مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

سوخت یارانه‌ای در اختیار ویلاساز های روستایی در شهرستان مشهد | به دلال‌ها یارانه انرژی نمی‌دهیم

  • کد خبر: ۴۵۲۸۱
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
سوخت یارانه‌ای در اختیار ویلاساز های روستایی در شهرستان مشهد |  به دلال‌ها یارانه انرژی نمی‌دهیم
مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی گفت: افرادی رفته‌اند در روستا ویلا‌سازی کرده‌اند و برای ویلا‌هایشان، تجهیزات گرمایش از کف گذاشته‌اند و اکنون دنبال استفاده از سوخت یارانه‌ای هستند. ما نباید به چنین گروه‌ها و افرادی یارانه انرژی بدهیم.
مسعود سلطانی | شهرآرانیوز؛ امنیت غذایی و امنیت کسب‌وکار دو عبارتی بود که در دستورشصتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان مشهد و همچنین در متن مذاکرات اعضای این شورا تکرار شد.
روز گذشته جلسه شورای شهرستان مشهد با ۲ دستور کار تشکیل شد؛ نخست رسیدگی به وضعیت سوخت‌رسانی به شهر‌ها و روستا‌های شهرستان مشهد و دستور دوم، بررسی وضعیت توزیع آرد و نانوایی‌ها.

در این جلسه که حواشی بسیاری داشت، مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی و معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی به سوالات و ابهامات اعضای شورای شهرستان مشهد پاسخ دادند.

عبدا... دهقان، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد که در غیاب شهناز رمارم، رئیس این شورا، مدیریت جلسه را برعهده داشت در ابتدای جلسه با انتقاد از عملکرد مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی گفت: طرح توزیع الکترونیک، موجب نگرانی مردم به‌خصوص در روستا‌ها شده است.
 
این طرح باعث شده است که دسترسی مردم به نفت گاز و گاز مایع کاهش یابد و این روند در ابتدای فصل سرما نگران‌کننده است. وی افزود: وضعیت در ۱۷ روستای بخش رضویه به قدری وخیم است که روستاییان بار‌ها به‌صورت حضوری اعتراض خود را به بخشداری اعلام کرده‌اند. نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد توزیع سوخت برای ادوات کشاورزی و به‌ویژه تراکتور را نیز نامناسب خواند و از مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خراسان‌رضوی، خواست که دلایل به‌وجود آمدن شرایط کنونی را توضیح دهد.

سیاه‌نمایی را تکذیب می‌کنم

انتقاد‌های نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرستان که با لحن تندی نیز بیان شد، واکنش مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی را درپی داشت. علی‌اصغر اصغری ابتدا به انتقاد از غیبت دو عضو شورای اسلامی شهرستان در جلسه پرداخت و گفت: ازآنجاکه مردم در اولویت هستند، بنده در برنامه‌ای که امروز با حضور مدیران ملی در مشهد به میزبانی ما برگزار می‌شد، شرکت نکردم و به این جلسه آمدم، اما متاسفانه اعضای شورای اسلامی شهرستان، غایب هستند.

وی افزود: هدف طرح بزرگ توزیع الکترونیک براساس کارت‌های اعتباری، تنها این است که سوخت یارانه‌ای به دست مصرف‌کننده واقعی در روستا برسد. اکنون قیمت هرلیتر نفت‌گاز یارانه‌ای ۱۵۰ تومان است که این رقم در مقایسه با نرخ آب آشامیدنی نیز بسیار ناچیز است.
مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی ادامه داد: آمادگی داریم که از ۱۷ روستای نام برده‌شده توسط نایب‌رئیس شورا به‌صورت حضوری بازدید کنیم. به‌طور حتم توصیف ایشان از شرایط را تکذیب می‌کنیم.

اصغری تصریح کرد: افرادی رفته‌اند در روستا ویلا‌سازی کرده‌اند و برای ویلا‌هایشان، تجهیزات گرمایش از کف گذاشته‌اند و اکنون دنبال استفاده از سوخت یارانه‌ای هستند. ما نباید به چنین گروه‌ها و افرادی یارانه انرژی بدهیم. سوخت در درجه نخست باید به دست روستاییان برسد که در تولیدات کشاورزی یا فعالیت‌های صنفی و صنعتی سهیم هستند، نه دلال‌هایی که مشغول ویلاسازی در روستاهایند.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان جهادکشاورزی در پلاک‌گذاری نشدن تراکتور‌ها نیز گفت: اگر فردی به ما معرفی شود که مستحق دریافت سوخت یارانه‌ای بوده و دریافت نکرده است، قول می‌دهیم ظرف کمتر از یک هفته به مشکلش رسیدگی کنیم. اما مطمئن هستیم چنین افرادی یافت نمی‌شوند. مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی ادامه داد: بار‌ها بازرسان ما مراجعه کرده و دیده‌اند که سهمیه سوخت برای تراکتوری استفاده می‌شود که غیرقابل استفاده است. سودجویان سهمیه را دریافت می‌کنند و در بازار آزاد به فروش می‌رسانند. این مسئله در ماجرای کپسول‌های گاز مایع نیز به‌وفور دیده می‌شود.


ضعف‌ها را بپذیریم

پاسخ‌های مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی ازسوی اعضای شورای شهرستان، بی‌جواب نماند. در جلسه، فهرستی از روستا‌هایی که در تامین سوخت خود دچار مشکل هستند، تهیه و قرار شد مدیر ناحیه‌ای شرکت نفت در بازدید میدانی به‌همراه عضو شورای اسلامی شهر بخش رضویه، از منطقه سرکشی کند.

دبیر شصتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان نیز در واکنش به صحبت‌های مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان‌رضوی گفت: تنها ائمه معصوم (ع) عاری از عیب و خطا هستند و باید بپذیریم که کارهایمان بدون عیب نیست و انتقاد‌ها را پذیرا باشیم. چالش ایجادشده در دستورجلسه نخست شورای شهرستان مشهد باعث شد که برای رسیدگی به دستور دوم کمتر از ۳۰ دقیقه زمان باقی بماند. «بررسی وضع موجود و چگونگی نظارت بر توزیع کمی و کیفی آرد و خرید مازاد محصولات تولیدکنندگان شهرستان» دستور دوم این جلسه بود.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در این باره گفت: طی شش ماه نخست امسال، ۴۳۷ هزار و ۶۸۵ تن گندم از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شده است. مبلغ ۱۰ میلیون و ۹۷۲ هزار میلیارد ریال نیز تاکنون به کشاورزان پرداخت شده که این رقم، معادل ۹/۹۹ درصد تعهدات ما در قبال کشاورزان بوده است.

رحیم رجبی ضمن بیان اینکه در این مدت ۸ هزارو ۹۹۷ تن دانه روغنی از کشاورزان خریداری شده است، گفت: انتقاد‌هایی درباره کاهش ۲۰ درصدی سهمیه برخی نانوایان مطرح شد. حدود ۴۰۰ نانوایی از مجموع ۶ هزار نانوایی در شهرستان برای تمدید پروانه صنفی خود اقدام نکرده‌اند. به‌منظور الزام این واحد‌ها به تمدید پروانه صنفی خود، با تصویب کارگروه آرد و نان استان که ریاست آن را استاندار برعهده دارد، قرار شده است به‌طور موقت ۲۰ درصد از سهمیه آن‌ها کسر شود تا برای تمدید پروانه خود اقدام کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->