«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

رونمایی نصفه‌نیمه اپل از محصولات جدیدش!

  • کد خبر: ۴۳۳۷۹
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
رونمایی نصفه‌نیمه اپل از محصولات جدیدش!
اپل از گوشی جدید خود رونمایی نکرد، اما محصولات جذاب دیگرش دوست‌داشتنی از آب درآمدند
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ غول فناوری اپل به روال سال‌ها و سپتامبر‌های گذشته، مراسم رونمایی از دستاورد‌های جدیدش را برگزار کرد. برنامه‌ای که به علت همه گیری کرونا، برخلاف خیلی از اتفاق‌های مهم دیگر، به صورت آنلاین برگزار شد (این مراسم از مهم‌ترین مراسم دنیای فناوری به شمار می‌رود).
 
رویداد TimeFlies امسال تفاوت دیگری هم با رویداد‌های سال گذشته داشت و در آن برخلاف تصور، از مدل جدید گوشی‌های آیفون خبری نبود. با این حال، محصولات دیگر اپل آن قدر برای مردم و فناوری باز‌ها جذاب بود که جای خالی گوشی آیفون جدید چندان هم احساس نشد.
 
ساعت‌های هوشمند اپل واچ ۶ و اپل واچ SE، نسل هشتم آی پد و آی پدایر و رونمایی از سیستم عامل‌های ios۱۴ و iPados۱۴ سورپرایز‌های امسال اپل برای دوستدارانش بود. به عنوان مثال اپل واچ ۶ که نسل‌های گذشته آن یکی از محصولات محبوب همگان بود، به سنسور‌های جدیدی مجهز است که می‌تواند میزان اکسیژن خون را بسنجد و وضعیت خواب را به صورت بهتر بررسی کند. قیمت آن از ۳۹۹ دلار تا ۵۲۹ دلار است و علاوه بر این، در اپل واچ‌های جدید دیگر خبری از شارژر و آداپتور هم نیست.
 
اتفاقی که باعث شد خیلی‌ها پیش بینی کنند آیفون ۱۲ هم قطعا بدون شارژر به بازار عرضه خواهد شد. دغدغه‌های محیط زیستی همیشه یکی از نکاتی بوده که شرکت اپل در کنار پیشبرد اهداف فناورانه اش آن را دنبال کرده است و دقیقا به همین دلیل، مدتی پیش اعلام کرد که برنامه دارد تا سال ۲۰۳۰ تولید کربن در محصولاتش را به صفر برساند. برای این قصد دارد تا موعد مقرر تلاش کند که تمام محصولاتش را کاملا از اقلام بازیافت شده و قابل بازیافت تهیه کند.
 
هدفی که شرکت آمازون اعلام کرده است آن را تا سال ۲۰۴۰ محقق خواهد کرد. به روزرسانی‌ها و جذابیت محصولات اپل پیش از این هم بار‌ها اتفاقات خوبی را رقم زده است. اپل پیش از این هم به علت شیوع کرونا تغییراتی را در سیستم عامل‌های جدیدش اعمال کرد، از ماسک‌های روی صورت ایموجی‌ها گرفته تا کنترل زمان شستن دست با ساعت هوشمند که با صدای شیر آب، کف صابون و نوع حرکت دست‌ها فعال می‌شود.


آرزو‌هایی که دست نیافتنی می‌شوند

این رویداد مجازی خیلی زود واکنش‌هایی را هم در دنیای مجازی برانگیخت. واکنش‌هایی که برخی آن‌ها پیشرفت‌های جذاب این شرکت را با شوخی‌ها و مزه پرانی‌هایی همراه کرده بود و عده‌ای نوشتند: «واقعا هیچ شرکتی مثل اپل نمی‌تونه راضیت کنه که یه محصول جدیدی بخری که اصلا لازمش نداری یا ۲ برابر پول بدی برای کالایی که بقیه شرکتا با نصف اون قیمت اون رو بهت می‌دن.» یا «اپل توی مراسم رسمیش قیمت می‌ده، ولی هنوز بعضی از مزونای اینستاگرامی می‌گن برای قیمت توی دایرکت پیام بدید.» حجم زیاد دیگری از واکنش ها، اما با مقایسه قیمت دلار و پایین بودن ارزش پولمان بود که آه وافسوس‌هایی هم در دل خود داشت.
 
کاربری نوشته بود: «قیمت جدید آی پد اپل ۵۹۹ دلاره، یعنی باید ۳۶۰ ماه یا به عبارت دیگه ۳۰ سال پول یارانه مون رو جمع کنیم تا بتونیم بخریمش.» و کاربر دیگری هم گفته بود: «حسی که الان برای خرید گوشی جدید آیفون دارم تا چند سال پیش به خرید خونه داشتم، آرزوهامون روزبه روز دست نیافتنی‌تر می‌شن.»

به عبارت دیگر با در نظر گرفتن قیمت جدید دلار که دیروز در صرافی‌ها در کانال ۲۷ هزار و ۱۰۰‌تومان قرار گرفت، برای خرید یک اپل واچ با قیمت پایه ۳۹۹ دلار، باید ۱۰‌میلیون و ۸۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان، برای یک آی‌پدایر جدید با قیمت ۵۹۹ دلار، ۱۶ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان و برای یک آی‌پد نسل هشتم آن با قیمت ۳۲۹ دلار، باید ۸ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان از جیب مبارک خرج کنیم. شاید با دیدن این قیمت‌ها سرتان سوت بکشد، اما این قیمت‌ها هنوز به گرد پای گوشی‌هایی مثل آیفون پرومکس۱۱ و آیفون پرو ۱۱ که الان حدود ۴۲ و ۳۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود، نمی‌رسد.


تهدیدی که فرصت بود

اپل حالا اولین شرکت خصوصی است که ارزش سهام آن در بازار به ۲ تریلیون دلار می‌رسد. اتفاق منحصربه فردی که ۲ سال پیش هم با رسیدن به قیمت یک تریلیون‌دلار برای این شرکت مستقر در سیلیکون،  ولی آمریکا رخ داد. این افزایش شگفت آور ارزش شرکت تیم کوک، مدیرعامل اپل، که ۹ سال پیش به جای استیو جابز آمد، باعث شد که او هم به جمع میلیاردر‌های جهان اضافه شود، میلیاردری که حالا باید براساس قوانین مالیاتی ایالت کالیفرنیا بیش از ۵۰ درصد مالیات بر درآمد هم تقبل کند.
 
بد نیست بدانید که به جز اپل تنها شرکت دیگری که ارزش آن به ۲ تریلیون دلار رسیده است، شرکت دولتی آرامکوی عربستان سعودی بود که البته ارزش آن حالا افت کرده و به ۸/۱ تریلیون دلار رسیده است. به جز این، دومین شرکت آمریکایی با ارزش بالای شرکت آمازون با ارزش ۷/۱ تریلیون دلار است. شرکتی که در کنار اپل وقتی که کرونا شرایط را بر همه سخت و تنگ کرد و خرید‌های اینترنتی و فعالیت‌های آنلاین بیشتر شد، با بهبود زیرساخت‌های خود توانست به معنای واقعی کلمه تهدید را به فرصت تبدیل کند و همچنان در صدر ثروتمندان دنیای فناوری باقی بماند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->