به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده
سرخط خبرها

مشهد آماده برگزاری مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۴۶۷۵۳
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
مشهد آماده برگزاری مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع)
هرساله در آستانه دهه آخر صفر و روز شهادت امام رضا (ع) همه نگاه‌ها به آستان مقدس آن امام مهربان و شهر مشهد دوخته می‌شود.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ هرساله در آستانه دهه آخر صفر و روز شهادت امام رضا (ع) همه نگاه‌ها به آستان مقدس آن امام مهربان و شهر مشهد دوخته می‌شود. جمعیت سوگوار عزاداران و دل باختگان اهل بیت (ع) خود را از دور و نزدیک به مشهد مقدس می‌رساندند تا شرکت در سوگواری برای امام هشتم (ع)، حُسن ختامی بر ۲ ماه عزاداری عاشقانه شان باشد. بااین حال امسال مراسم عزاداری امام رضا (ع) همچون مراسم دهه اول محرم و اربعین با شرایط خاصی نسبت به سال‌های اخیر برگزار می‌شود و هم زمانی این مراسم با اوج گیری شیوع کرونا در کشور امکان استقبال از زائران امام رئوف را غیرممکن کرده است.

با این همه آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد به همراه دیگر متولیان مراسم دهه آخر صفر همه تلاش خود را می‌کنند تا بزرگداشت سالروز شهادت حضرت رضا (ع) با همان شور و شعور همیشگی برگزار شود.


خدمات مدیریت شهری، با رویکرد متفاوت

به گفته قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، شیوع ویروس کرونا از سال گذشته و ممنوعیت ورود زائران پیاده به مشهد در ایام پایانی ماه صفر امسال، باعث شد براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی در این ایام با رویکرد متفاوتی انجام خواهد شد.

مهدی یعقوبی افزود: در ایام پایانی ماه صفر مشهدالرضا به صورت ویژه با اکران بیش از ۱۰ هزار متر مربع اکران‌های محیطی، ۳۰۰۰ آویز ستونی، ۲۰۰۰ پرچم بیرقی بی آرتی، ۵۰۰ عدد پرده عرضی پیاده رویی، ۲۰۰۰ پرده مشکی سردری با طرح «اجرک ا...» در معابر حرم مطهر، ۹ سازه شمسه پارچه ای، ۴۰ هزار متر ریسه‌های پارچه‌ای مشکی در شهر و... سیاه پوش می‌شود و با استفاده از ۴۲ پروژکتور گرافیکی نورپردازی شبانه در محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به استقرار ۳۲۰ جایگاه مناسبتی برای نصب اطلاعیه‌های مراسم عزاداری در شهر گفت: امسال ۵ نماد شهری ویژه هشت ضلعی در تقاطع‌های مهم شهر جانمایی شده و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۶ اکیپ گشت و آلاینده‌های زیست محیطی به صورت فعال در شهر حضور خواهند داشت.

وی درباره تمهیدات لازم در حوزه حمل ونقل شهری نیز اظهار کرد: کاهش سرفاصله زمانی ۲ تا ۵ دقیقه‌ای خط یک قطارشهری در روز شهادت امام رضا (ع)، افزایش یک ساعتی زمان سرویس دهی خط یک و ۲ قطارشهری در شب رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن (ع)، افزایش دوساعتی زمان سرویس دهی خط یک و ۲ قطارشهری در روز رحلت پیامبر (ص) و شب شهادت امام رضا (ع) بخشی از اقدامات این حوزه است.


پخش ۸۰۰ دقیقه برنامه رادیو و تلویزیونی

معاون خدمات شهری شهردار مشهد بیان کرد: در روز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع) همه خطوط اتوبوس رانی منتهی به حرم مطهر تقویت می‌شوند و ۴۵۰ دستگاه تاکسی در رینگ پیرامونی حرم، ۶۰۰ دستگاه تاکسی در خطوط منتهی به حرم و ۱۴۵۰ دستگاه تاکسی بی سیم در شهر مشغول خدمت رسانی خواهند بود.
وی افزود: همچنین در این مدت بیش از ۸۰۰ دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی تولید و پخش خواهد شد و مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ نیز به صورت بیست وچهارساعته پذیرای پیام‌های شهروندان است.


بازگشایی ۳ رواق

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی نیز با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و برودت هوا گفت: مراسم عزاداری که در صحن جامع رضوی برگزار می‌شد به رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر منتقل شد و این مراسم هرشب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. به گزارش آستان نیوز، محمد توکلی افزود: هیئات مذهبی که از شورای هیئات استان مجوز دریافت کرده اند با مراجعه به دفتر هیئات در حرم مطهر، مجوز عزاداری دریافت می‌کنند و می‌توانند در اماکن متبرکه حرم مطهر به سینه زنی و عزاداری بپردازند.
وی ادامه داد: مجوز بازگشایی رواق امام خمینی (ره)، رواق دارالهدایه، رواق دارالحکمه و شبستان‌های مسجد گوهرشاد صادر شد و اکنون این رواق‌ها برای ارائه خدمات به زائران باز است.


توزیع ۲۰۰ هزار غذای گرم در حاشیه شهر مشهد

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی نیز با بیان اینکه امسال ۱۶ موکب که سال‌های گذشته در عراق به زائران اربعین خدمت می‌کردند در ۴۰ منطقه حاشیه شهر مشهد به خدمت رسانی، پذیرایی و کار‌های عمرانی و درمانی مشغول اند، گفت: همچنین در استان‌های دیگر نیز با هماهنگی مواکب خدمت رضوی، اقدامات عمرانی و خدماتی صورت گرفته است.
 
محمدحسین استادآقا با اشاره به توزیع غذای گرم در حاشیه شهر مشهد افزود: «سفره مهربانی ۳» نیز در این مناطق در حال اجراست و براساس آن ۳۰ هزار بسته معیشتی از سوی خادمان بارگاه منور رضوی با مشارکت آستان قدس تأمین و در بین محرومان توزیع شده است. همچنین بیش از ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم شهر مشهد توزیع شد.


سیاه‌پوشی حرم رضوی در سالروز شهادت امام رضا (ع)

به گزارش آستان‌نیوز، محمد صدقی مدیر روشنایی و خدمات فنی حرم مطهر رضوی نیز از سیاه‌پوشی بارگاه منور رضوی به مناسبت ایام سوگواری دهه آخر صفر خبر داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->