احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

توجیه سخن‎گوی هیئت رئیسه مجلس درباره حواشی تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان

  • کد خبر: ۴۴۱۰۹
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
توجیه سخن‎گوی هیئت رئیسه مجلس درباره حواشی تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان
سخن‌گوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره حواشی ایجاد شده درباره تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان متقاضی گفت: مجلس مصر است حاشیه‌ها بر متن غلبه نکند و انتظار بجا از مجلس این است که موضوع خودرو را به سامان مشخصی برساند.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدحسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: موضوع تحویل خودرو که در فضای مجازی مورد بحث قرار گرفته، به صورت جانبی در جلسه غیر علنی مطرح شد و بحث‌های پراکنده‌ای صورت گرفت. توضیح لازم این است که اولا اینکه خودرو‌های تولید داخل در اختیار نمایندگان قرار گیرد تازگی ندارد و در همه ادوار سابقه داشته است. ضمنا ۱۸۰ نفر از همکاران ما در مجلس یازدهم سابقه نمایندگی نداشتند و این‌ها خودروی مناسبی برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه در اختیارشان نیست.

وی با بیان اینکه معمولا کسانی که مسئولیت‌های پایین تری دارند خودرو‌های متنوعی در اختیار دارند، یادآور شد: این رویه در گذشته وجود داشته و، اما تنها فرقش این بود که قبلا به نام نمایندگان شماره گذاری می‌شد، اما این دوره به نام مجلس شماره گذاری شده است و امکان واگذاری ندارد. هر چند بعد از پایان دوره هم این خودرو‌ها به درد مجلس نمی‌خورد که بخواهد به مجلس برگردد، زیرا عملا مستهلک می‌شود و قابل استفاده نیست، اما آنچه در مورد تفاوت قیمتی گفته می‌شد عملا برای نمایندگان امکان پذیر نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه این خودرو‌ها برای انجام وظایف نمایندگی در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این‌ها وسایل رفاهی نیستند. هم ترازان نمایندگان که وزرا هستند گاهی ده‌ها خودرو در اختیارشان است، اما در مجلس چنین امکانی نیست. استانداران، فرمانداران و بخشداران امکانات وسیعی دارند. مجلس و اکثریت آن مصر هستند که حاشیه‌ها بر متن غلبه نکند، زیرا حواشی ما را از کار باز می‌دارد. برخی نمایندگان هم در اثر فضایی که ایجاد شده منصرف شدند، ولی مسلما این امر در کارکرد و کارآیی آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: اصل موضوع این است که نباید چنین فاصله‌هایی به وجود بیاید ما در کمیسیون صنایع در حال بحث روی این موضوع هستیم که هم به مصرف کننده فشار نیاید و هم دلالی و سوداگری به حداقل برسد. این انتظار بجایی است که مجلس ورود کند و موضوع خودرو را به سامان مشخصی برساند. نه اینکه نماینده وسیله کار نداشته باشد و نتواند وظایفش را انجام دهد.

فرهنگی درباره طرح تامین کالا‌های اساسی نیز گفت: مجلس مصرانه به دنبال این طرح است، اما تاخیرش به دلیل این است که این طرح مستلزم هماهنگی با دولت است تا با شورای نگهبان به مشکلی نخوریم. در کمیسیون بودجه هم راهکار‌هایی پیش بینی شده، اگر اراده‌ای در دولت باشد به سرعت قابل اجراست؛ لذا امیدواریم مسئولین اجرایی با این امر که از نیاز‌های فوری کشور است همراهی کنند.

وی درباره جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس نیز گفت: در این جلسه موضوع ایجاد تحول در مجلس از سوی روسای کمیسیون ها، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و برخی همکاران مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیسیون آئین نامه در این باره جمع بندی کند و تغییراتی را به وجود آورد که ما زیر بمباران طرح‌ها و لوایحی که برای مردم مفید نیستند و تاثیری در شرایط زندگی مردم ندارند، قرار نگیریم.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->