آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

تعقیب و گریز پلیس و سارقان خودرو در جاده کلات

  • کد خبر: ۴۶۴۹۴
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
تعقیب و گریز پلیس و سارقان خودرو در جاده کلات
پلیس مشهد در عملیات مسلحانه اعضای یک باند سرقت را دستگیر کرد
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ مأموران کلانتری شهید هاشمی‌نژاد مشهد چند شبی بود که به دل خیابان‌های حوزه استحفاظی خود می‌زدند تا ضمن پایش چند خیابان، متهمان فراری یکی از پرونده‌های سرقت خود را شناسایی و دستگیر کنند. شب از نیمه گذشته بود که یکی از تیم‌های گشتی، کلانتری را ترک کرد. مدت زیادی از گشت‌زنی میدانی مأموران این مجموعه انتظامی نگذشته بود که یک دستگاه پراید مشکوک نظر تیم خودرویی پلیس را به خودش جلب کرد.

از آنجا که راننده و سرنشین این سواری رفتاری مشکوک داشتند مأموران تصمیم به متوقف ساختن خودرو آن‌ها گرفتند و خود را به پراید سفیدرنگ نزدیک کردند. راننده، اما به محض دیدن پلیس بر سرعت خودرواش افزود و با ورود به یکی از خیابان‌های فرعی فرار را برقرار کرد.

نقشه فرار خودرو مشکوک ظن مأموران را بر اینکه سرنشینان آن کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه دارند، یه یقین تبدیل کرد بنابراین مجریان قانون به تعقیب سواری پراید پرداختند. این تعقیب و گریز با صدای یکی از مأموران که هرازگاهی از بلندگوی خودرو پلیس به مجرمان فراری اخطار ایست می‌داد، همراه شده بود و طولی نکشید که به میدان امام حسین (ع) کشیده شد.

ضابطان قضایی ضمن اعلام این مورد به مرکز پیام از تیم‌های عملیاتی کلانتری خواجه‌ربیع کمک خواستند و زمانی نگذشت که چند تیم خودرویی کلانتری خواجه‌ربیع مشهد نیز به این تعقیب و گریز پلیسی افزوده شدند و حالا متهمان راهی جز تسلیم شدن در برابر قانون نداشتند.


شلیک تیر برای دستگیری متهمان

تعقیب خودرو متهمان که بی‌محابا و با سرعتی مرگ‌بار در خیابان می‌راندند ادامه داشت و طولی نکشید که به جاده کلات کشانده شد. مأموران پلیس که دیگر راهی جز اقدام قهریه پیش پایشان نمانده بود با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح دست به قبضه اسلحه بردند و چند تیر هوایی شلیک کردند.

شنیده شدن صدای تیر لرزه بر تن مجرمان فراری انداخت و این هشدار را در ذهنشان به وجود آورد که اگر خودروشان را متوقف نسازند هدف شلیک‌های بعدی مأموران قرار خواهند گرفت.
راننده پراید به‌ناچار کنار کشید و متوقف شد. او و دیگر سرنشین پراید در حالی که دستشان را به نشانه تسلیم روی سر گذاشته بودند از خودرو پیاده شدند. این عملیات مسلحانه بعد از ساعتی تعقیب و گریز در خیابان‌های مشهد در نهایت با دستگیری ۲ متهم که هنوز مشخص نبود به چه دلیل با دیدن پلیس پا به فرار گذاشته‌اند، خاتمه یافت.


خودرو پراید سرقتی از آب درآمد

با انتقال ۲ متهم دستگیر شده به آگاهی و استعلام شماره پلاک خودرو آن‌ها، خیلی زود دلیل فرارشان مشخص شد. سواری پراید، چندی پیش در یکی از خیابان‌های مشهد سرقت شده بود که مأموران در بازرسی از آن مقدار زیادی لوازم و قطعات خودرو را با این احتمال که آن‌ها هم سرقتی باشند، کشف کردند.

متهمان که دیگر دستشان برای قانون رو شده بود و جایی برای نقش بازی کردن نداشتند، به‌ناچار به سرقت سواری پراید اعتراف کردند و ۳ همدست دیگر خود که از مال‌خران اموال مسروقه هستند را به پلیس معرفی کردند.
با به دست آمدن این سرنخ مأموران کلانتری شهید هاشمی‌نژاد فاز دیگری از عملیات خود را اجرا کردند و یکی از متهمان این پرونده را در منطقه مطهری و ۲ تن دیگر را در منطقه طرق مشهد شناسایی و دستگیر کردند.


کشف حقیقت از مخفیگاه متهمان

دیروز، فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: در استعلام از پرونده متهمان اصلی که ۲ مرد جوان هستند مشخص شد این افراد از سارقان سابقه‌دار بوده و به‌تازگی از زندان آزاد شده‌اند.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: متهمان اصلی پرونده در جلسه بازجویــی پـــلیس تــاکنون بــه سرقت ۵‌دستگاه خودرو سواری در خیابان‌های مشهد اعتراف کرده‌اند، اما آنچه در ادامه این تحقیقات به دست آمده است نشان از افزایش سرقت‌های این مجرمان دارد. چرا که مأموران ما در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۵۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به همراه تعداد زیادی گوشی تلفن همراه اوراقی، تعداد زیادی ضبط و پخش خودرو، مانیتور، کابل و آچارآلات را کشف و ضبط کرده‌اند.
این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: ۵ متهم دستگیر شده پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای ادامه پیگیری‌های قضایی به دادسرا منتقل شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->