رقیب پرسپولیس در نیمه نهایی را بشناسید| از گلر لیورپول تا مرد سال فوتبال آرژانتین در النصر!

  • کد خبر: ۴۵۳۲۸
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
رقیب پرسپولیس در نیمه نهایی را بشناسید| از گلر لیورپول تا مرد سال فوتبال آرژانتین در النصر!
تیم فوتبال پرسپولیس ایران باید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شنبه شب به مصاف النصر عربستانی برود که پر از ستاره‌های آسیا و آمریکای جنوبی است.
شروین رمضانی/شهرآرانیوز، تیم فوتبال پرسپولیس ایران باید در چارچوب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شنبه به مصاف النصر عربستان برود. تیمی که با سپاهان هم‌گروه بود و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد رقابت‌ها شد تا با شکست دادن دو نماینده دیگر عربستان به پرسپولیس برسد.

صدرنشینی در گروه مرگ

النصر در مرحله گروهی با العین، سپاهان و السد قطر هم‌گروه بود و موفق شد به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شود. آن‌ها با یک تساوی ۲-۲ مقابل السد کار خود را آغاز کردند و در ادامه موفق شدند با نتیجه ۲-۱ العین را در امارات شکست دهند. پس از وقفه در لیگ قهرمانان به خاطر کرونا، نماینده عربستان راهی قطر شد و در چهار دیدار باقیمانده مرحله گروهی صاحب ۲ پیروزی، یک شکست و یک تساوی شد.
 
آن‌ها در دو بازی متوالی، سپاهانِ محرم نویدکیا را با نتایج مشابه ۲ بر ۰ مغلوب کردند و در مصاف با السد به یک تساوی دیگر دست یافتند تا صعودشان به مرحله بعد را قطعی نمایند.
 
النصر در آخرین دیدار مرحله گروهی که با توجه به قطعی شدن صعودش تشریفاتی بود، با تلفیقی از بازیکنان ذخیره و اصلی به میدان رفت و در نهایت با یک گل از العین شکست خورد. با توجه به شکست السد مقابل سپاهان، النصر به عنوان سرگروه راهی دور بعد شد به التعاون رسید که با بخت و اقبالی عجیب با شکست دادن الدحیل راهی مرحله بعد شد.

حمدالله و پیتی گونزالز، مریخی‌های شهر ستارگان

النصر بازیکن خوب کم ندارد، اما پرسپولیس با پشت سر گذاشتن تیم‌هایی مثل الدحیل و السد نشان داده اسامی رقبا تاثیری در نتایجش ندارد.
 
روی ویتوریا، سرمربی پرتغالی النصر دستش برای تغییر و جابجایی تیم اصلی به قدری باز است که غیبت امراباط، (بازیکن تیم ملی مراکش که در جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل ایران بازی کرد) به دلیل مصدومیت هم خللی در نتایج تیمش ایجاد نکرد. ویتوریا با توجه به محدودیت حضور خارجی‌ها در لیست تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، روی نام احمد موسی خط قرمز کشید و این بازیکن ملی‌پوش نیجریه را با خود به قطر نبرد.
 
رقیب پرسپولیس در نیمه نهایی را بشناسید| از گلر لیورپول تا مرد سال فوتبال آرژانتین در النصر!


گران‌ترین بازیکن النصر، گونزالوی آرژانتینی است که به تازگی به این تیم پیوسته، او از آتلانتایونایتد آمریکا با رقمی بیش از ۱۶ میلیون یورو راهی النصر شد. خرید‌های ویتور فقط به یک وینگر چپ خلاصه نشد و مایکون، مدافع برزیلی گالاتاسرای و عبدالفتاح اسیری هم از الاهلی عربستان به النصر پیوستند.
 
ویتوریای ۵۰ ساله پیش از النصر، بیش از سه سال سرمربی تیم فوتبال بنفیکای پرتغال بود و موفق شد با این تیم ۳ بار به قهرمانی لیگ پرتغال دست یابد. به جز لیگ، بنفیکا با روی موفق شد به جام حذفی و سوپرکاپ پرتغال هم دست یابد. او در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به عنوان بهترین مربی لیگ پرتغال برگزیده شد.
 
فصل پرماجرای ۲۰۱۸/۲۰۱۹ عربستان برای النصر هرچند خوب شروع نشد، اما با حضور روی ویتوریا شیرین تمام شد. آن‌ها ابتدا هدایت تیم خود را به یک اروگوئه‌ای سپردند، اما در ادامه به جای خوزه دنیل کارنو، ویتوریا به عربستان رفت و در نهایت موفق شد با النصر به عنوان قهرمانی لیگ عربستان دست یابد.
 
النصر البته در فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ قافیه را به الهلال باخت و در نهایت با ۸ امتیاز اختلاف نسبت به قهرمان لیگ عربستان، با ۶۴ امتیاز دوم شد.

گلر لیورپول در برابر پرسپولیس

برد جونز استرالیایی گلر تیم النصر است که انصافا تا به اینجای کار از پس حفاظت از دروازه تیمش برآمده و تنها ۵ بار دروازه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا باز شده‌است. جونز ۳۸ ساله، سابقه حضور در لیورپول را هم در کارنامه دارد. او در سال ۲۰۱۰ به لیورپول پیوست، اما در این تیم فرصت آنچنانی برای بازی نیافت و به صورت قرضی راهی تیم‌های دربی کانتی و بردفورد در چمپیونشیپ شد.
 
رقیب پرسپولیس در نیمه نهایی را بشناسید| از گلر لیورپول تا مرد سال فوتبال آرژانتین در النصر!
 

پیش از پیوستن به النصر، جونز حضور در لیگ هلند را هم تجربه کرد و در تیم‌های نایمخن و فاینورد توپ زد. او در آگوست ۲۰۱۸ با ۱ میلیون یورو راهی النصر شد.
 
او در کل دوران حضور در انگلیس، ۴۵ بار در لیگ جزیره به میدان رفت. ۱۱ بار برای لیورپول و ۳۴ بار برای میدلزبورو.
 
مایکون برزیلی در عمق دفاع النصر نیز یکی از بازیکنان سرشناس نماینده عربستان محسوب می‌شود. مایکون سابقه بازی در پورتو، سائوپائولو، گالاتاسرای و کروزیروی برزیل را در کارنامه دارد.
 
رقیب پرسپولیس در نیمه نهایی را بشناسید| از گلر لیورپول تا مرد سال فوتبال آرژانتین در النصر!
 
عبدالرزاق حمدالله، مهاجم مراکشی، دیگر بازیکن خارجی النصر است و امید اول گلزنی ویتوریاست. او در ۴ بازی که در لیگ قهرمانان اسیا به میدان رفته، ۵ گل زده و یک پاس گل داده‌است.
 
این بازیکن ۲۹ ساله، سابقه بازی در الریان قطر و گوانگ‌ژو چین را هم در کارنامه دارد.
 
اما ترسناک‌ترین و البته گران‌ترین بازیکن النصر، وینگر آرژانتینی این تیم است که سابقه بازی در ریورپلاته آرژانتین را در کارنامه دارد. شاید بتوان گفت گونزالو مارتینز گران‌ترین بازیکن غرب آسیاست. این بازیکن ۱ ماه قبل به ازای ۱۲ میلیون یورو آتلانتا را ترک کرد و راهی النصر شد.
 
رقیب پرسپولیس در نیمه نهایی را بشناسید| از گلر لیورپول تا مرد سال فوتبال آرژانتین در النصر!
 
گونزالو ۲ بار با ریورپلاته به قهرمانی لیبرتادورس رسیده و در سال ۲۰۱۸ مرد سال فوتبال آرژانتین شد. او در ۳۶ بازی که برای آتلانتا در لیگ MLS به میدان رفت، ۷ گل زد و ۱۰ پاس گل داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->