پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

رونمایی از نسل جدید بی ام و M 3 و M 4

  • کد خبر: ۴۴۳۹۳
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۴
رونمایی از نسل جدید بی ام و M 3 و M 4
مدل‌های دودر و چهاردر از خودرو‌های اسپرت بی‌ام‌و M3 و M4 با تغییر ظاهری و فنی نسبت به نمونه‌های قبلی در سال ۲۰۲۱ تولید خواهند شد. این محصولات ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت دارند.
به گزارش شهرآرانیوز،مدل‌های دودر و چهاردر از خودرو‌های اسپرت بی‌ام‌و M3 و M4 با تغییر ظاهری و فنی نسبت به نمونه‌های قبلی در سال ۲۰۲۱ تولید خواهند شد. این محصولات ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت دارند.

از سال ۱۹۸۶ که اولین M3 وارد بازار شد، نسخه‌ای ارتقایافته از سری ۳ بود. در آن زمان، سری ۴ وجود نداشت و مهم‌ترین تفاوت ظاهری مدل‌های استاندارد سری ۳ با M3 به حالت چهاردر و دودر این خودرو‌های مرتبط بود. از سال ۲۰۰۷، M3 با بدنه چهاردر هم به خط تولید بی ام و اضافه شد و تا سال ۲۰۱۸ با نسل‌های متنوع در بازار حضور داشت.
 
رونمایی از نسل جدید بی ام و M 3 و M 4
با معرفی سری ۴ بی ام و در سال ۲۰۱۴، خودرو‌های اسپرت دودر و چهادر شرکت سازنده، به خوبی تفکیک شدند. از این دوران به بعد، M۴ یک خودروی دودر با تکیه بر پلت فرم سری ۳ بود و M صرفا به‌صورت چهاردر تولید می‌شد. با این شرایط، ظاهر خودرو‌های M3 و M4 از نظر نوع چراغ‌های اصلی، جلو پنجره و سپرها، شبیه به یکدیگر و البته متفاوت از سری ۳ استاندارد، شکل گرفت.
 
رونمایی از نسل جدید بی ام و M 3 و M 4
رونمایی از نسل جدید بی ام و M 3 و M 4
 
رونمایی از نسل دوم بی‌ام‌و سری ۴ در سال ۲۰۲۰ با جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های باریک، پیش‌نمایش کاملا واضحی از مدل‌های بعدی M3 و M4 ارائه کرد. با این شرایط، تفاوت ظاهری M3 و سری ۳ در سال ۲۰۲۱، بیش از گذشته خواهد بود؛ چراکه این خودرو‌ها جلوپنجره متفاوت خواهند داشت.
 
رونمایی از نسل جدید بی ام و M 3 و M 4
در نمای بیرونی M3 و M4، چراغ‌های باریک طرح لیزرلایت بی‌ام‌و با جلوپنجره بزرگ و عمودی، جلب نظر می‌کند. حجم‌دهی چشم‌گیر با خطوط برجسته روی کاپوت جلو هم تأکید زیادی بر ساختار جلو پنجره دارند. در عقب، گلگیر‌ها و سپر، ساختاری بسیار چشم‌نواز و اسپرت ارائه می‌کنند که پیچیدگی بیشتری نسبت به نسل‌های قبل دارد. مشابه سری ۴ استاندارد که پیش‌تر معرفی شده بود، M3 و M4 هم دارای سقف کشیده تا نزدیک صندوق و کاپوت عقب کم‌عرض هستند؛ ضمن اینکه روی سقف و انتهای بدنه، بالچه‌های طولی و عرضی از چنس فیبر کربن برای بهبود آیرودینامیک و ظاهر اسپرت خودرو‌ها اضافه شده است.
 
رونمایی از نسل جدید بی ام و M 3 و M 4
 
رونمایی از نسل جدید بی ام و M 3 و M 4
علاوه‌بر مدل استاندارد M3 و M4، نسخه کاپتیشن از این محصولات نیز تولید خواهد شد که تفاوت ظاهری در بدنه، کابین و توانایی‌های فنی فراهم خواهد کرد. مثلا چرخ‌های ۱۹ اینچ در جلو و ۲۰ اینچ در عقب، ادوات فیبر کربن در سپر‌ها و رکاب، صندلی‌های اسپرت و تزئینات داخلی ویژه، مخصوص سری کاپتیشن خواهد بود.
 
رونمایی از نسل جدید بی ام و M 3 و M 4
در فضای داخلی M3 و M4، تفاوت ساختاری با سری ۴ استاندارد دیده نمی‌شود. البته جزئیات خاص مثل کلید‌های قرمز رنگ با حرف M که حالت رانندگی اسپرت و استارت /استاپ پیشرانه را فعال می‌کنند، مخصوص خودرو‌های M3 و M4 خواهد بود. در میان داشبورد، نمایشگر لمسی ۱۰/۳ اینچ وجود دارد؛ درحالی‌که پشت فرمان هم نمایشگر ۱۲/۳ اینچ با امکانات گرافیکی متنوع نصب شده است. نسخه هفتم از فناوری مدیریت سیستم سرگرمی بی‌ام‌و iDrive با رابط‌های اپل کارپلی و اندروید اتو، فرمان‌پذیری صوتی و نمایشگر روی شیشه (head-up display) در تمامی مدل‌های M3 و M4 وجود خواهد داشت.

در نسخه پایه، M3 و M4 دارای پیشرانه توئین‌توربوشارژ ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی با قدرت ۴۷۳ اسب‌بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود که سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۴/۱ ثانیه فراهم می‌کند. مدل کاپتیشن از همین موتور، قدرت ۵۰۳ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر می‌گیرد که منجر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت در زمان ۳/۸ ثانیه خواهد شد. نهایت سرعت این خودرو‌ها محدود به ۲۵۰ کیلومتربرساعت خواهد بود؛ اما با سفارش پکیج ویژه می‌توانند نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر داشته باشند.
 
رونمایی از نسل جدید بی ام و M 3 و M 4
 
رونمایی از نسل جدید بی ام و M 3 و M 4

نکته جالب در مراسم رونمایی M3 و M4 مدل ۲۰۲۱، ارائه جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته برای نسخه‌های پایه است؛ درحالی‌که سری کامپتیشن فقط با جعبه‌دنده خودکار ۸ سرعته و سیستم انتقال نیرو به چرخ‌های عقب، قابل خرید خواهد بود. مدل‌های دو دیفرانسیل مجهز به فناوری xDrive بی‌ام‌و، حدود یک سال بعد ارائه خواهند شد.

قیمت نهایی بی‌ام‌و M3 مدل ۲۰۲۱ از ۷۰ هزار دلار شروع می‌شود؛ درحالی‌که M4 حدود دو هزار دلار گران‌تر خواهد بود. همین تفاوت قیمت برای نسخه‌های کاپتیشن هم وجود دارد. آستانه قیمت M3 کاپتیشن ۷۲،۸۰۰ دلار است.
 
منبع:زومیت
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->