آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

آشنایی با عوامل اصلی وزوز گوش

  • کد خبر: ۴۴۷۸۷
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
آشنایی با عوامل اصلی وزوز گوش
وزوز گوش به شنیده شدن صدایی مانند سوت در گوش افراد گفته می‌شود که ۱۵ تا ۲۰ درصد مردم جهان از آن رنج می‌برند.
به گزارش شهرآرانیوز، شنیدن صدایی شبیه به سوت در گوش‌ها از جمله بیماری‌هایی است که برخی از مردم در سراسر دنیا به آن مبتلا هستند و آن را وزوز گوش می‌نامند، در واقع حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از مردم جهان از این بیماری رنج می‌برند.

وزوز گوش ممکن است نشانه‌ای از بیماری‌هایی از قبیل کم شنوایی، اختلال در گردش خون بدن و آسیب به گوش باشد؛ که در این صورت تاکید می‌شود به پزشک مراجعه کنید. همچنین افزایش فشار خون می‌تواند یکی از دلایل این بیماری باشد.

اگر شما دارای وزوز گوش دائمی نیستید و شنیدن صدا‌های مزاحم دائمی و اذیت کننده نبود، این مشکل کوتاه مدت اتفاقی طبیعی محسوب می‌شود و نشانه اختلال در بدن یا از دست دادن شنوایی نیست.

افرادی که وزوز گوش اذیت کننده دارند در صورت عدم درمان آن با افزایش سن مشکلاشان بیشتر خواهد شد. ممکن است ایجاد وزوز در طول سال در فواصل معین و ثابتی باشد، همینطور امکان دائمی بودن آن وجود دارد. صدای بلند ایجاد شده در گوش فرد گاهی موجب عدم تمرکز نیز می‌شود.
 

وزوز ذهنی و وزوز عینی چیست؟

در هنگام ابتلا به وزوز ذهنی صدای آن را فقط و فقط خود فرد بیمار می‌شنود که این مشکل ممکن است در گوش بیرونی، میانی و داخلی باشد. همچنین امکان وجود مشکل در اعصاب شنوایی و سیگنال‌های عصبی نیز وجود دارد. در وزوز عینی علاوه بر بیمار دکتر متخصص گوش و حلق و بینی نیز قادر به شنیدن این نوع صدا است. این بیماری ممکن است به دلایلی از قبیل مشکلات قلبی و عروقی، انقباضات عضلانی و یا وجود اختلالات انتقالی در ناحیه استخوان گوش درونی باشد.

از علائم وزوز عینی می‌توان به خستگی، استرس،   وجود اختلال در خواب منظم،   ایجاد مشکل در تمرکز، مشکلات حافظه، اضطراب و تحریک پذیری اشاره کرد.   در صورت وجود علائم و دائمی بودن این بیماری تاکید می‌شود که به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

علائم شایع در بروز این بیماری افزایش سن، قرار گرفتن در معرض صدای بلند، مصرف موم گوش و تغییرات استخوان گوش هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->