مشکلی وجود ندارد! حالا رحمتی و تیمش در قطر با کمبود بازیکن و نیمکتی خالی رو‌به‌روست. به شکلی که سنگربان‌مربی عنابی‌های شهر مشهد در دیدار با شباب الاهلی با‌وجود یک گل عقب‌بودن، نتوانست از ۵ ظرفیت تعویض خود استفاده کند و نیمکت ضعیف تیمش بدجور به چشم می‌آمد. حالا از دوحه خبر می‌‎رسد علی نبی‌زاده، هافبک‌دفاعی جوان این تیم، نیز که در بازی گذشته مصدوم شد، شاید نتواند تا پایان رقابت‌ها تیمش را همراهی کند و این یعنی بخت بد آسیایی شهرخودرو و رحمتی!


جلوگیری از تثبیت رکورد‌های منفی

شهرخودرو در نبرد اول با شباب الاهلی در بیشتر بخش‌های آنالیز بازی نمایشی برابر با تیم اماراتی داشت، اما آنچه از جدال اول این ۲ تیم بر‌جای ماند، ۳ امتیاز از‌دست‌رفته و ثبت رکورد ضعیفی دیگر بود. نماینده مشهد اگر قرار باشد در لیگ قهرمانان فصل جاری همچنان روی ریل ناکامی گام بردارد، شاید به ضعیف‌ترین تیم تاریخ فوتبال ایران در لیگ قهرمانان بدل شود.
 
پیش از شهرخودرو، استقلال خوزستان، صبا‌باتری و مس کرمان، تیم‌های کم‌نام‌و‌نشان دیگری از ایران بودند که آسیایی شدند؛ اما هرسه آن‌ها نمایش قابل‌قبول و غرورآفرینی داشتند. شهرخودرو در ۳ بازی دور گروهی آمار ۳ شکست، ۶ گل خورده، بدون گل زده و بدون امتیاز را برای خود به ثبت رسانده است. رکورد‌های منفی که شاگردان رحمتی با توجه به ضعف حریف اماراتی و قدرت ۲ تیم دیگر گروه الهلال و پاختاکور، اگر می‌خواهند آن‌ها را از جلوی نامشان پاک کنند، باید در بازی امشب هر طور شده اول به گل برسند و بعد پیروز میدان باشند.


تغییر تاکتیک برای برد بزرگ

شهرخودرو در اولین تجربه رحمتی با ترکیبی احتیاط آمیز به میدان شباب الاهلی رفت، اما حالا عنابی‌های مشهد برای دشت دستکم یک امتیاز در آسیا باید در بازی دوم برابر تیم اماراتی ترکیبی شجاعانه‌تر را روانه میدان کند. استفاده از حسین مهربان به عنوان تک مهاجم در بازی اول کارساز نبود و حالا گفته می‌شود رحمتی از زوج قاضی - مهربان می‌خواهد در بازی امشب استفاده کند. زوجی که پشت سر آن‌ها خلعتبری و قاسمی‌نژاد به عنوان ۲ ضلع دیگر لوزی هجومی شهرخودرو قرار خواهند گرفت. شاید رحمتی برای رسیدن به اولین امتیاز آسیایی فوتبال مشهد، نیاز به تدابیر هجومی اینچنینی در برابر شباب الاهلی داشته باشد.


حسرت دیداری که در مشهد نیست

نبرد امروز شهرخودرو و شباب الاهلی درحالی به میزبانی کشور بی‌طرف برگزار می‌شود که طبق قانون و در حالت طبیعی باید در ورزشگاه امام‌رضا (ع) و به میزبانی شهر مشهد برگزار می‌شد. حسرت بزرگ آسیایی که به نظر می‌رسد کرونا بر دل فوتبال‌دوستان مشهدی گذاشت. طبق توافق‌AFC و فدراسیون فوتبال ایران قرار بود ۲ دیدار نمایندگان آسیایی ایران برابر رقبایشان در جدول به‌استثنای رقبای عربستانی در دور برگشت در کشورمان برگزار شود؛ اتفاقی که می‌توانست برای اولین‌بار در تاریخ پای یک بازی بین‌المللی لیگ قهرمانان را به فوتبال مشهد باز کند، اما کرونا مانع آن شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا پای قولش بماند و حالا شهرخودرو باید در قطر به میدان برود؛ بدون حضور تماشاگرانش، بدون هیجان، بدون عشق!


نوازی: نمایش بهتری مقابل الاهلی خواهیم داشت

مربی تیم فوتبال شهرخودرو در غیاب مهدی رحمتی در نشست خبری پیش از بازی با شباب الاهلی امارات گفت: در بازی قبل شناخت لازم را از الاهلی نداشتیم،، اما مطمئنا امروز نمایش خوبی مقابل حریف اماراتی خواهیم داشت. محمد نوازی اظهار کرد: ما شروع خوبی در مسابقه اول داشتیم، ولی در نیمه دوم بر اثر یک اشتباه گل خوردیم. مربی شهرخودرو درباره امکانات هتل محل اقامت این تیم عنوان کرد: شاید هتل ما خوب باشد، اما امکانات آن خوب نیست. از نظر ریکاوری این موضوع روی تیم ما تأثیر دارد.
 
شاید خیلی‌ها از وضعیت درونی تیم ما خبر نداشته باشند. ما در این مسابقات مثل تیم‌های دیگر بازیکنان جدیدمان را در اختیار نداریم؛ اما بازیکنان خوبی داریم که در این بازی قطعا فوتبال بهتری ارائه خواهیم کرد. نوازی خاطرنشان کرد: حریف ما هم تیم خوبی است و فوتبال را خوب انجام می‌دهد، اما مطمئنا ما تلاش خواهیم کرد در این مسابقه عملکرد بهتری داشته باشیم. وی با بیان اینکه تیمش در بازی رفت هم دفاعی بازی نکرد، گفت: ما از نیمه زمین کارمان را آغاز می‌کردیم، اما، چون نسبت به حریف اصلا شناخت نداشتیم، کارمان سخت شده بود. بازی قبل شناخت ما را بیشتر کرد و امروز در زمین خواهید دید که تیممان با وضعیت بهتری وارد بازی خواهد شد.


زاراگوسا: به‌دنبال غافل‌گیر‌کردن شهرخودرو هستیم

سرمربی شباب الاهلی پیش از دیدار با شهرخودرو گفت: شهرخودرو در بازی رفت نشان داد تیم خوبی است و این، کار ما را سخت می‌کند. زاراگوسا افزود: فشردگی بازی‌ها باعث می‌شود تا تمام تیم‌ها خسته شوند و از کیفیت بازی‌ها کاسته شود. وی یادآور شد: ما خود را برای بازی برگشت مقابل شهرخودرو آماده کردیم و امیدواریم در بازی برگشت رقیب را غافل‌گیر کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->