مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

از وعده تا عمل ؛ ۱۷ شهید سلامت مشهد همچنان در انتظار مُهر تأیید!

  • کد خبر: ۴۵۲۷۱
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
از وعده تا عمل ؛ ۱۷ شهید سلامت مشهد همچنان در انتظار مُهر تأیید!
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: پیگیری‌ها در این خصوص تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ بیش از ۷ ماه از درگیری همه اقشار و به ویژه کادر درمان در کشور و مشهد با ویروس کرونا می‌گذرد. با اینکه در این مدت و طی ایام کوتاهی، شرایط شیوع و تعداد بستری‌های بیماران کرونا در بیمارستان‌های شهر با کاهش مواجه شده بود، اما با عبور از ۲ پیک شیوع این ویروس در ماه‌های گذشته و رسیدن به پیک سوم، اکنون شاهد افزایش اشغال تخت‌های بیمارستانی در مشهد هستیم و این مسئله زحمات و خستگی کادر درمان را دوچندان کرده است.
 
در همین راستا سازمان نظام پزشکی در اقدامی به موقع مراسمی را برای قدردانی از مدافعان سلامت شهر شامل پزشکان، پرستاران و دستیاران تخصصی پزشکان برگزار کرد تا روحیه و انرژی مضاعفی برای مدافعان خط مقدم مبارزه با این ویروس مهلک باشد.
 
بااین حال کماکان برخی از مطالبات بحق کادر درمانی از جمله تأیید شهادت کادر درمانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز موضع گیری مشخصی از متولیان بنیاد شهید و امور ایثارگران دراین باره ارائه نشده است، این در حالی است که ۲۰ اسفند سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر شهید خدمت خواندن جانباختگان کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی در خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا، (آن هم بدون قید شرط استخدام که چندی پیش از سوی مسئولان بنیاد شهید اعلام شد) موافقت کردند.

دیروز در حاشیه مراسم یادشده، وضعیت تأیید شهادت و تشکیل پرونده برای جان باختگان کادر درمان را از رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد پیگیری کردیم و علی بیرجندی نژاد در پاسخ به سؤال شهرآرا دراین باره، گفت: پیگیری‌ها تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است.


همه جان باختگان کرونایی کادر درمانی شهید هستند

بیرجندی نژاد با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی مواضع خود را به صورت شفاف اعلام کرده است، افزود: با توجه به این نکته که برای فردی که جزو کادر درمان بوده و در مراکز درمانی رفت و آمد داشته است، محتمل‌ترین دلیل ابتلا به کرونا همین فعالیت در حوزه درمان است، از دیدگاه ما همه افرادی که در مراکز درمانی مشغول فعالیت بوده اند و به علت ابتلا به بیماری کرونا جان باخته اند شهید محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: تابه حال اقدامات لازم را برای تأیید عنوان «شهید مدافع سلامت» برای افراد یادشده پیگیری و پرونده ۱۷ نفر از این جان باختگان را تکمیل کرده ایم. وی با بیان اینکه پیگیر تأیید شهادت این افراد از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و دفتر نماینده، ولی فقیه در استان هستیم، اظهار کرد: از همه بزرگان و متولیان استانی و شهری درخواست می‌کنیم تا کمک کنند این مشکل کادر درمانی حل وفصل شود.

رئیس نظام پزشکی مشهد گفت: تابه حال شهادت هیچ یک از جان باختگان کادر درمانی تأیید نشده است. هنوز به سازمان نظام پزشکی مشهد تأییدیه شهادت حتی یک نفر از کادر درمان نیز به عنوان شهید مدافع سلامت اعلام نشده است.


آموزش حضوری مدارس باید تعطیل شود

بیرجندی نژاد با اشاره به پیک شیوع کرونا در کشور و خراسان رضوی، به ویژه شهر مشهد، اظهار کرد: موضوعی که در این شرایط باید به آن توجه داشت، بحث ادامه فعالیت مدارس در شرایط درگیری کادر درمان و استان با بیماری کروناست.

وی بیان کرد: کودکان ابتدا ناقلان خاموش این بیماری اند. بسیاری از آن‌ها شاید مبتلا نشوند، اما می‌توانند بیماری را به دیگران منتقل کنند. همچنین انتظار اینکه دانش آموزان دبستانی و به شکل محدودتر، دانش آموزان دوره متوسطه اول، نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های لازم را دراین باره رعایت کنند، انتظاری دور از ذهن است.
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد رفت وآمد به مدرسه و جا به جایی کودکان در فضا‌های مختلف را تهدید کننده سلامت اعضای خانواده دانست و افزود: براساس جمع بندی ما در شرایط اوج گیری کرونا، بهترین اقدام برگزاری مدارس به شکل مجازی و ازراه دور است و باید تا مدت مشخصی مدارس تعطیل شود و آموزش به شکل حضوری در مدارس اجرا نشود.


زائران در روز‌های پایانی ماه صفر به مشهد نیایند

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد درباره سفر به مشهد مقدس در روز‌های پایانی ماه صفر و برگزاری مراسم عزاداری مشابه روال سال‌های گذشته، گفت: با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا و درگیری کادر درمان اعتقاد داریم مردم باید برگزاری مراسم در منزل و دعا برای سلامتی بیماران را در پیش بگیرند.

وی افزود: سفر به شهر‌های زیارتی، به ویژه مشهد مقدس را در روز‌های پایانی صفر توصیه نمی‌کنیم و رسانه‌ها باید با «شعار هرخانه، یک حسینه» بزرگداشت و عزای این ایام را به طور کامل پوشش دهند تا مردم به وسیله امکانات مجازی بتوانند در این مراسم شرکت کنند. بیرجندی نژاد گفت: امسال شرایط برای میزبانی از زائران امام رضا (ع) فراهم نیست. تقاضا می‌کنیم افراد با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب این مراسم را در خانه شان برگزار کنند.


مشهد قرمز است

بیرجندی نژاد بیان کرد: اکنون وضعیت مشهد قرمز است. آمار دقیقی از مبتلایان کادر درمان به کرونا در دسترس نیست، اما تصور می‌شود در برخی مراکز درمانی بالای ۵۰ درصد کادر درمانی به کرونا مبتلا شده باشند.
وی همچنین در مراسم تقدیر از مدافعان سلامت شهر که در محل این سازمان برگزار شد، گفت: همیشه جامعه پزشکی در خدمت به جامعه پیشقدم بوده است. کادر درمان استان چه در گذشته و چه اکنون در مبارزه با کرونا با شجاعت برای خدمت رسانی به بیماران آماده است.


بخش دولتی و خصوصی درگیر با کرونا

وی افزود: شهدای مدافع سلامت، افتخار ما هستند. حقیقتا این افتخاری بزرگ برای جامعه و کادر بهداشت و درمان است که کسانی را داریم که برای سلامت مردمان سرزمینشان از جان خودشان گذشته اند و پای سلامتی مردم ایستاده اند. خیلی دوست داشتیم از تعداد زیادی از کادر درمان تقدیر کنیم، اما بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی این فرصت را از ما گرفت.
 
امیدواریم بتوانیم در فرصت‌های دیگر از همه عزیزانی که در مبارزه با کرونا نقش داشته اند تشکر و قدرانی کنیم. رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد افزود: اکنون تمامی کادر درمان استان چه در بخش خصوصی و چه دولتی درگیر کرونا هستند و به مردم خدمت می‌کنند و هرکدام به نحوی در مبارزه با کرونا مشارکت می‌کنند. بخش خصوصی نیز از طریق مطب ها، درمانگاه‌ها و مراکز پاراکلینیک شهر تنها طی ۳ ماهه نخست سال به یک ونیم میلیون بیمار کرونایی و مشکوک به کرونا ارائه خدمت کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->