قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است
سرخط خبرها

کاهش ۲۰ روزه صدور پروانه‌های ساختمانی در مشهد | نظارت بر ساخت و سازها مهم‌ترین درخواست شهروندان در مرکز۱۳۷

  • کد خبر: ۴۵۱۱۱
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
کاهش ۲۰ روزه صدور پروانه‌های ساختمانی در مشهد | نظارت بر ساخت و سازها مهم‌ترین درخواست شهروندان در مرکز۱۳۷
به گفته معاون شهرسازی شهردار، با اجرای شیوه‌نامه جدید و کوتاه‌شدن دست واسطه‌ها، زمان صدور پروانه ساختمانی در مشهد ۱۵ تا ۲۰ روز کاهش یافته است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ توسعه پرشتاب شهرنشینی در مشهد طی بیش از ۲ دهه اخیر، واقعیتی انکارناپذیر است که موجب گسترش افقی شهر و در برخی مناطق نیز توسعه عمودی شده است. در این میان ساخت وساز ابزار اول این توسعه است؛ ابزاری که در کنار پاسخ به نیاز میلیون‌ها شهروند در گوشه و کنار شهر، بی تردید در موارد بسیاری نیز باعث سلب آسایش همسایگان می‌شود. دراین باره معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد می‌گوید که نظارت بر سروصدای ناشی از ساخت وسازها، بر عهده مهندسان ناظر است و شهروندان می‌توانند برای شکایت دراین باره با نظام مهندسی تماس بگیرند.

محمدرضا حسین نژاد که دیروز با حضور در مرکز ۱۳۷، پاسخ گوی سؤالات، ابهامات، گله و نکات مردمی درباره مدیریت ساخت وساز‌ها بود، اظهار کرد: از جایی که بخش مهمی از درآمد شهرداری از طریق عوارض پرداخت شده شهروندان تأمین می‌شود، باید شهروندان زبان گفت وگوی مشترکی با شهرداری داشته باشند که یکی از نقاط قدرتمند ارتباط مردم با شهرداری مرکز ۱۳۷ است که در طول ۲۴ سال گذشته، به خوبی توانسته است نقش خود را ایفا کند.

وی افزود: مدیران شهری نیز باید با توجه به حجم و فراوانی درخواست‌های مردمی ۱۳۷ در هر موضوع، برای برنامه ریزی در آن باره و اختصاص بودجه اقدام کنند؛ زیرا پیام‌های مردمی ۱۳۷ به خوبی نشان دهنده نقاط ضعف و قوت کار در مدیریت شهری است.

نابسامانی ساخت وساز‌ها در همه کلان شهر‌ها

حسین نژاد اضافه کرد: در فضای کمبود مسکن و گسترش پدیده‌هایی همچون اجاره بام در تهران، سوداگران مسکن نیز دست به کار و باعث می‌شوند در کنار کمبود اکیپ‌های گشت و نظارت بر ساخت وسازها، ساخت وساز‌های غیرمجاز افزایش یابد؛ لذا شاهد نابسامانی موجود در ساخت و ساز در همه کلان شهر‌ها هستیم. همین موضوع نیز باعث شده است پرتکرارترین درخواست مردمی ۱۳۷ نیز به موضوع نظارت بر ساخت وساز‌ها اختصاص یابد.

ضرورت افزایش اکیپ‌های نظارتی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در ادامه بیان کرد: افزایش سه برابری محدوده مشهد نیز باعث شده است کار نظارت بر ساخت وساز‌ها بسیار سخت‌تر شود، اما لازم است برای افزایش تعداد نیرو‌ها و اکیپ‌ها در حوزه نظارت بر ساخت وساز‌ها اقدام کنیم تا بیش از پیش بتوانیم جلوی ساخت وساز‌های غیرمجاز را بگیریم.

حسین نژاد با تأکید بر لزوم تقویت مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ برای افزایش ارتباط مردم با مدیریت شهری تأکید کرد: شهروندان می‌توانند شکایات خود را درباره مزاحمت‌های ساختمانی، به سازمان نظام مهندسی اعلام کنند تا از طریق شورای انتظامی به تخلف مهندس ناظر درباره نپرداختن به سروصدا و مزاحمت ناشی از ساخت وساز رسیدگی شود.

طرح جدید برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها

وی درباره هوشمندسازی صدور پروانه‌های ساختمانی نیز گفت: در گذشته، به علت شناور بودن درخواست مراجعان، فرایند طولانی می‌شد و شهروند از حق خود مطلع نمی‌شد، اما با شیوه نامه جدید که سیستمی شده است، شهروند می‌داند حقوقش براساس طرح و خارج از ضابطه طرح چقدر است و در مجموع چندطبقه می‌تواند بسازد. با اجرای این شیوه نامه، دست واسطه‌ها نیز کوتاه خواهد شد. با اجرا شدن این روش از ۲۰ روز آینده، عملا در هر پرونده حدود ۱۵ تا ۲۰ روز کاهش زمان صدور پروانه خواهیم داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->