معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

نگاهی به Wasteland III، یکی از بهترین بازی‌های ژانر نقش آفرینی | جهنم برفی

  • کد خبر: ۴۶۶۳۳
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
نگاهی به Wasteland III، یکی از بهترین بازی‌های ژانر نقش آفرینی | جهنم برفی
بازی Wasteland III سفری جنون آمیز در یک ویرانه برفی است که خیلی سخت می‌توان آن را دوست نداشت. اکنون در سال ۲۰۲۰، این بار نوبت به Wasteland III رسیده که با بردن کاماندو‌های مجموعه به دنیایی برفی و یخ زده، حال و هوایی نسبتا جدید در دنیای این بازی به وجود بیاورد.
علی رضایی | شهرآرانیوز - بازی Wasteland III سفری جنون آمیز در یک ویرانه برفی است که خیلی سخت می‌توان آن را دوست نداشت. قدمت این مجموعه بازی به سال ۱۹۸۸ برمی گردد، زمانی که برایان فارگو و تیمش اثری خلق کردند که بعد‌ها بازی معروف فال اوت هم با الهام از آن و به نوعی به عنوان دنباله معنوی اش ساخته شد. سری Wasteland تا مدتی طولانی به نوعی فراموش شده بود تا اینکه پس از گذشت بیش از ۲۰ سال، مقدمات ساخت نسخه دوم فراهم آمد و در سال ۲۰۱۴ Wasteland II منتشر شد. گذشت این همه سال جادوی خاص این سری از بین نبرده بود و بازیکنان استقبال خوبی از اثر داشتند. اکنون در سال ۲۰۲۰، این بار نوبت به Wasteland III رسیده که با بردن کاماندو‌های مجموعه به دنیایی برفی و یخ زده، حال و هوایی نسبتا جدید در دنیای این بازی به وجود بیاورد.

 

ایستاده بر ویرانه‌های دنیا

 

نگاهی به Wasteland III، یکی از بهترین بازی‌های ژانر نقش آفرینی | جهنم برفی

 
انفجار‌های هسته‌ای پیاپی دنیا را به نابودی کشانده است. بسیاری از مردم مرده اند. باقی نیز برای زنده ماندن، به گروه‌هایی مختلف تقسیم شده اند، گروه‌هایی که بیشتر آن‌ها با هم دشمنی دارند و از هر راهی برای آسیب زدن به یکدیگر استفاده می‌کنند. شما عضو گروهی از رنجر‌ها به نام Team November هستید که در این دنیای ویرانه تلاش می‌کنید صلح و آرامش را برقرار کنید. برای انجام این مأموریت و به درخواست فردی به نام Patriarch راهی قسمت‌های شمالی ایالت کلرادوی آمریکا می‌شوید. هدف از تغییر مکان این است که بتوانید با Patriarch همکاری کنید و او نیز در عوض، سرپناهی به گروه رنجر‌ها اختصاص دهد، اما همه چیز مطابق نقشه پیش نمی‌رود و در مسیر حرکت به سمت شمال، رنجر‌ها با شبیخون گروهکی تحت عنوان Dorsey روبه رو می‌شوند. افراد زیادی از رنجر‌ها در این درگیری جان خود را از دست می‌دهند و تنها ۲ شخصیتی که شما کنترل آن‌ها را به دست دارید همراه با تعداد محدود دیگری جان سالم به در می‌برند. حرکت به سمت شمال ادامه می‌یابد و در نهایت با Patriarch دیدار می‌کنید. فرماندار منطقه شمالی که نام حقیقی اش Saul Buchanan است. وضعیت در کلرادو نیز بهتر از نقاط دیگر دنیا نیست. برف و یخ بندان همراه با خرابی‌های گسترده به مردمی که روز و شبشان را با خطر حمله Dorsey‌ها می‌گذرانند فشار وارد کرده است و از طرفی، ایالت کلرادو در انتظار یک حمله بزرگ است. این شروع داستان Wasteland III است، جایی که ماجراجویی شما برای آشنایی با صد‌ها شخصیت و مکان مختلف شروع می‌شود تا بتوانید صلح و آرامش را در این جهنم یخ زده برقرار کنید.
 
 

یک شروع طوفانی

 

نگاهی به Wasteland III، یکی از بهترین بازی‌های ژانر نقش آفرینی | جهنم برفی

 

Wasteland III طوفانی آغاز می‌شود. بستر داستانی مناسبی که برای بازی درنظر گرفته شده است از همان ابتدا مخاطب را در فکر فرومی برد، اما داستان اصلی بازی و ماجرای Saul Buchanan تنها چیزی نیست که قرار است ذهن شما را به خود مشغول کند. در بطن دنیای Wasteland III صد‌ها داستان دیگر وجود دارد که در قالب مراحل فرعی و حتی رویارویی‌هایی ساده روایت می‌شوند. در واقع، همان ماجراجویی وسیعی که از یک بازی نقش آفرینی انتظار داریم. برای این ماجراجویی می‌توانید ۴ عضو اصلی برای تیمتان همراه با ۲ همراه یا Companion در نظر بگیرید. اینکه کنترل ۲ شخصیت به شما سپرده می‌شود در واقع به دلیل بخش کوآپ (گروهی) بازی است. مجموعه بازی‌های Wasteland همیشه به بخش‌های طنزش معروف بوده است. اگر در میانه راه یک گربه یا مرغ روباتی به تیمتان اضافه شد، اصلا تعجب نکنید. گرچه بستر داستانی بازی حوادثی دردناک شامل قتل، غارت، فقر، بی امنیتی و ... را شامل می‌شود، این اتفاقات فانتزی و طنز فضای بازی را به زیبایی، کمی تغییر می‌دهند.
 
ماجراجویی شما مملو از انتخاب‌هایی است که می‌توانند سرنوشت شخصیت‌های بازی را تغییر دهند و بازی از همان ابتدا به شما نشان می‌دهد قرار نیست با انتخاب‌هایی بی تأثیر و توخالی سرتان را گرم کند. برخی از این نتایج به صورت لحظه‌ای روی بازی تأثیر می‌گذارند و تأثیر برخی دیگر نیز به مرور زمان مشخص می‌شود. یکی از زیبایی‌های دنیای Wasteland همین است. صد‌ها داستان به طور موازی پیش می‌روند و در نهایت، همه این اتفاقات در چند پایان بندی متفاوت به آخر می‌رسند.
 
 

سیستم مبارزات نوبتی

 

نگاهی به Wasteland III، یکی از بهترین بازی‌های ژانر نقش آفرینی | جهنم برفی

 

سیستم مبارزات Wasteland III به صورت نوبتی است. هر شخصیت برای حرکت کردن در فضای درگیری و انجام دادن فعالیتی مانند شلیک کردن نیازمند استفاده از امتیاز‌هایی تحت عنوان Action Point است که به او داده شده است. در زمانی معین باید شخصیت هایتان را حرکت دهید و به پشت پناهگاه برسانید. این اولین و مهم‌ترین کاری است که باید پیش از شلیک انجام دهید. سپس نوبت به انتخاب هدف مورد نظرتان می‌رسد. سلاح شخصیتتان را انتخاب کنید. اینجاست که آتش بازی شروع می‌شود. قرار نیست همه چیز مطابق برنامه پیش برود. باید قبول کنید که گلوله‌ها خطا می‌روند.
 
حتی ممکن است گلوله اسنایپ یکی از شخصیت هایتان به سپر دشمن برخورد کند و او یک نوبت را بی هیچ آسیبی بگذراند. زمانی که نوبت شما تمام شود، دشمنانتان کار را شروع می‌کنند. این فرایند آن قدر ادامه پیدا می‌کند که یکی از طرفین شکست بخورد و نفراتش کشته شوند. البته قرار نیست همیشه رویارویی شما با دشمنانتان به درگیری ختم شود. سیستم دیالوگ‌های بازی به شما اجازه می‌دهد گاهی کار را با صحبت کردن ختم به خیر کنید.
 
 

شخصیت‌هایی با خصوصیات ویژه

 

نگاهی به Wasteland III، یکی از بهترین بازی‌های ژانر نقش آفرینی | جهنم برفی

 

مانند هر بازی نقش آفرینی دیگری در Wasteland III می‌توانید خصوصیات شخصیت هایتان را ارتقا دهید. این خصوصیات در دسته بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند و هر شخصیت ممکن است تعدادی از آن‌ها را داشته باشد. در نتیجه، برای داشتن بهترین تیم همیشه باید نیم نگاهی به خصوصیات شخصیت هایتان داشته باشید. در این ماجراجویی افراد زیادی را پیدا می‌کنید که حاضرند با شما هم سفر شوند. انتخاب این همسفر‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌تواند ریتم بازی را برای شما با تغییری بزرگ روبه رو کند.
 
شخصیت پردازی در Wasteland III حرف اول را می‌زند. شخصیت‌های شما تنها افرادی هستند که هیچ پیش زمینه داستانی‌ای ندارند، اما مردمان دیگری که با آن‌ها مواجه می‌شوید، هر یک با داستان مخصوص خود، شما را مجذوب می‌کنند. اینجاست که صداگذاری بی نقص بازی خود را نشان می‌دهد و به یکی از مهم‌ترین و برترین قسمت‌های بازی تبدیل می‌شود. از طرفی، موسیقی متن زیبای Wasteland III را نیز نمی‌توان نادیده گرفت: یک ترکیب زیبا میان دنیایی یخ زده و خونین که به بهترین شکل، شما را در طول بازی همراهی می‌کند.
 
 

طراحی هنری بی نقص

 

نگاهی به Wasteland III، یکی از بهترین بازی‌های ژانر نقش آفرینی | جهنم برفی

 

وقتی از یک دنیای نابودشده صحبت می‌کنیم، مهم‌ترین چیز برای ما فضاسازی است، اینکه بتوانیم حس حضور در دنیایی مخروبه را که امید در آن روزبه روز کم رنگ‌تر می‌شود حس کنیم. خوشبختانه Wasteland III در ارائه این دنیا نیز بی نقص کار کرده است. اتفاقات مختلفی در سرتاسر ایالت کلرادو رخ می‌دهد که شما نیز می‌توانید در آن‌ها مشارکت کنید. از اتفاقات بد پیش گیری کنید و حتی فرزند زنی را که به دلیل جرمی کوچک در حال اعدام است نجات دهید. دنیای مخروبه Wasteland III به لطف طراحی گرافیکی قابل قبول آن ملموس‌تر از هر زمان دیگری است.Wasteland III نمونه ایده آل یک بازی نقش آفرینی کلاسیک است که می‌تواند ساعت‌ها شما را مجذوب خود کند، البته اگر به حضور در این دنیا علاقه‌مند باشید.
 
 

تریلر و گیم‌پلی بازی Wasteland III

 

 
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->