چند انگلیسی در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند؟ احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است
سرخط خبرها

محکومیت گسترده توافق ننگین عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

  • کد خبر: ۴۳۳۷۴
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
محکومیت گسترده توافق ننگین عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط امارات متحده‌عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی، روز سه‌شنبه در کاخ سفید به امضا رسید. به‌دنبال این رویداد در کاخ سفید، در اعتراض به توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و دو کشور امارات متحده‌عربی و بحرین، تظاهراتی در واشنگتن، لندن و تونس برگزار شد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط امارات متحده‌عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی، روز سه‌شنبه در کاخ سفید به امضا رسید. این مراسم با حضور دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، عبدا... بن‌زاید، وزیرخارجه امارات و عبداللطیف الزیانی، وزیرخارجه بحرین، برگزار شد. به‌دنبال این رویداد در کاخ سفید، در اعتراض به توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و دو کشور امارات متحده‌عربی و بحرین، تظاهراتی در واشنگتن، لندن و تونس برگزار شد.
 
فعالان فلسطینیِ مقیم آمریکا، در اعتراض به عادی‌سازی روابط، روز سه‌شنبه مقابل کاخ سفید تجمع کردند. آنان اعلام کرده‌اند که این توافق بر اشغالگری رژیم صهیونیستی صحه می‌گذارد و خنجری از پشت به قلب ملت فلسطین است. خواست اصلی این تظاهرکنندگان، توقف امضای این توافق‌نامه‌ها بود. علاوه‌بر این، یک انجمن اماراتی، کارزاری الکترونیک به نام «میثاق فلسطین» به راه انداخته است که تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.
 
«میثاق فلسطین» مخالف عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی است و خواستار تجدیدبیعت امارات با فلسطین است. شهروندان اماراتی و بحرینی با محکوم کردن امضای این توافق‌نامه، این روز را یک روز منحوس و نامبارک در تاریخ دو دولت ابوظبی و منامه خواندند.

همچنین صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، پس از امضای توافق‌نامه عادی‌سازی، در مصاحبه‌ای با تلویزیون فلسطین گفت: «عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به منزله مشروعیت بخشیدن به این دولت اشغالگر است.»
 
وی افزود: امارات متحده‌عربی و بحرین با امضای این توافق‌نامه، درواقع با طرح رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در اراضی اشغالی و حاکمیت اشغالگران بر مسجدالاقصی موافقت کرده‌اند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که امضای این توافق‌نامه‌ها، هرگز به صلح در منطقه نمی‌انجامد.
 
وی تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی حقوق ملت فلسطین و پایتختی قدس را به رسمیت نشناسند، صلح برقرار نمی‌شود. عباس هشدار داد: هرگونه تلاش از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای پایمال کردن حق مردم فلسطین، عواقبی شدید درپی خواهد داشت.
 
همچنین محمد علی‌الحوثی، یکی از رهبران انصارا... یمن، توافق میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را ننگین و اهانت‌بار دانست و از این کشور‌ها خواست تا از این توافق برگردند. حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، نیز دیروز در جلسه هیئت دولت در واکنش به امضای توافق عادی‌سازی روابط میان کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حاکمان برخی از این کشور‌ها «نه دین را می‌فهمند و نه به دِین خود نسبت به مردم فلسطین پایبند هستند.»
 
وی ضمن محکومیت توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: «تمام عواقب وخیمی که در این زمینه پیش بیاید، به عهده این کشور‌های عربی خواهد بود.» وی امضای این توافق را برخلاف قوانین و ضدامنیت منطقه دانست.
 
در ادامه حازم قاسم، سخن‌گوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در واکنش به امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط امارات متحده‌عربی و بحرین با اسرائیل، در حساب فیس‌بوک خود نوشت: مردم فلسطین مبارزه خود را ادامه خواهند داد و این توافق‌نامه برای مردم ما هیچ ارزشی ندارد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در واکنش به عادی‌سازی روابط بحرین با اسرائیل تهدید کرد که امیر بحرین باید منتظر «انتقام سخت» باشد.

از سویی به گزارش میدل‌ایست‌آی، دونالد ترامپ ادعا کرده است که پنج کشور دیگر در خاورمیانه به‌زودی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی خواهند کرد. به گزارش «اسکای‌نیوز»، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل، این ادعای ترامپ را تایید کرده است.
 
فریدمن همچنین ادعا کرده است که آمریکا به فلسطین کمک خواهد کرد تا به صلحی پایدار برسد. در این بین مشعل‌بن‌حمد آل‌ثانی، سفیر قطر در ایالات‌متحده، در مصاحبه‌ای با «نیوزویک» تاکید کرده است که قطر به طرح صلح عربی، که ۱۸سال قبل امضا شده است، پایبند است و تا زمانی که رژیم صهیونیستی به اشغال اراضی فلسطین پایان ندهد، روابط خود را با این رژیم عادی‌سازی نمی‌کند.
 
وی گفت: دوحه امیدوار است مسئله فلسطین با تشکیل دو کشور مستقل حل شود و صلح و ثبات در منطقه ایجاد شود و همچنین تاکید کرد که قطر حمایت خود را از فلسطین و نوار غزه ادامه خواهد داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->