تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

درخواست احیای مقبره‌الشعرای توس در روز شعر و ادب پارسی

  • کد خبر: ۴۳۴۴۳
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
درخواست احیای مقبره‌الشعرای توس در روز شعر و ادب پارسی
 شاعران و پیشکسوتان شعر و ادب که به مناسبت روز شعر و ادب پارسی در مقبره‌الشعرا و آرامگاه فردوسی حضور یافته بودند، خواستار احیای مقبره‌الشعرا شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، شاعران و پیشکسوتان شعر و ادب پارسی که ۲۷ شهریور به مناسبت روز شعر و ادب پارسی در مقبره‌الشعرای توس حضور یافته بودن از مسئولان خواستند برای مقبره‌الشعرا فکر کنند.

محمد نیک، از شاعران پیشکوت مشهدی با بیان اینکه مقبره‌الشعرا نیازمند توجه ویژه مسئولان است گفت: ما خواستار احیا و توجه مقبره‌الشعرا هستیم.

به گفته او شهرداری تلاش زیادی برای فضاسازی این محدوده کرده که باعث رضایت و خرسندی شاعران و بازدیدکنندگان است اما مقبره‌الشعرا وضعیت خوبی ندارد و  نتوانسته است رضایت شاعران را جلب کند.

این شاعر پیشکسوت مشهدی معتقد است مقبره الشعرا نیازمند فضایی شبیه به موزه یا نمایشگاه برای حفظ و نگهداری آثار شاعران است. به گفته او در این صورت گردشگران و حتی مردم عادی که به آرامگاه فردوسی می‌آیند با این بزرگان و آثارشان آشنایی می‌یابند.

مقبره‌الشعرا در محوطه بیرونی باغ آرامگاه فردوسی قرار دارد. این مکان ۲۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و شاعران بنامی چون گلچین معانی، عماد خراسانی، ذبیح‌ا…صاحبکار و محمد قهرمان در این باغ آرمیده‌اند.

یکی دیگر از شاعران مشهدی حضور یافته در مراسم بزرگداشت روز شعر و ادبی پارسی با بیان اینکه مقبره‌الشعرای فعلی در شان شاعران نیست گفت: خیلی از مردم اصلا متوجه وجود چنین مکانی در بیرون باغ آرامگاه فردوسی نمی‌شوند این درحالی است که مردم مشهد، بازدیدکنندگان، گردشگران و حتی شاعران جوان باید فضایی برای آشنایی با بزرگان شهر و ادب فارسی‌مان در این مکان داشته باشند.

به گفته او شهرداری می‌تواند تمهیداتی در این زمینه اندیشیه و فضایی در شان شاعران به وجود بیاورد.

شاعران مشهدی معتقدند وضعیت فعلی مقبره‌الشعرای توس نه درشان بزرگانی است که در آن آرمیده‌اند و نه جذابیتی برای بازدید کنندگان دارد.  

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->