مشهد در خطر جدی کرونا

  • کد خبر: ۴۶۱۶۰
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
مشهد در خطر جدی کرونا
رییس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت مشهد به لحاظ کرونا هم اکنون بحرانی است و در شرایط کنونی هیچ توجهی به خطر گسترش بی رویه انتقال ویروس از طریق تجمعات در این کلانشهر نمی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت مشهد به لحاظ کرونا هم اکنون بحرانی است و در شرایط کنونی هیچ توجهی به خطر گسترش بی رویه انتقال ویروس از طریق تجمعات در این کلانشهر نمی شود.

دکتر  حمیدرضا رحیمی افزود:  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل بیماران کرونایی بستری‌ در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیش از ۶۷۰ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: افزون بر ۲۰۰ نفر از مبتلایان بستری بر اثر کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به علت وخامت شرایط جسمانی‌ نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و احتمال انتقال آن از طریق تجمعات گفت: هر گونه تجمعی خطر رشد و گسترش بی رویه کرونا در این کلانشهر را به دنبال دارد.

رحیمی تاکید کرد: اگر به ناگهان شرایط تغییر یابد و تعداد مبتلایان به یک باره افزایش یابد به یقین شرایط غیرقابل کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: دوستداران مرحوم استاد شجریان که اکنون در محل حاضر هستند می‌توانند ابراز ارادت خود را با قرائت فاتحه‌ای اعلام کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص اعمال جریمه برای کنترل ورودی‌های مشهد گفت: ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و تاکنون جریمه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته نشده است.

رحیمی تکرار کرد: تجمع یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال ویروس کروناست و از مردم تقاضا داریم تجمع شکل نگیرد و همچنان به رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد و به بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

بر طبق گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران مبتلا به این ویروس به ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسید.

طی این مدت ۲۱۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->