جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

بهره برداری از اصلاح هندسی انتهای وکیل آباد تا ۱۳۱ روز دیگر | پیشرفت ۳۳ درصدی پروژه

  • کد خبر: ۴۵۲۷۵
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
بهره برداری از اصلاح هندسی انتهای وکیل آباد تا ۱۳۱ روز دیگر | پیشرفت ۳۳ درصدی پروژه
مدیران شهری دنبال این هستند که پروژه دوربرگردان غیرهمسطح شهید برونسی را به عنوان پروژه تکمیل کننده اصلاح هندسی بولوار وکیل آباد تا اسفندماه امسال به بهره برداری برسانند.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ ترافیک شدید انتهای بولوار وکیل آباد از ۲ طرف این بولوار و به صورت رفت وبرگشت، معضلی بود که سال‌های سال مردم مشهد و مسافران و زائرانی که به این شهر می‌آمدند و قصد حضور در ییلاقات طرقبه و شاندیز را داشتند، با آن دست وپنجه نرم می‌کردند و شاید بتوان گفت که بسیاری از مردم شهر و زائرانی که به مشهد سفر می‌کردند، برای یک بار هم که شده، طعم تلخ گیر افتادن در این ترافیک را چشیده و آن را به خاطر سپرده اند.

درهمین راستا، مدیریت شهری مشهد از سال ۹۸، پس از انجام مطالعات دقیق، به این نتیجه رسید که اکنون یکی از بهترین گزینه‌ها برای حل مشکل ورودی طرقبه و شاندیز از سمت مشهد و برعکس، اصلاح هندسی انتهای بولوار وکیل آباد یا همان پل پرتویی است. ازاین رو عملیات اجرایی تعریض این پل در ۲ فاز انجام شد و در فاز اول، تعریض پل از سمت مشهد به طرقبه و شاندیز و احداث مسیری مجزا برای ورودی به جاده شاندیز انجام شد و فاز دوم این پروژه هم در بهار امسال با تعریض پل پرتویی از سمت طرقبه و شاندیز به سمت مشهد به بهره برداری رسید.

ضلع آخر برای کاهش ترافیک

اما در تکمیل این عملیات باید اقدامی دیگر صورت می‌گرفت تا حجم بالای خودرو‌هایی که از انتهای بولوار وکیل آباد قصد ادامه مسیر به سمت بولوار نمایشگاه، انتهای بولوار معلم، بزرگ راه امام‌علی (ع) و بزرگ راه آیت ا. هاشمی رفسنجانی را داشتند با خودرو‌هایی که قصد حرکت به سمت انتهای بولوار وکیل آباد را داشتند تلاقی پیدا نکنند. ازاین رو در روز پنجم تیرماه امسال هم عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهمسطح بولوار شهید برونسی آغاز شد تا با این اقدام مسیری جدید برای ورود خودرو‌هایی که قصد ادامه مسیر از انتهای بولوار وکیل آباد به سمت میدان نمایشگاه را دارند ایجاد شود.

اجرای این عملیات مصوبه ۱۰‌میلیارد تومانی شورای شهر را دارد، هرچند که ممکن است با توجه به تورم و نوسانات قیمتی در پایان پروژه، ارقام هزینه شده برای این پروژه متفاوت از ارقام پیش بینی شده باشد، اما مدیران شهری دنبال این هستند که پروژه دوربرگردان غیرهمسطح شهید برونسی را به عنوان پروژه تکمیل کننده اصلاح هندسی بولوار وکیل آباد تا اسفندماه امسال به بهره برداری برسانند.

درهمین زمینه معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه با هدف تکمیل عملیات اصلاح هندسی انتهای بولوار وکیل آباد از تیرماه امسال آغاز شد و مدت زمان پیش بینی شده برای این پروژه ۹ ماه است، اظهار کرد: پیش از عملیات اجرایی این پروژه، مدیریت شهری مشهد ۲ اقدام مهم در تعریض پل پرتویی و انتهای بولوار وکیل آباد داشته است که در فاز اول آن در ضلع شمالی بولوار وکیل آباد عملیات تعریض پل و ایجاد مسیر دسترسی مجزا به سمت شاندیز را انجام دادیم.

خلیل ا... کاظمی افزود: همچنین در مسیر برگشت و فاز دوم کار، عملیات تعریض سمت دیگر پل پرتویی و انجام اصلاحات هندسی در محدوده مجتمع پردیس را انجام دادیم.

ترافیک روان‌تر از مسیر بزرگ راه برونسی

وی ادامه داد:، اما انجام این ۲ اقدام همه کار ما برای مدیریت ترافیک محدوده انتهای بولوار وکیل آباد نبوده است؛ زیرا برای کاهش بار ترافیکی مسیر برگشت انتهای بولوار وکیل آباد، دور برگردانی برای هدایت بخشی از ترافیک این بولوار به بزرگ راه شهید برونسی در این بولوار در حال احداث است. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، دوربرگردان شهید برونسی ظرف مدت ۸ ماه و با هزینه‌ای حدود ۳۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود. شروع این زیرگذر حدود ۹۲۰ متر از بولوار وکیل آباد در مسیر بولوار برونسی و ۱۱۵ متر بعد از ورودی استخر شهید فرومندی به سمت فکوری است.

وی ادامه داد: تأمین دسترسی خودرو‌ها از خروجی طرقبه-شاندیز به بزرگ راه آیت ا... هاشمی رفسنجانی، تأمین دسترسی خودرو‌های خروجی از بزرگ راه آیت ا... هاشمی رفسنجانی به بولوار پیروزی و تأمین دسترسی خودرو‌ها از شهرک‌های در حال توسعه این منطقه به بولوار‌های پیروزی و وکیل آباد از جمله اهداف دیگر احداث زیرگذر شهید برونسی است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: مدیریت تردد خودرو‌هایی که از سمت انتهای بولوار وکیل آباد قصد تغییر مسیر به سمت میدان نمایشگاه را داشتند نیز در دستور کار بود؛ زیرا این خودرو‌ها بعد از پل نمایشگاه با عبور از زیرگذر، وارد مسیر مقابل می‌شدند و در مسیر بولوار نمایشگاه تردد می‌کردند که همین مسئله نیز باعث افزایش ترافیک می‌شد.

وی تأکید کرد: البته با این عملیات اصلاحی، زیرگذر بولوار وکیل آباد پس از پل نمایشگاه نیز در اختیار خودرو‌هایی قرار می‌گیرد که از سمت بولوار پیروزی و بولوار شهید برونسی قصد تردد در بولوار وکیل آباد به سمت طرقبه و شاندیز را دارند. معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در مورد آخرین وضعیت ایجاد این دوربرگردان گفت: اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه ۳۳ درصد است و امیدواریم طبق برنامه زمان بندی، تا ۱۳۱ روز دیگر به پایان برسد و این زیرگذر در اختیار شهروندان قرار گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->