کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

ماجرای تحویل دنا پلاس به هر نماینده مجلس به قیمت کارخانه! + عکس

  • کد خبر: ۴۳۹۰۳
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
  • ۶
ماجرای تحویل دنا پلاس به هر نماینده مجلس به قیمت کارخانه! + عکس
ادعای امام جمعه لواسان: به هر نماینده مجلس یک خودروی دنا پلاس به قیمت کارخانه داده‌اند و قرار است پول آن ماهانه از حساب نمایندگان کسر شود.

محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز، نه ماجرای افزایش سرسام آور قیمت خودرو به جا‌های خوبی رسیده است، نه این حبابی که قرار بود روزی بترکد ترکید و نه سؤال‌ها و ابهام مردم درباره چیستی و چرایی این اتفاق به شکل شایسته‌ای پاسخ داده شد. حالا در همین وانفسا دوباره یک خبر خودرویی دیگر به گوش می‌رسد.

ماجرا از این قرار است که روح ا... ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در اینستاگرام خود از تحویل خودرو‌های دناپلاس به نمایندگان مجلس خبر داد: «چند روز پیش خودرو دناپلاس اتومات از سوی مجلس به نمایندگان متقاضی تحویل داده شد.»

ایزدخواه همچنین در توضیحات بیشتر پست خود از گزینه‌هایی گفت که از آغازبه کار مجلس برای انتخاب خودرو پیش روی نمایندگان وجود داشت. یکی استفاده از خودرو مجلس با راننده است که در این صورت هزینه‌ها باید طبق کاربری و تعرفه از حساب ماهانه آن‌ها کسر شود، دیگری تحویل امانی یک خودرو پارس صفر و برگشت آن در پایان دوره است که در این صورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل ونقل از هزینه‌های دفتری ماهانه حذف می‌شود و این آخری که حالا خبرساز شده، فروش اقساطی یک خودرو صفر (دنا یا پارس) با قیمت کارخانه به نماینده است که اقساط آن باید به صورت ماهانه از حساب نمایندگان کسر شود. خودرویی که سند آن دست کم تا یک سال به نام مجلس باقی می‌ماند و امکان فروش به غیر ندارد.


تخلف خودروساز‌ها با دنای ۳۰۰ میلیون تومانی؟

این اتفاق به سرعت در فضای مجازی بازتاب داشت و در صدر این واکنش ها، واکنش توئیتری حجت الاسلام سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسان، بود که از این خودرو ۳۰۲ میلیون تومانی نوشت: «یکی از نمایندگان محترم توضیح دادند که قیمت # دنا_پلاس تحویلی به نمایندگان ۳۰۲میلیون است که سه ساله از حقوق آنان کم می‌شود، یعنی حدود ماهی ۸میلیون و ۳۰۰ هزار تومان. اشتباه نکردم؟ نمایندگان ماهانه چقدر می‌گیرند؟ خب می‌خواستید خودرو بدهید چرا پژو پارس یا تیبا ندادید؟»

اشاره به حقوق زیاد دریافتی نمایندگان مجلس که حالا به واسطه حاشیه‌هایی که پیش آمده، حتما علامت سؤال بزرگی در ذهن خیلی‌ها ایجاد کرده است، تنها موضوعی نبود که امام جمعه لواسان به آن اشاره کرد. او در ادامه صحبت‌های خود شفافیت و پاسخ گویی نمایندگان را خواست که حالا مدت زیادی است خواسته مردم هم هست، اینکه چرا درست در این اوضاع گرانی و دست کوتاه مردم از خرید خودرو، باید به نمایندگان خودرو دناپلاس تعلق بگیرد: «واقعا پذیرفتنی نیست. اینکه چرا خودرو ایرانی این همه گران است؟ بماند. اما اینکه #نمایندگان_مجلس دنا‌پلاس را قسطی گرفتند، یعنی چه؟ آیا معنایش تضمین تخلفات خودروسازان و چراغ سبز برای سرکیسه کردن مردم نیست؟ شفافیت و پاسخ گویی چه شد؟ منتظر روشنگری نمایندگان انقلابی هستیم!»

 

امام جمعه لواسان: تحویل خودروی دنا به هر نماینده به قیمت کارخانه! + عکس

 

 

انصراف آقای نماینده، باقی چه می کنند؟

هنوز خیلی از پست اینستاگرامی ایزدخواه نگذشته بود که او دوباره با پست دیگری از این خبر داد که از دریافت این خودرو منصرف شده است. او که پیش از این گفته بود «بنده چون خودرو نداشتم (همسرم یک خودرو ام وی ام١١٠ به ارزش فعلی ۵٠میلیون تومان دارد) گزینه سوم و نوع خودرو دنا‌پلاس اتومات را انتخاب کردم» حالا از نامه ای رونمایی کرده که خطاب به معاون اجرایی مجلس نوشته و از این گفته است که از دریافت آن انصراف می دهد.

ایزدخواه از اینکه چرا از تصمیم خود منصرف شده چیزی نگفته است، با این حال این کار او واکنش های مثبتی را از سمت کاربران دریافت کرد. واکنش های مثبتی که بیش از همه بیانگر این است که مردم تا چه میزان از چنین حرکت هایی که حس همراهی با مردم را به آن ها منتقل می کند و اتفاقا کم هم هست، استقبال می کنند. حالا جدای از اینکه ایزدخواه چرا انصراف داده و باتوجه به اوضاع اقتصادی ناخوشایندی که مردم را حسابی در تنگنا گذاشته است، خیلی ها خواهان این هستند که نمایندگان مجلس دراین باره برخورد مردمی تری نشان بدهند و دست کم بگویند که از بین 3گزینه ای که در اختیار دارند، کدام را انتخاب کرده اند.


حاجی‌دلیگانی، دیگر نماینده مجلس هم در این باره اعلام کرد که «به‌نظر من تحویل خودروی دناپلاس‌اتومات به نمایندگان متقاضی مناسب نبود. باید خودروی معمولی‌تری به نمایندگان داده می‌شد.» با این حال احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به این موضوع گفت: «مجلس باید در هر دوره نمایندگی دو اقدام انجام دهد و برای نمایندگان خودرو و مسکن تهیه کند، زیرا بیشتر وکلای ملت برای رفت‌وآمد به شهرستان حوزه انتخابیه خود به خودرو نیاز دارند. در دوره‌های قبل ۲۵۰خودرو در مجلس وجود داشت که به‌تعداد آن‌ها راننده هم بود؛ این ماشین‌ها ماهانه ۱۲میلیون تومان هزینه داشتند؛ بنابراین تصمیم گرفتیم اتومبیل‌ها در اختیار نمایندگان قرار گیرد و نهایتا ماهی ۴میلیون تومان به آن‌ها بدهیم تا بتوانند برای خود راننده استخدام کنند و این امر حدود ۱۱۱میلیارد تومان در هزینه‌های مجلس نسبت به مجالس هشتم و نهم صرفه‌جویی ایجاد کرد.»

 

ماجرای تحویل دنا پلاس به هر نماینده مجلس به قیمت کارخانه! + عکس

 

این البته اولین مرتبه ای نیست که چنین اتفاقاتی در مجلس یازدهم سروصدا می کند. تیرماه همین امسال بود که واریز مبلغ بزرگی به حساب نمایندگان بدجوری داد مردم را درآورد. نکته ای که نماینده رفسنجان به آن اشاره کرده بود و گفت: «11میلیون تومان به حساب نمایندگان مجلس و علاوه بر آن ۲۰۰میلیون تومان برای مسکن و ۲۰میلیون تومان هم برای سایر هزینه ها واریز شده است.» یعنی در مجموع ۲۳۱ میلیون تومان.

 

می شه به مردم هم به این راحتی خودرو بدین؟

گرانی خودرو، نارضایتی مداوم مردم و اینکه هیچ واکنش مؤثری برای مقابله با این گرانی انجام نشده است، باعث شد تا به واسطه این اتفاق جدید، واکنش های زیادی دوباره از فضای مجازی و پای پست نمایندگان مجلس سر دربیاورد. کاربری نوشته بود: «با این قیمت خودرو جوان ایرانی باید در حسرت خودرودارشدن بمونه، اون وقت به نمایندگان مجلس با این حجم از دریافتی، خودرو هم می دن.»

دیگری گفته بود: «ای کاش به همه مردم هم به این راحتی خودرو می دادن، نه با اون فرایند عجیب وغریب و مسخره ثبت نام.» عده دیگری هم انتقادات زیادی را به شرکت های خودروسازی روانه کردند و اینکه چرا هیچ تحقیق وتفحصی از شرکت های خودروسازی نمی شود. کاربران زیادی هم در مقابل نمایندگان مجلس موضع گرفتند و حرفشان این بود که: «این نماینده ها اصلا نمی تونن فقر و نداری مردم رو درک کنن، چه برسه به اینکه بخوان براشون کاری هم بکنن.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
سید محمود
Germany
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
2
اینم از مجلستون!
جمع کنید بابا
رز
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
1
من 25 ساله در مرکز بهداشت شرق هستم و هنوز یک کارت مترو به ما مجانی ندادند بودجه نیست این نمایند،آن امام زمانی از مترو اتوبوس و یا پراید میدارید نمی شد چقدر حقوق میگیرند که 8 میلیون قسط است وای وای وای
آریا
Ireland
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
اینا نمایندگان مردم هستند یا در خدمت رانت؟باید خجالت بکشید از خون جوانانی که برای دفاع از آب،خاک و ناموس این سرزمین شهید شدند.چرا قبل از انتخاب شدن جرات این را نداشتید که عنوان کنید برای دست درازی به بیت المال می خواهید به مجلس بروید.این بود جواب شما مثلا نمایندگان مردم به فرمایشات رهبری،که فرمودند مجلس باید در خدمت مردم باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
0
0
من اگه نماینده بودم اگه به من دنا پلاس میداند در مقابل ایرانخودرو و سایپا زبونم بند میومد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
به نطرمن باید بنز بدن بهشون تا این مردم بیشتر بسوزن.حقشونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
فشار حداکثری از طرف دولت به مردم و سنجش تاب آوری مردم.
خداییش خیلی جون سختیم.
ماشاالله داره این همه مقاومت.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->