آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ظریف: آماده تبادل زندانیان دو تابعیتی با آمریکا هستیم

  • کد خبر: ۴۴۴۲۴
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
ظریف: آماده تبادل زندانیان دو تابعیتی با آمریکا هستیم
وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که ایران آماده تبادل زندانیان دوتابعیتی با آمریکا است.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتینک بیان کرد که ایران حاضر به تبادل زندانیان دوتابعیتی با آمریکا است.

وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که ایران هیچ زندانی تک تابعیتی آمریکایی ندارد و گفت: در حال حاضر آمادگی داریم که در کل دنیا تمام کسانی که توسط آمریکا در داخل خاک آمریکا یا با فشار آمریکا در سایر کشور‌ها زندانی هستند را با زندانیانی که در ایران دو تابعیتی هستند، مبادله کنیم. امروز زندانی آمریکایی تک تابعیتی نداریم، دو زندانی آمریکایی داشتیم که مبادله کردیم.
ظریف همچنین تصریح کرد که ایران تمایلی برای مذاکرات مستقیم با دولت آمریکا ندارد و از دیگر دولت‌ها نظیر سوئیس استفاده می‌کند تا "نقشی مثبت را در این مسئله ایفا" کنند.
همچنین پایگاه خبری اردوپوینت در خبری آورده است که ظریف در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرده است که همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه ادامه خواهند یافت.
ظریف گفت: ایران و روسیه گفتگو‌هایی جدی در این باره انجام داده‌اند و به این گفتگو‌ها ادامه خواهند داد. ما در بسیاری از جنبه‌ها، تا حد مشخصی خودکفایی دفاعی داریم و در برخی موارد، نیازی مبرم به همکاری با روسیه و سایر کشور‌هایی که حاضرند با ما در چارچوب قوانین بین‌المللی همکاری کنند، در زمینه تجهیزات نظامی داریم. دوستان من در وزارت دفاع به این گفتگو ادامه خواهند داد و آن‌ها را جدی خواهند گرفت.
 
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->