تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش ۱۶ درصدی مشارکت بانوان مشهدی در اهدای خون

  • کد خبر: ۴۶۴۰۷
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
افزایش ۱۶ درصدی مشارکت بانوان مشهدی در اهدای خون
از محرم تا اربعین حسینی سال جاری تعداد بانوان اهداکننده خون ۱۰۷۸ نفر در استان بوده که ۶ درصد از کل اهداکنندگان خون را در این ۴۰ روز شامل شده است.

به گزارش شهررآرانیوز، به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی از محرم تا اربعین حسینی سال جاری تعداد بانوان اهداکننده خون ۱۰۷۸ نفر در استان بوده که ۶ درصد از کل اهداکنندگان خون را در این ۴۰ روز شامل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.

بنا بر این گزارش تعداد داوطلبان ۲۳۳۴۱ نفر و اهداکنندگان خون استان ۱۷۶۰۲ نفر از اول ماه محرم و تا اربعین حسینی سال جاری که با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۱ و ۱۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان در این زمینه گفت: یکی از مهمترین عوامل کاهش مشارکت بانوان در اهدای خون در ایران، ترس از کم خونی و ترس از سوزن کیسه‌های اهدای خون، است، ترس از ابتلا به بیماری‌های عفونی و ضعف قوای جسمی، ممانعت شوهران از اهدای خون همسران خود، داشتن ذهنیت منفی نسبت به اهدای خون در زنان از عوامل دیگر میزان پایین اهدای خون بانوان است.

دکتر مجید عبدالهی اظهار کرد: بانوان بهترین مروج فرهنگ اهدای خون در خانواده و جامعه هستند و خانه‌ای که از نعمت حضور یک مادر یا دختر اهدا کننده خون بهره‌مند باشد، همانند یک پایگاه ترویج فرهنگ اهدای خون است. 


وی ضمن تشکر از مشارکت ارزنده بانوان استان در تامین ذخایر خونی و پوزش از داوطلبانی که بدلیل محدودیت امکانات موجود موفق به اهدای خون در این ماه نشده اند، تاکید کرد: ذخایر خونی استان کماکان با کاهش قابل توجه همراه است و نیاز به همه گروه‌های خونی وجود دارد.

گفتنی است بانوان محترم می‌تواند از طریق ثبت نام اینترنتی به ادرس nobatdehi.ibto.ir به یاری بیماران نیازمند اهتمام ورزند. پایگاه‌های اهدای خون مشهد مقدس شامل پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی (تقی اباد) ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در نیش خیابان شیرازی ۳ طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید– پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم آباد، پایگاه شهید سلیمانی (میلاد) واقع در بلوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴، پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب ۳۳ میباشند. پایگاه امام رضا (ع) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه‌ها درنوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از ۴۵/۷ الی ۱۳:۰۰ و در نوبت عصر از ۳۰/۱۴ الی ۴۵/۱۸ می‌باشد.

همچنین پایگاه‌های اهدای خون شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، قوچان، گناباد، کاشمر و تربت جام نیز، چون روال قبل فعال خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->