مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصدی فضا‌های عمومی اطراف حرم نسبت به سه سال گذشته

  • کد خبر: ۴۶۴۲۴
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصدی فضا‌های عمومی اطراف حرم نسبت به سه سال گذشته
شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: فضا‌های عمومی پیرامون حرم مطهر رضوی ۱۶/۶ درصد در ۳ سال گذشته پیشرفت فیزیکی داشته است.
طنین همتی|شهرآرانیوز، مصطفی نعمتی در حاشیه بازید رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از پروژه‌های منطقه ثامن اظهار کرد: طرح پیرامون حرم حضرت رضا (ع) ۲۵ سال است با مشارکت دولت، شهرداری و آستان قدس رضوی شروع شده است. در این مدت حرم مطهر ۲/۷ درصد بزرگ شده و مساحت عرصه آن از ۱۸ هکتار به ۵۰ هکتار رسیده است.


وی با بیان اینکه بافت حرم مطهر در این مدت تبدیل به یک کارگاه ساختمانی تبدیل شده و بار سنگینی بر دوش زائران و مجاوران قرار داده بود، ادامه داد: متأسفانه به‌دلیل عدم بلوغ کامل فضا‌های عمومی، این طرح بار سنگینی بر دوش مجاوران گذاشته بود.


شهردار منطقه ثامن مشهد تأکید کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، مبنای شهرداری مشهد برحسب تأکید اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بر این قرار گرفت که برای اجرای اساسی زیرساخت‌های طرح اقدام شود و توجه ما به‌سمت ره‌باغ‌ها، فضا‌های سبز خیابان‌های اصلی، تونل انرژی، کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی و فضا‌های عمومی طرح معطوف شد.


نعمتی تصریح کرد: پس از ۳ سال تلاش برای کسب رضایت مردم، بافت اطراف حرم به ۹ محله تقسیم شده است و ۶ گروه تسهیلگر در بافت اطراف حرم مشغول شدند تا بتوانند مشارکت مالکان خرد را در امر نوسازی و بهسازی بافت اطراف حرم فراهم کنند. یکی از افتخار‌های ما این است که با حضور تسهیلگر‌ها بتوانیم مشارکت بیشتر مردم را رقم بزنیم. شعاری را که در این دوره ملاک عمل قرار دادیم، این است که کسی از محدوده طرح نباید خارج شود و شیب مهاجرت باید معکوس شود که این اتفاق با مذاکره و تعامل با مردم امکان‌پذیر بود.

وی در ادامه گفت: فضا‌های عمومی این طرح ۱۶/۶ درصد در ۳ سال گذشته پیشرفت فیزیکی داشته است که برابر با ۱/۱۲ درصد مجموع ۱۰ سال قبل در منطقه ثامن بوده است.
 
نعمتی با اشاره به اینکه احداث ره‌باغ و توسعه فضای سبز یکی از نکات کلیدی است، افزود: ما توانستیم ۶۴ هزار مترمربع فضای سبز ایجاد کنیم که ۱/۲۷ درصد بیشتر از ۲۵ سال گذشته منطقه ثامن است. امسال حجم زیادی فضای سبز در دست اجرا داریم، از جمله ره‌باغ حضرت زهرا (س) که ان‌شاءاللّه با بهره‌برداری این فضا‌های سبز به رکورد دوبرابری ۲۵ سال گذشته دست خواهیم یافت.

وی افزود: معابر جدید یکی از کار‌های تازه ما در بافت اطراف حرم است که ۷۱ هزار مترمربع معبرجدید در خیابان‌های اصلی ایجاد شده است. این مقدار ۱/۳ درصد بیشتر از مجموع ۵ سال قبل منطقه ثامن بوده است. برای تسهیل تردد مردم به حرم مطهر نیز پیاده‌روسازی‌هایی در اطراف حرم به مساحت ۶۷ هزار مترمربع انجام شده است.

شهردار منطقه ثامن در ادامه بیان کرد: ۶۰۰۰ متر مکعب طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در اطراف حرم در ۳ سال اجرا شده است. برای تسهیل حریم فضا‌های عمومی، ۶۷ هزار مترمربع عرصه را برای ایجاد این فضا‌ها خریدیم.

وی با بیان اینکه ۱۱۵۰ مترطول تونل انرژی در منطقه ثامن اجرا شده است، گفت: نکته‌ای که همیشه باعث ناراحتی مجاوران بافت پیرامون حرم بود، تاریکی فضا‌ها و ناایمن‌بودن محیط در شب بود که با نصب ۹۵۰ پایه چراغ و پروژکتور، توانستیم روشنایی این مناطق را تأمین کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->