رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

دخترهای شاخ و پلنگ به‌روایت «عزت‌الله ضرغامی»

  • کد خبر: ۴۵۸۶۰
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
دخترهای شاخ و پلنگ به‌روایت «عزت‌الله ضرغامی»
ضرغامی در مصاحبه با برنامه اینترنتی «رو در رو»: بعضی دختر‌ها پلنگ‌اند، فقط باید بایستی نگاهشون کنی؛ بعضی‌هاشون هم شاخ‌اند، فقط باید ببینیم و لذت ببریم، البته از حرف‌هاشون!
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ عزت‌ا... ضرغامی بیش از کسی که چند سال رئیس سازمان سینمایی بوده و بعد هم ۱۰ سال ریاست سازمان صداوسیما را برعهده داشته بین اهالی رسانه و مردم شناخته‌شده است. تعداد کسانی که علی عسگری، رئیس فعلی، و سرافراز، رئیس سابق صداوسیما، که پس از ضرغامی مسئولیت این سازمان را برعهده گرفته‌اند، می‌شناسند، قطعا از آدم‌هایی که ضرغامی را با نام و چهره می‌شناسند و حتی فعالیت‌های او را دنبال می‌کنند بیشتر است.
 
نوع مدیریت او بر سازمان صداوسیما با قبلی‌ها و بعدی‌ها خیلی فرق داشت. او حضور رسانه‌ای قوی داشت. درباره مسائل مختلف اظهارنظر می‌کرد و منفعل ظاهر نمی‌شد و راه‌انداز بعضی اتفاقات مثبت در تلویزیون بود که هنوز هم تلویزیون را روی پا نگه داشته است. انتقاد‌ها به ضرغامی، البته به‌دلیل عملکرد او در بعضی دوره‌های خاص از تاریخ سیاسی و اجتماعی یک دهه مدیریتش بسیار عمیق و جدی بود. انتقاد‌هایی که همین روز‌ها هم در نظر‌های صفحه اینستاگرامی او ادامه دارد. ضرغامی در سال‌های گذشته بیشتر از خیلی مسئولان فعلی و سابق، شیوه تعامل با مخاطبان در اینستاگرام را یاد گرفته است و البته اهمیت آن هم بیشتر از خیلی‌های دیگر می‌داند.
 
او در صفحه اصلی‌اش از گشت‌وگذارهایش در خیابان و گفتگو با آدم‌های عادی کوچه و خیابان می‌نویسد و البته از جلسات مداوم و هفتگی‌اش با آدم‌های مهم سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و خلاصه مباحثی که با آن‌ها دارد را هم در اینستاگرام می‌نویسد. نوع خاصی از پست‌گذاشتن که هم شوخی و مطایبه دارد و هم جهت‌گیری خاص او به مسائل سیاسی و اجتماعی را نشان می‌دهد و هم برای برند او جذاب است. برندی که آن‌قدر برای ضرغامی مهم است که علاوه‌بر صفحه اصلی‌اش، یک صفحه هم مخصوص ویدئو‌هایی که از او وجود دارد ساخته است و خلاصه بعضی مصاحبه‌ها و نکات مهم و جنجالی بعضی حرف‌هایش را در آن بارگذاری می‌کند!
 
اما این ویدئو‌ها مثل ویدئو‌های سایر مسئولان رده‌بالا اظهارنظر‌هایی خشک و برای ادای توضیحات به مردم نیست، بلکه ضرغامی مثل یک سخنور قهار معمولا خاطرات یا تجربیات یا رویکردش به مسائل را با مخاطبانش در قالب روایتی جذاب و گیرا و آمیخته به شوخی مطرح می‌کند. به‌تازگی، اما یکی از صحبت‌های عجیب او که دیگر حد جذابیت را رد کرده است و به حرف زرد تنه می‌زند، در مصاحبه با برنامه اینترنتی «رو در رو» اتفاق افتاد که او گفت: «بعضی دختر‌ها پلنگ‌اند، فقط باید بایستی نگاهشون کنی؛ بعضی‌هاشون هم شاخ‌اند، فقط باید ببینیم و لذت ببریم، البته از حرف‌هاشون».
 
این حرف‌ها که اگر نقل قول مستقیم نبود، حتی نمی‌شد به نوشتنش در این مطلب فکر کرد، بار دیگر یک تصور قدیمی از ضرغامی را پررنگ می‌کند که او دنبال ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری است و این حرف‌ها و فعالیت‌های متمرکز و زیاد مجازی و مصاحبه‌های جنجالی و البته این شوخی‌های عجیب برای راه پیداکردن بین توده‌های مختلف اجتماع است. پیش‌بینی‌ای که صحت آن را نمی‌توان از هم‌اکنون تأیید کرد، اما اگر ضرغامی در اوایل سال آینده در وزارت کشور حضور یافت و از حس تکلیفش گفت، نباید «شاخ» درآورد!
 
بهمن‌۹۷ بود که او در یکی از جلسات شورای‌عالی فضای‌مجازی، با حسن روحانی درگیری لفظی پیدا کرد. پس از این درگیری روحانی به‌عنوان رئیس شورا، ضرغامی را از جلسه اخراج کرد، اما ضرغامی از خروج از جلسه امتناع ورزید، پس از آن حسن روحانی به‌نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد. بعد از این واقعه ضرغامی از حضور در شورای‌عالی فضای‌مجازی منع شد. حالا بسیاری از کاربران فضای‌مجازی با طرح این صحبت‌ها از سوی ضرغامی، بیرون‌انداختن او را از جلسه شورای عالی فضای‌مجازی مصلحت دانسته‌اند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->