سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

خودروسازان، خودرو را به کسانی که نیازمندند و قبلا هم خودرو نخریده‌اند، می‌فروشند

  • کد خبر: ۴۳۴۲۴
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
  • ۴
خودروسازان، خودرو را به کسانی که نیازمندند و قبلا هم خودرو نخریده‌اند، می‌فروشند
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دستورالعمل داده ایم خودروسازان، خودرو را به کسانی بفروشد که نیازمند هستند و قبلا هم خودرو نخریده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، در جمع خبرنگاران در رابطه با معرفی صمت گفت: با همه لیاقت‌ها و شایستگی‌هایی که مدرس خیابانی داشت، رای نیاورد. ما نمی‌توانیم فردای همان روز، وزیری دیگر بدون مطالعه معرفی کنیم، بعد از آنکه مدرس خیابانی رای نیاورد مطالعه و بررسی را شروع و بررسی کردیم و از ۱۵ تا ۱۶ گزینه به ۵ گزینه رسیده ایم و از میان این سه نفر، هفته بعد یک نفر را به مجلس معرفی می‌کنیم.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در دولت وزیری می‌خواهیم که ارزاق مردم، کالا و و بازار را نمایندگی کند بالاخره هر کسی وزیر صمت شود، اینقدر برای مسائل صنعت و معدن گرفتاری دارد که کمتر به این بخش می‌تواند بپردازد، مخصوصا امسال که سال جهش تولید است، وزیر باید تمرکز کند تا این شعار و مطالبه رهبر معظم انقلاب تحقق پیدا کند.

 

واعظی ادامه داد: مجلس دهم پیشنهاد دولت برای تفکیک وزارت بازرگانی از صمت را تصویب کرد و شورای نگهبان نیز با آن موافقت کرد و فقط یک تبصره باقی ماند که به مجلس یازدهم رسید و ما از ابتدا که مجلس تشکیل شد، منتظر ماندیم و نشد وزیر صمت معرفی کردیم و وزیری که معرفی شد با همه شایستگی و لیاقتی که داشت، رای نیاورد.

 

واعظی درباره تامین کالای بازار و تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: در حال حاضر هیچ بحثی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم، وقتی با همه محدودیت‌ها هر چند نرخ ارز در بازار آزاد و نیمایی افزایش یافته است، اما ارز ۴۲۰۰ تومانی را حفظ کرده ایم تا کالاها، ارزان به دست مردم برسد.

 

 نوسان قیمتها در بازار 

واعظی درباره نوسان قیمت‌ها دربازار گفت: تولید خودروی داخلی در مقایسه با سال گذشته و ماه‌های گذشته افزیش یافته است، اما متاسفانه خودرو بجای آنکه به عنوان یک کالای مصرفی استفاده شود به عنوان یک کالای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش تبدیل شده است. بر همین اساس دستورالعمل ابلاغ کردیم تا تولیدکننده خودرو را به مصرف کننده که قبل خودرو نخریده است، فروخته شود.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: بنا به گزارش‌ها، عده‌ای در قرعه‌کشی‌های خودرو شرکت می‌کنند و خودرو را با قولنامه دستی واگذار می‌کنند که این روند باید اصلاح شود، باید جلوی دلال‌بازی خودرو گرفته شود و خودرو باید فقط به مصرف کننده فروخته شود.

 

او در رابطه با مکانیزم ماشه گفت: اعضای دولت بطور مدام این موضوع را دنبال می‌کنند، زیرا این موضوع، هم پیروزی برای کشور است و هم به نوعی تیر آخر ترامپ است. آمریکا با وجود ۱۵ عضو شورای امنیت، تنها مانده و هیچ کشوری با او همراه نشده است.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور در رابطه اظهارات رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر اینکه ایران منتظر است تا پس از پیروزی من در انتخابات با آمریکا توافق کند، گفت: چگونه است که بعد سه سال و نیم به حرف آدمی که انقد حرف‌های بی ربط زده و خیال بافی کرده، باید اعتماد کرد. ترامپ در رقابت انتخاباتی عقب افتاده و فاصله اش با بایدن حدود ده درصد عقب است. طبیعی است که متوسل به هر ابزاری می‌شود بنابراین به کار‌های پوپولیستی، روی آورده است.

 

او درباره نظام توزیع کالا گفت: برخی از اقلام از فهرست دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی مربوط به خاص محصولات و تولیدات داخلی مانند چای و برنج است. پیش از این ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن‌ها تعلق می‌گرفت؛ در صورتی که بخش قابل توجهی در داخل کشور تولید می‌شد از روز اول خواسته همه تولید کنندگان چای این بود که برداشته شود، که انجام هم شد.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: کره را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌کردیم تا مردم در سفره استفاده کنند، اما ۶۰ درصد آن در صنعت استفاده می‌شد، ارزی که می‌شد در دارو استفاده شود در صنعت و سایر موارد دیگر استفاده می‌شد؛ از طرف دیگر ارزی که سال‌های گذشته قبل از تحریم با فروش نفت داشتیم، اکنون با آن وفور گذشته نداریم و محدودیت داریم. باید اولویت بندی کنیم تا این ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو و کالای اساسی باشد که مردم به صورت روزمره استفاده دارند.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: امروز در جلسه دولت، رییس جمهور دستورات لازم را برای کنترل بازار صادر کرد، هم اکنون هم اسحاق جهانگیری با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی و سرپرست وزارت صمت و معاونان این وزارتخانه و همه مسوولان ذیربط جلسه دارد. معاون اول رییس جمهور مامور شد مساله گرانی و شبکه توزیع را ساماندهی کند.

 

مکانیزم ماشه تیر آخر ترامپ است

واعظی در رابطه با توییت ترامپ مبنی بر اینکه ایران قصد دارد اقدام تلافی جویانه‌ای دیگر در مقابله با ترور شهید سلیمانی انجام دهد، گفت: آنچه که روزنامه منعکس کرده و توئیت رییس جمهور آمریکا، هیچ یک پایه و اساسی ندارد. اگر قصد انجام کاری را داشته باشیم اعلام می‌کنیم همانطور که در گذشته، به تلافی حمله‌ای که به سردار رشید ما کردند، راجب اقدام خود اعلام موضع کردیم. این اقدامات، اقدامات گروه‌های کوچکی است که هیچ پایه و اساسی ندارند، این خبر اصلش درست نیست.

 

او ادامه داد: ترامپ با توجه به شرایطی که در انتخابات دارد، ممکن است به دنبال ایجاد حادثه باشد تا افکار عمومی مردم آمریکا را منحرف سازد. باید در داخل کشور مراقب باشیم و حواسمان جمع باشد تا هیچ بهانه‌ای به دست دشمن ندهیم. اینکه در ماه‌های گذشته مردم، مسئولین و قوای نظامی ما خیلی هوشمندی به خرج دادند باید این را در ۴۵، ۵۰ روز آینده هم ادامه بدهیم.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
0
1
بخدا خودرو ندارم ۵۵ سالمه زمستان امد با موتور سرما نمیشه بجهام ببرم جای تو بخدا کاری برا ما بدون خودرو هستیم بکنید حداقل هر خانواده یک خودرو داشته باشد توی این مملکت هیچ کس نیست جواب درستی بده
ناشناس
France
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
0
0
سلام من چند دفعه ثبت نام کردم هم خودم وهم به اسم‌خانمم (۶دفعه ثبت نام)ولی متاسفانه تا حالا برامون تو قرعه کشی برنده نشده ایم
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
0
0
والا ما دوسال پیش ماشین داشتم تو سیل خوزستان موتورش سوخت درست کردیم فروختیم الان ماشین نداریم از اون تاریخی که اعلام میکنن که باید ۴۸ ماه گذشته باشه نگذشته ما باید چکار کنیم ایا یک فردا دیگه تو خانواده ثبت نام کنه میشه خودرو بخریم یا نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
0
0
تف به ذاتتون، بنگاه دار و دلال برنده شدند، منی که هیچ یک از خانواده ام هیچ زمانی خودرو نداشتیم خودرو در نمیاد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->