نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

هاشم صیامی سکان هدایت فدراسیون دوومیدانی ایران را در دست گرفت

  • کد خبر: ۴۶۴۸۸
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
هاشم صیامی سکان هدایت فدراسیون دوومیدانی ایران را در دست گرفت
مجمع انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی در حالی روز گذشته برگزار شد که دست‌آخر این هاشم صیامی، دبیر مشهدی سابق این فدراسیون، بود که با کنار‌زدن گزینه وزارت ورزش توانست سکان هدایت این فدراسیون را برای ۴ سال بر عهده بگیرد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ حاشیه، جنجال و دست‌آخر یک انتخاب غافل‌گیرکننده! این تمام آن چیزی بود که روز گذشته در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی انجام شد. مجمعی که قرار بود بعد از یک سال بلاتکلیفی فدراسیونی کلیدی در ورزش ایران، ریاست جدیدش را بشناسد. مجمع انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی در حالی روز گذشته برگزار شد که دست‌آخر این هاشم صیامی، دبیر مشهدی سابق این فدراسیون، بود که با کنار‌زدن گزینه وزارت ورزش توانست سکان هدایت این فدراسیون را برای ۴ سال بر عهده بگیرد.
 
دوومیدانی که در سال‌های اخیر همیشه محل حاشیه و جنجال بوده و همین ۷‌ماه پیش بود که مجمع انتخاباتی ریاست این فدراسیون به‌دلیل برخی تخلف‌ها از‌سوی وزارت ورزش ابطال شد، حالا گویا بالاخره به ساحل آرامش رسیده و هاشم صیامی، چهره کهنه‌کار دوومیدانی مشهد، به‌عنوان ریاست جدید این فدراسیون انتخاب شده است. اما در مجمع دیروز چه گذشت که هاشم صیامی، گزینه‌ای که کمترکسی روی او به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی حساب باز کرده بود، رأی آورد؟


۷ ماه قبل در چنین‌روزی...

۷ ماه قبل در چنین‌روزی بود که مجمع جنجالی تحت‌تأثیر شیوع مرگ‌بار کروناویروس برگزار شد و افشین داوری، نامزد خراسانی ریاست فدراسیون دوومیدانی، توانست با ۲۰ رأی قاطعانه به‌عنوان رئیس فدراسیون متبوع انتخاب شود؛ انتخابی که البته چند روز بعد و با استناد به برخی مدارک از‌سوی وزارت ورزش و جوانان ابطال شد تا بار دیگر فدراسیون مادر ورزش‌ها، بی‌رئیس شود! در آن انتخابات داوری در‌حالی رأی قاطعانه‌ای آورد که نفر دوم، کیهانی، رئیس پیشین فدراسیون بود که فقط ۸ رأی آورد. باوجود‌این نکته جالب در انتخابات ۷ ماه پیش، حضور‌نداشتن هاشم صیامی در میان نامزد‌های ریاست فدراسیون بود.


۸ روز بعد؛ یک ابطال تاریخی

ابطال انتخابات مجامع فدراسیون‌های ورزشی شاید خیلی موضوع عجیبی نباشد، اما نوع ابطال انتخابات ۷ ماه پیش آن‌قدر عجیب بود که هنوز علامت‌سؤال‌های زیادی را پیش‌روی دوستداران این رشته ورزشی قرار داده است. ماجرا از این قرار بود که یکی از رؤسای هیئت‌های دوومیدانی در مجمع ۱۹‌اسفند‌۹۸ حضور نداشته و دبیرش به‌جای او رأی داده که بعد از پایان انتخابات برخی نامزد‌ها به این مسئله معترض بودند و مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، در‌این‌باره این‌گونه توضیح داده است: یکی از رؤسای هیئت‌ها نامه معرفی که ارسال شده از‌سوی دبیر هیئت بوده، هرچند که بعد اعلام کرد آن نامه که دبیر معرفی شده مشکلی ندارد، اما به‌واسطه اینکه ما می‌خواهیم آیین‌نامه و ملاحظات قانونی را رعایت کنیم و قواعد و قوانین برای ما مهم است و اینکه در آن نامه که روز مجمع ارائه شده، رئیس هیئت امضا نکرده است.
 
در نتیجه عملا ما یک رأی را نمی‌توانیم منظور کنیم و این بدان معناست که اعضای حاضر در مجمع از دو‌سوم کمتر خواهد شد و هر‌چند اکثریت مجمع حضور داشتند، اما، چون الزام به دو‌سوم برای رسمیت‌یافتن است، جمع‌بندی این شد که انتخابات را تجدید کنیم.
اتفاقاتی که داوری را از کرسی ریاست پایین کشید و حالا صیامی را به‌جای او بر مسند نشانده است.


شگفتی و قطعی برق در دور اول!

روز گذشته، بعد از گذشت ۷ ماه بالاخره انتخابات تجدید شد و در مجمعی که ایوب بهتاج، سیدحسین جلالی، حامد جولایی، افشین داوری، هاشم صیامی، محمدرضا محققی و مریم منظمی تأیید‌صلاحیت شده بودند و قرار بود برای نشستن بر مسند ریاست با یکدیگر رقابت کنند، این هاشم صیامی بود که توانست با کسب ۱۶‌رأی در دور اول همه را شگفت‌زده کند. صیامی در پایان رأی‌گیری دور اول که بدون حضور جولایی انجام شد، توانست بالاتر از ایوب بهتاج، گزینه نزدیک به وزارت ورزش و افشین داوری ۱۶ رأی کسب کند؛ اما نکته جالب‌تر کسب ۱۳‌رأی بهتاج در مقابل ۱۲‌رأی داوری بود، اتفاقی که سبب شد انتخابات به دور دوم کشیده شود و افشین داوری در عین ناباوری کنار گذاشته شود.
 
داوری که در انتخابات ۷ ماه پیش مقتدرانه و با ۲۰ رأی رئیس شده بود، با ناکامی بزرگ روز گذشته، عصبانی مجمع را ترک کرد و حتی تا پایان در سالن باقی نماند! اما نکته بحث‌برانگیز دیگر مجمع در دور نخست، رفتن برق سالن هنگام شمارش آرا بود که سر‌و‌صدای برخی را در‌آورد! با‌وجود‌این مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، که ریاست جلسه را بر‌عهده داشت، به حاضران اطمینان داد که تخلفی صورت نگرفته و همه‌چیز تحت کنترل است.


اعتماد مجمع به دبیر سابق

دور دوم انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی دقایقی بعد از کشیده‌شدن کار به این دور انجام شد و هاشم صیامی، چهره مشهدی دوومیدانی کشور، که سابق بر این دبیری فدراسیون را بر‌عهده داشت، توانست با ۲۴ رأی در‌برابر ۱۷‌رأی بهتاج و ۲ رأی باطل، برای ۴ سال سکان هدایت فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران را به عهده بگیرد.


دست دوستی صیامی به سمت رقبا

هاشم صیامی بعد از پایان مجمع در جمع خبرنگارانی که در طول برگزاری جلسه مجمع سرپا ایستاده بودند و جایی در سالن برای نشستن آن‌ها در نظر گرفته نشده بود، گفت: به‌تن‌هایی نمی‌توانم کاری بکنم و به کمک اعضای مجمع نیاز دارم. رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی خاطرنشان کرد: از بزرگان دوومیدانی خواهش می‌کنم برای اینکه روز‌های خوبی را در این رشته ورزشی ببینیم، همه دست به دست هم بدهند و به همدیگر کمک کنیم. وی افزود: در ۴ سال گذشته عملکرد نسبتا خوبی در فدراسیون داشتیم و برای دور بعد شرایط را بهتر خواهیم کرد.
 
وی درباره اینکه حواشی را چگونه مدیریت خواهد کرد، گفت: در دوره‌ای که دبیر بودم، در بحث ارتباط با هیئت و ورزشکاران خوب کار کرده‌ام. در‌این‌بین پیش‌کسوتان و قهرمانان نقش ویژه‌ای دارند و باید منافع ملی را به شخصی ترجیح دهیم. رئیس فدراسیون دوومیدانی تأکید کرد: باید دست به دست هم دهیم و قدم‌های بلند و محکمی برداریم. نقاط قوت که حتما داشتیم و ان‌شاءا... بتوانیم ضعف هایمان را کاهش دهیم یا به صفر برسانیم. صیامی درباره اینکه از کیهانی استفاده خواهید کرد یا خیر، عنوان کرد: از هرکسی که برابر ضوابط و قانون مشکلی نداشته باشد و بتواند کمک کند، استفاده خواهیم کرد. از نامزد‌های دیگر هم می‌خواهم اگر دلسوز دوومیدانی هستند، به من کمک کنند؛ چون صیامی به‌تن‌هایی نمی‌تواند کار کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->