استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن
سرخط خبرها

تجربه شیرین دختران خراسانی در مسابقات مینی فوتبال باشگاهی استان

  • کد خبر: ۴۴۶۵۳
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
تجربه شیرین دختران خراسانی در مسابقات مینی فوتبال باشگاهی استان
پایان مسابقات مینی‌فوتبال باشگاهی استان که ۳ روز خاص برای دختران خراسانی رقم زد
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در چند روز گذشته اتفاقات خوبی در ورزشگاه قدیمی و نوستالژی تختی مشهد رقم خورد. مجموعه تختی که سال‌های سال است میزبان اتفاقات ریز‌و‌درشت فوتبال مردان مشهد بوده است و از پسران خردسال تا ملی‌پوشان این شهر روی چمن آن دویده‌اند، این‌بار برای اولین‌بار در‌های ورزشگاه خود را به روی دختران باز کرد.
 
حدود ۱۰۰ دختر ورزشکار در ۳ روز در چمن مصنوعی شماره‌یک تختی به میدان رفتند تا قهرمان نخستین تورنمنت فوتبال بانوان مشخص شود. در‌واقع این رقابت‌ها قرار بود سالنی باشد، اما پروتکل‌های بهداشتی باعث شد تا این بازی‌ها از سالن به چمن منتقل شود که می‌توان آن را به فال‌نیک گرفت؛ زیرا بسیاری از بازیکنان دختر برای اولین‌بار رقابت روی زمین چمن را تجربه می‌کردند. در‌واقع در این رقابت‌ها هیچ تیمی نباخت، بلکه با حضورشان قدم بزرگی برای آینده فوتبال بانوان شهر و استان برداشتند.

رقابت‌های فوتبال بانوان بدون محدودیت سنی و در رده آزاد هم‌زمان با شروع هفته دفاع مقدس در مشهد استارت خورد، در‌حالی که همه برنامه‌ریزی‌ها در یک هفته انجام شد؛ اما همه‌چیز به‌خوبی پیش رفت و در همین فاصله کم نیز ۸ تیم اعلام‌آمادگی کردند، ۴ تیم از مشهد و ۴ تیم از شهرستان‌های خراسان رضوی که در‌نهایت راهی مسابقات شدند و در ۳ گروه از صبح پنجشنبه به رقابت پرداختند. روز جمعه تکلیف تیم‌های صعود‌کننده به فینال مشخص شد و صبح شنبه رده‌بندی و مسابقه فینال در تختی برگزار شد.

تیم‌های هیئت فوتبال قوچان، مهاجر نوین، آکادمی طیبی، ناحیه‌۵ مشهد، کیان نیشابور، امید طرقبه‌و‌شاندیز، هیئت فوتبال گناباد و پرسپولیس، ۸ تیم حاضر در مسابقات بودند که از‌این‌میان پس از ۱۲ مسابقه، آکادمی طیبی با بیشترین امتیاز یعنی ۳ پیروزی و یک تساوی به قهرمانی رقابت‌ها رسید. کیان نیشابور نایب‌قهرمان شد و رده سوم نیز در جدال ۲ تیم پرسپولیس و ناحیه‌۵، به تیم پرسپولیس رسید.
 
تیم گناباد نیز به‌عنوان تیم اخلاق رقابت‌ها معرفی شد. علاوه بر ۳ کاپ طلایی‌رنگی که به ۳ تیم برتر اهدا شد، جایزه کفش طلای این بازی‌ها نیز به فائزه قلی‌زاده، بازیکن آکادمی طیبی، با ۴ گل زده در این مسابقات رسید و خانم گل شد.
از دیگر‌اتفاقات خوب این رقابت‌ها، جمع‌شدن بهترین‌های فوتبال بانوان مشهد برای برگزاری مسابقات بود. انسیه مافی‌نژاد، کمک‌داور بین‌المللی فوتبال به‌عنوان مسئول کمیته داوران، سمانه چهکندی ملی‌پوش و بازیکن باتجربه مشهدی به‌عنوان دبیر هیئت و سرپرست مسابقات به‌همراه الهام میرزاده مسئول کمیته بانوان هیئت فوتبال مشهد برای برگزاری این مسابقات تلاش کردند.


همه‌چیز در ابعاد کوچک‌تر

روز فینال سکو‌های ورزشگاه تختی خلوت‌تر از ۲ روز قبل بود. چند دختر جوان به تعداد انگشتان دست حضور داشتند که آن‌ها هم در ۳ دسته و با فاصله‌های زیاد از هم نشسته بودند. تیم کیان با لباس‌هایی به رنگ قرمز از نیشابور یک سوی میدان بودند و سفید‌پوشان آکادمی طیبی مشهد نیز در سوی دیگر دیدار فینال. در میانه زمین اصلی زمینی کوچک‌تر برای بازی مینی‌فوتبال دختران خط‌کشی شده بود، دروازه‌های کوچک‌تری هم در دو‌سوی میدان قرار داده شده بود و در گوشه‌ها پرچم‌های زرد‌و‌نارنجی نقطه‌های کرنر زمین را مشخص کرده بودند.
 
۲ کمک‌داور در دو‌سوی میدان حضور داشتند، اما پرچمی در دست نداشتند و داور وسط نیز به‌دلیل ابعاد کم زمین از کناره‌های میدان بازی را قضاوت می‌کرد. برای هر نیمه از بازی ۲۵ دقیقه در نظر گرفته شده بود که نیمه اول بدون گل به پایان رسید. بین ۲ نیمه بلندگو‌های استادیوم، موزیک ورزشی پخش کردند، تیم طیبی به رختکن رفت و کیان ترجیح داد همان‌جا کنار زمین و نیمکت استراحت کند.


نیمکت‌نشین در نقش تماشاچی

نیمه دوم، اما با شور بیشتری دنبال شد. صدای تشویق گاهی از آن چند نفر روی سکو آن‌هم در موقعیت‌های خطرناک شنیده می‌شد، اما در بیشتر مواقع بچه‌های نیمکت‌نشین هر تیمی در نقش هوادار و تماشاگر ظاهر می‌شدند و هم‌تیمی‌های خود را با صدای بلند تشویق می‌کردند. همان چند تماشاچی روی سکو، با اشتیاق بازی فینال را دنبال می‌کردند. خودشان هم ورزشکار و احتمالا فوتسالیست بودند. بحث‌هایشان هم حول همین موضوع بود؛ از بحث سر اینکه لقب مهندس را به فاطمه شریف می‌گویند یا سمانه چهکندی تا تحلیل فنی بازی‌ها و حتی جام باشگاه‌های آسیا و استقلال و پرسپولیس.

طیبی با زدن یک گل از حریف پیش افتاد. تلاش قرمز‌پوشان برای رسیدن به تساوی و جبران گل خورده بیشتر شد، اما نتیجه‌ای نداشت. خیلی زود زمان بازی به انتها نزدیک شد که در همان لحظات پایانی، داور بازی ضربه پنالتی برای کیان نیشابور اعلام کرد و امید به این تیم بازگشت. همه‌چیز خیلی سریع رقم خورد و بازیکن کیان نتوانست در ضربه پنالتی به گل برسد؛ ولی در برگشت، توپ را درون دروازه حریف جا داد. اما داور پیش از این، پایان بازی را اعلام کرده بود و در نتیجه به اعتقاد او گل مردود بود؛ موضوعی که با اعتراض کیان همراه شد، اما رأی داور تغییری نکرد و بازی ۱ بر ۰ به پایان رسید.


مرادی: برای اولین‌بار روی چمن بازی کردیم

هدایت تیم قهرمان را مهناز مرادی در اختیار داشت. سرمربی تیم آکادمی طیبی با بیان اینکه بازیکنانش برای اولین‌بار روی چمن مسابقه داشتند، تصریح کرد: بچه‌های تیم ما همگی فوتسالیست هستند و فقط یکی از آن‌ها تجربه حضور در تیم فوتبال را داشته است. همه مدارس فوتسال بانوان هم روی چمن تا‌به‌حال تمرین نداشته‌اند؛ چون با کمبود چمن مواجه هستیم و به‌همین‌خاطر این برای اولین‌بار است که بچه‌های من رنگ زمین چمن را می‌دیدند تا روی آن مسابقه دهند. شرایط تمرین دختران اصلا مشابه آقایان نیست و کار ما را سخت می‌کند. با‌این‌حال از همه مسئولان برگزاری مسابقات و هیئت مشهد تشکر می‌کنم که برای دختران ما این مسابقات را برگزار کردند.

مرادی درباره اعتراضات حریف در پایان فینال گفت: این موضوعات طبیعی است. همان‌طور که ما برای اولین بار در مسابقات فوتبال شرکت می‌کنیم، داوران ما نیز تجربه نخست خود در این فضا را پشت‌سر گذاشتند و به آن‌ها حق می‌دهیم. امیدواریم ما تیم‌ها و داوران نیز در فوتبال بانوان در کنار یکدیگر به‌مرور پیشرفت کنیم.


سرمربی کیان: گل آخر بازی درست بود

سهیلا جعفری، سرمربی کیان نیشابور، که پس از پایان بازی یکی از شاگردان خود را به‌دلیل خون‌ریزی بینی سوار بر آمبولانس کرد تا برای درمان اعزام شود، عنوان کرد: مسابقات خوبی بود. یک هفته زمان داشتیم تا تیم را جمع‌وجور کنیم. همه‌چیز خوب پیش رفت، اما در بازی فینال ۱ بر ۰ باختیم.

او درباره اتفاقات پایان بازی و پنالتی اظهار کرد: بعد از اینکه داور به نفع تیم ما پنالتی گرفت، هنوز چند ثانیه تا پایان وقت بازی، زمان باقی مانده بود؛ اما داوران قبول نکردند و بعد از ضربه پنالتی بازیکن ما که توپ وارد دروازه نشد، داور بازی را تمام‌شده اعلام کرد، در‌حالی‌که بلافاصله در ریباند بازیکن ما توپ را وارد دروازه حریف کرد و هنوز دو‌سه ثانیه از بازی باقی مانده بود. زمان دقیق را داشتم، اما گل را قبول نکردند؛ در‌حالی‌که مطمئن بودم گل آخر ما درست بود.

سرمربی کیان نیشابور درباره بازیکنان تیمش گفت: بچه‌ها هم فوتبالیست و هم فوتسالیست هستند. در ترکیب ما الهه افشار‌دوست و سارا دیدار، ۲ بازیکن نوجوان ملی‌پوش، نیز حضور دارند که در بازی‌های تیم ملی فوتبال بازی کرده‌اند و مابقی بچه‌ها اکثرا فوتسال بازی می‌کنند. از وقتی کرونا آمد، تمرینات سالن را در نیشابور تعطیل کرده‌ایم و در چمن تمرین می‌کنیم و دو‌سه ماه است که تمرینات را دنبال می‌کنیم.
 
سال گذشته بهمن‌ماه با همین ترکیب قهرمان زیر ۱۷‌سال شرق کشور شدیم؛ اما دور نهایی مسابقات کشور به‌دلیل قرنطینه و کرونا تعطیل شد.
جعفری تأکید کرد: این نوع مسابقات عالی هستند و استقبال می‌کنیم. از میرزاده، مافی‌نژاد و چهکندی خیلی سپاسگزاریم و امیدواریم از این‌گونه مسابقات بیشتر برگزار شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->