آیت‌الله علم‌الهدی: ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد ۲۵۰ هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان‌رضوی از اینترنت فوق‌پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
سرخط خبرها

اعتماد بهارستان به گزینه های پاستور

  • کد خبر: ۴۵۲۹
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
اعتماد بهارستان به گزینه های پاستور
حاجی میرزایی و مونسان با رأی اعضای خانه ملت، وزیر آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شدند

جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی با دستور کار بررسی صلاحیت علی اصغر مونسان برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین بررسی صلاحیت محسن حاجی میرزایی برای وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد و در نهایت، مونسان و حاجی میرزایی توانستند رأی اعتماد نمایندگان را به دست بیاورند. رئیس جمهور که برای دفاع از گزینه های پیشنهادی خود راهی بهارستان شد، شرایط امروز کشور را به عنوان شرایطی پیچیده که به نقش آفرینی 3 قوه و سایر ارکان کشور نیاز دارد، تشریح و تأکید کرد: راهبرد ما بر 2 پایه مقاومت داخلی و دیپلماسی فعال مبتنی بود زیرا بدون مقاومت و دیپلماسی، مسیر ما دشوار خواهد شد. حجت الاسلام حسن روحانی در بخشی از سخنانش خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما نمایندگان حامیان اصلی دولت هستید چون شما به وزرا و هیئت دولت رأی اعتماد دادید. با کمک شما ست که در این روزهای سخت، ما می توانیم با وحدت از این مشکلات عبور کنیم. آنچه می خواهم بگویم این است که مقاومت ملت ایران پیروزی به دست آورده است.


هیچ تصمیمی برای مذاکره دو جانبه با آمریکا نداشته و نداریم
روحانی در بخشی از اظهارات خود، به تبیین موضع ایران در حوزه فروش نفت در مذاکرات ذکر شده پرداخت و گفت: ما هنوز به توافق نهایی نرسیده ایم اما مذاکرات ما همچنان ادامه دارد. اگر تا روز پنجشنبه به نتیجه نهایی نرسیم، گام سوم را بر می داریم. حالا که روشن شده است این سیاست آمریکا جواب نمی دهد و ملت ایران خواهد ایستاد تا به نتیجه برسد، امیدواریم آن ها به مسیر درست و تعهدات خود برگردند.
رئیس جمهور ادامه داد: آخرین نکته ای که در این بخش صحبت هایم می خواهم بگویم این است که گاهی ممکن است از تعبیرها سوء برداشت شود. ما هیچ تصمیمی برای مذاکره دو جانبه با آمریکا نداشته ایم و نداریم. با وجود پیشنهادها در این سال ها، پاسخ ما منفی بوده است.


هیچ گاه دروازه دیپلماسی را نخواهیم بست
وی در همین راستا افزود: بحث دوجانبه با آمریکا به طور اصولی مطرح نیست. اما ما گفتیم همان طور که آمریکا در 1+5 با ما بر سر مسائل هسته ای حرف می زد، اگر همه تحریم ها را بردارد، حالا برگردد به برجام یا نه، باز هم امکان دارد در جلسات 1+5 حضور داشته باشد. این مشروط است به اینکه همه تحریم ها را بردارد. وقتی می گوییم مذاکره، یعنی همه تحریم ها برداشته شود. حرف ما واضح و روشن است. خارجی ها گاهی برداشت های اشتباه می کنند. مترجمان گاهی حرف را بالا و پایین می کنند. اصول سیاست های ما را رهبر معظم انقلاب تعیین می کنند. همه ما مسیری واحد را طی می کنیم. بنابراین آنکه دشمنان فکر می کنند در کشور بین این دسته و آن دسته تفرقه وجود دارد، این طور نیست و در منافع ملی هیچ اختلافی وجود ندارد.
وی تأکید کرد: ما هیچ گاه دروازه دیپلماسی را نخواهیم بست. معتقد نیستیم که یا باید از مقاومت استفاده کنیم یا از دیپلماسی، و این 2 را مکمل همدیگر می دانیم. رسانه ها این دوگانگی را در کشور درست نکنند. شرایط ما دوگانگی نیست. نباید صدای دشمن را از حنجره ولو گروه مخالف دولت بشنویم. بگذارید دشمن با حنجره خود حرف بزند. چرا عده ای حنجره خود را به دشمن عاریه می دهند؟ امروز باید متحد و در کنار هم باشیم. با اتحاد می توانیم از این مشکلات عبور کنیم.


دلایل موافقان و مخالفان گزینه های پیشنهادی دولت
پس از این، نمایندگان موافق و مخالف گزینه های پیشنهادی دولت پشت تریبون رفتند. مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فقدان تجربه عالی و برجسته ، ناآشنا بودن با فضای این وزارتخانه، نداشتن برنامه برای رفع چالش ها و مشکلات پیش روی وزارت آموزش و پرورش، مخالفت با تدریس زبان های قومی در مدارس، و تأکید بر اجرای بازنمایی نظام تأمین مالی با حرکت به سمت والدین و با استفاده از مدل های پیشرفته را به عنوان محورهای مخالفت خود با محسن حاجی میرزایی مطرح کردند. موافقان گزینه پاستور هم وعده تحقق مطالبات فرهنگیان، برنامه کارآمد، سابقه طولانی در نظام آموزشی و تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین را به عنوان دلایل موافقت خود با گزینه پیشنهادی دولت اعلام کردند. مخالفان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز بی توجهی به برخی آثار باستانی در زمان مدیریت وی، بی توجهی به گردشگران خارجی و داخلی، برخورد نامناسب با منتقدان، بدترین رتبه ایران در میان مؤلفه های شاخص رقابت پذیری گردشگری در سال ۲۰۱۷ و بی توجهی به اسناد بالادستی را به عنوان محورهای مخالفت خود با علی اصغر مونسان مطرح کردند. نمایندگان موافق گزینه دولت تدبیر و امید هم توانمندی و شایستگی وی، کارنامه مناسب کاری در این حوزه، افزایش میزان گردشگر خارجی، تطابق برنامه ها با اسناد بالادستی و توجه به شئونات اسلامی را از جمله دلایل خود برای دفاع از گزینه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کردند. مونسان در اظهارات خود در مجلس با تأکید بر اینکه تعامل مجلس و دولت بسیار راه گشاست گفت: صنعت گردشگری با اندک سرمایه گذاری، می تواند بسیاری از مشکلات اشتغال را در کشور حل کند.
در نهایت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صلاحیت محسن حاجی میرزایی، وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، را با ۲۰۰ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۵ تأیید کردند.
اعضای خانه ملت همچنین با ۱۶۳ رأی موافق، ۸۷ رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر، به علی اصغر مونسان برای تصدی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اعتماد کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->