مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

دغدغه بافت اطراف حرم و مسئولانی که باید پاسخگو باشند

  • کد خبر: ۴۴۸۶۴
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
دغدغه بافت اطراف حرم و مسئولانی که باید پاسخگو باشند
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به صراحت اعلام می کنم فضای شورا کاملا روشن است. مهم ترین موضوع این است که ما اعتقاد داریم مردم و ساکنان در بافت اطراف حرم باقی بمانند

لاله سادات کوثری-شهرآرانیوز| رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز سالروز شهادت روحانی مبارز شهید هاشمی نژاد است که این شهید نقش برجسته ای در هدایت و ساماندهی انقلاب در مشهد داشت.

محمدرضا حیدری در صد و هفتمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: روز آتش نشانی و ایمنی را گرامی می‌ داریم، آتش نشانان از جان خود برای حفظ جان دیگران می‌گذرند.

وی ادامه داد: آتش نشانی مشهد در حوزه تجهیزات و نیروی انسانی شرایط مطلوبی دارد و در حوزه توسعه فرهنگ ایمنی در شهر باید کار شود. این مطالبه جدی شوراست که در باب فضای ایمنی تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود.


حیدری گفت: سالروز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس است. شهیدان نامجو، کلاهدوز، جهان آرا و... در هواپیمای C130 به شهادت رسیدند.


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: هشتم مهر ماه روز بزرگداشت مولوی است، عرفان اسلامی منادی نوع دوستی و مشوق مدارا و سعه صدر است این مهم در ادبیات مولانا برجسته است.

 

وی افزود: نهم مهرماه روز جهانی ناشنوایان است. مهمترین بحث در این روزها توجه به نیازهای این قشر است در استان ۱۷ هزار نفر ناشنوا و کم شنوا داریم.


این عضو شورای شهر در ادامه گفت: دهم مهر ماه روز جهانی سالمندان است. جامعه ما به سمت پیر شدن حرکت می کند.

وی افزود: ۱۳ مهر روز نیروی انتظامی را نیز گرامی داشته و متذکر می شویم نیروی انتطامی سازمان پرکاری است و نقش بسزایی در حوزه اجرایی و اعمال قانون دارد.

حیدری با بیان اینکه طرح اطراف حرم مطهر سابقه طولانی دارد که به سال ۷۱ برمی گردد، گفت: ضمن اعلام وضعیت نا به سامان بافت اطراف حرم در آن زمان وزیر مربوطه به رهبر معظم انقلاب اعلام می کند وزارت مسکن و شهرسازی با مشارکت شهرداری و آستان قدس وارد عمل شود.

وی افزود: شرکت باز آفرینی شهری بر اساس وظیفه خود وارد عمل شده و دو قطاع از چهار قطاع در ید این شرکت قرار گرفت. ۷ سال وزارت مسکن و شهرسازی خود در بافت حضور داشته و وقتی می بیند کار پیش نمی رود شرکت مربوطه شکل می گیرد و ۵۵ درصد وزارت، ۳۵ درصد آستان و ده درصد سهام از آن شهرداری قرار می گیرد.


وی با بیان اینکه باید وزارتخانه در تفاهم نامه خود مقرر کرده است ظرف ده سال این بافت را احیا کند، افزود: باید وزارت خانه برای عدم تحقق این مسئولیت پاسخگو باشد. از نمایندگان می خواهیم ورود کنند. دولت باید سرمایه و منابع بیاورد. ما همچنان معتقدیم این منابع متعلق به بافت است و باید در این شهر بماند. اگر این مهم اتفاق نیفتد طرح قفل شده و بازسازی طول می کشد.


حیدری اظهار کرد: موضع شورا کاملا یک پارچه و منسجم است. به صراحت اعلام می کنم فضای شورا کاملا روشن است. مهم ترین موضوع این است که ما اعتقاد داریم مردم و ساکنان در بافت اطراف حرم باقی بمانند به همین دلیل ۵ دفتر تسهیلگری ایجاد کردیم.


رئیس شورای شهر مشهد گفت: در رویکرد دوم به مسبرهای تشرف با محور هویت، ماموریت دادیم که ۱۵ مسیر تشرف داریم که جنبه تاریخی دارد و باید احیا شود. اصلاح طرح را توسط یک مشاور ذی صلاح باور داریم اما باید در فرایند قانونی خود یعنی شورا و شهرداری و کمیسیون ماده ۵ برود.


وی افزود: به تامین دید منظری برای سواره و پیاده رو را هم به لحاظ بصری هم پدافند غیرعامل تاکید داریم. حقوق مردم و کارآفرینان و شهر برای ما حائز اهمیت است. در حوزه اصلاح طرح باید حقوق مکتسبه مردم و کارافرینان تامین شود. شورا در قبال اصلاح طرح مقاومتی ندارد فقط حرفش این است حقوق مکتسبه لحاظ شود.

بحث های انحرافی با موضوع فساد سیستمی چرا مطرح می شود عده ای از شما که نماینده مجلس بودید چرا فساد رو عیان نکردید.
حال که موصوع در حال رفع است در کار گره ایجاد می کنید؟ اگر واقعا دغدغه دارید پای این کار بیایید تا موضوع حل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->