پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اعمال قانون ۱۶۴۱ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بالاخره نام مادران در کارت ملی نوشته می‌شود؟
سرخط خبرها

آغاز برخورد با تور‌های مختلط در خراسان رضوی | ۸۰ درصد  تور‌ها هیچ مجوزی نداشتند

  • کد خبر: ۴۴۸۰۲
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
آغاز برخورد با تور‌های مختلط در خراسان رضوی | ۸۰ درصد  تور‌ها هیچ مجوزی نداشتند
مدیرکل میراث فرهنگی استان در نشست خبری دیروز خود به خبری که این‌روز‌ها خیلی حاشیه‌ساز شده است واکنش نشان داد
بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز؛ فرا رسیدن هفته و روز جهانی گردشگری باعث شد مسئولان و دست اندرکاران صنعت گردشگری استان با خبرنگاران دور یک میز جمع شوند و از اتفاقاتی که در این حوزه در حال رخ نمایی است سخن بگویند. نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی عصر دیروز در محل سالن جلسات هتل آرمان مشهد برگزار شد و البته در کنار آمار و ارقامی که رد و بدل شد، حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت.

یکی از نخستین سؤالات از ابوالفضل مکرمی فر، پرسش خبرنگار شهرآرا در مورد داستان پرحاشیه دستورالعمل برخورد با آژانس‌هایی بود که برای برگزاری تور‌های مختلط اقدام می‌کنند.

او در واکنش به این سؤال، صدور دستورالعمل مزبور را به دلیل بروز تخلفاتی دانست که از سوی برخی از مجموعه‌های گردشگری رخ داده است.

مکرمی فر با اشاره به بخش نامه اداره کل دادگستری خراسان رضوی مبنی بر برخورد با تور‌های غیرمجاز طبیعت گردی در استان افزود: تمامی افرادی که اقدام به برگزاری تور‌های گردشگری و طبیعت گردی می‌کنند باید مجوز‌های لازم را از میراث فرهنگی دریافت کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در تکمیل این موضوع با بیان اینکه در گذشته برنامه‌هایی برگزار می‌شد که برگزارکنندگان آن‌ها یا خود را به اداره کل ورزش و جوانان منصوب یا فعالیتشان را مرتبط با اداره کل میراث فرهنگی معرفی می‌کردند، افزود: براساس بررسی‌هایی که به کمک دستگاه قضا و پلیس امنیت اخلاقی انجام دادیم، متوجه شدیم که ۸۰ درصد این تور‌ها هیچ مجوزی برای فعالیت خود ندارند و اصول اخلاقی را نیز رعایت نمی‌کنند.
یوسف بیدخوری این را هم گفت که با برپایی تور‌های خانوادگی هیچ گونه مخالفتی نمی‌شود.


برخورد با متخلف دیزدر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین در واکنش به سؤال دیگر شهرآرا مبنی بر ورود این مجموعه به تخلف معدنی در محدوده دیزدر گفت: سنگ نگاره‌های دیزدر در فهرست آثار میراثی کشور قرار گرفته است و به همین دلیل مانع ادامه فعالیت معدن در این محدوده شدیم؛ با این حال بعد از مدتی این معدن دوباره کار خود را از سر گرفت که به همین دلیل موضوع را از طریق دستگاه قضا دنبال می‌کنیم.

مکرمی فر همچنین با قدردانی از شهرداری و شورای پنجم شهر برای حفظ خانه‌های تاریخی شهر گفت: تاکنون ۱۴ خانه تاریخی توسط شهرداری مشهد تملک و خانه‌هایی همچون خانه داروغه، توکلی، امیری، پیشه وران و غفوری نیز احیا شده است.

وی همچنین با اشاره به تأثیری که کووید ۱۹ روی صنعت گردشگری استان گذاشته است، گفت: شیوع کرونا موجب وارد آمدن خسارت ۲۴ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریالی به حوزه گردشگری این استان شده است.
مکرمی فر افزود: حدود ۷ ماه است که صنعت گردشگری هم مانند دیگرمشاغل و حرفه‌ها در ایران و جهان دچار رکود و خسارت شده است که البته آسیب و خسارت صنعت گردشگری در این میان بیشتر بوده است.
وی ادامه داد: بیشترین میزان خسارت در حوزه صنعت گردشگری به بخش واحد‌های اقامتی وارد شده است.


کاهش ۶۰ درصدی پرواز‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در اسفند پارسال میزان اقامت در استان به صفر رسید و تمامی پرواز‌های خارجی هم صفر شد و اکنون تنها ۱۹ پرواز خارجی و ۴۳ پرواز داخلی ورودی داشته ایم که این میزان ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.
مکرمی فر درباره حفظ اشتغال در این حوزه نیز افزود: در مجموع ۲۹۸۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای به این استان اختصاص یافته است که تاکنون برای ۹۸۰ میلیارد ریال آن در بانک‌های عامل تشکیل پرونده شده و ۵۱۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.


بیکاری ۱۷ هزار نفر در حوزه گردشگری استان

وی ادامه داد: این میزان پرداخت تسهیلات منجر به حفظ ۳۰۰۰ شغل شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در مجموع ۱۷ هزار و ۹۶۶ نفر در حوزه تأسیسات گردشگری استان از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ بیکار شده اند.

وی با اشاره به اینکه شمار گردشگران سلامت و ارائه خدمات به آنان به صفر رسیده است ادامه داد: سال گذشته وضعیت گردشگری سلامت استان بسیار عالی بود و انجام ۲۰ هزار عمل جراحی به صورت بستری و تعداد ۱۰۰ هزار عمل درمانی و جراحی سرپایی برای گردشگران خارجی ورودی در مشهد ثبت و انجام شد.
او اضافه کرد: هم اکنون نیز اگر چه تعدادی پرواز خارجی به مقصد مشهد انجام می‌شود، اما هنوز آمار ارائه خدمات کمتر از ۱۰ درصد در این بخش است.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتل داران استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تاکنون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحد‌های اقامتی این بخش به صورت کامل انجام شده است.
امیر سزاوار افزود: تاکنون هیچ موردی از ابتلای مسافران به بیماری کووید ۱۹ در زمان اقامت در واحد‌های اقامتی در استان گزارش نشده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->