کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت اختراع دوربینی که شعر می‌سراید | Poetry Camera، عکاس و شاعر بیش از ۱۰۰ شرکت تسهیلات تولید موبایل گرفته‌اند | اعتبارات درست هزینه شده‌اند؟ چرا دیسکورد فیلتر شد؟ سونی به‌زودی از Xperia 1 IV رونمایی می‌کند مالک X: ممنوعیت TikTok خلاف آزادی بیان است آیا Discord مسدود شده است؟ گوشی تاشوِ BlackView HERO 10 ماه آینده می‌آید اندروید به‌زودی می‌تواند سلامت حافظه گوشی را نشان دهد مشکل عجیب صفحه‌نمایش‌، چند گوشی‌‌ دیگر سامسونگ را هم درگیر کرد + عکس وزارت اقتصاد از شروع فروش اینترنتی دارو از ماه آینده خبر داد هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند
سرخط خبرها

گفتگو با سید حسن سیدموسوی، قهرمان UCMAS | با قلبت دنیا را ببین

  • کد خبر: ۴۶۷۷۸
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
گفتگو با سید حسن سیدموسوی، قهرمان UCMAS  | با قلبت دنیا را ببین
به مناسبت گرامیداشت روز «عصای سفید»، سراغ یکی از نوجوانان افتخارآفرین روشن‌دل رفتم. سیّد حسن یکی از دانش‌آموزان موفّق مدرسه‌ نابینایان امید مشهد است. با او که موفّق شده است در مسابقات بین‌المللی UCMAS افتخارآفرین شود گفتگو می‌کنم.
عصمت صفاییان | شهرآرانیوز - وقتی اوّلین‌بار به محوّطه‌ی مجتمع امید پا گذاشتم، قرار بود کتاب‌ها و دروسی را برای دانش‌آموزان روشن‌دل آنجا ضبط کنم که در درس‌خواندن به کارشان بیاید. اوّلش فقط می‌رفتم و می‌آمدم، امّا کم‌کم نگاهم به خیلی‌چیز‌ها تغییر کرد. فهمیدم برایشان فرقی نمی‌کند گلبرگ‌های رز چه رنگی است: صورتی یا زرد یا سفید. آن‌ها عاشق مفهوم و احساس نهفته درون رگبرگ‌هایش هستند، عاشق لطافت و تازگی‌اش. هیچ‌وقت آدم‌ها را از هم تفکیک نمی‌کنند مگر به مهربانی و قلب پاکشان. آن‌ها توانایی‌هایی دارند که باید بشناسیم. فردا روز عصای سپید است. به مناسبت گرامیداشت این روز، به سراغ یکی از نوجوانان افتخارآفرین روشن‌دل رفتم. سیّد حسن یکی از دانش‌آموزان موفّق مدرسه‌ی نابینایان امید مشهد است. با او که موفّق شده است در مسابقات بین‌المللی UCMAS افتخارآفرین شود گفتگو می‌کنم.


خودت را برای ما بیشتر معرّفی کن و بگو از چه زمانی آموختن این رشته را آغاز کرده‌ای.

سیّد حسن سیّدموسوی هستم، شانزده‌ساله. اصلیّتم نیشابوری است و در مدرسه‌ی امید نابینایان مشهد درس می‌خوانم. رشته‌ی چرتکه را از سال ۹۲ از خانه ریاضیّات نیشابور آغاز کردم و از ۹۴ وارد مسابقات شدم.


از موفّقیّت‌هایی که در این سال‌ها به دست آورده‌ای برایمان بگو.

از آن زمان تا سال ۹۸ هرسال مقام اوّل کشوری را به دست آوردم. سال‌های ۹۴، ۹۵، ۹۷ و ۹۸ مسابقات در تهران و ۹۶ در بابل برگزار شد. هم‌چنین سال ۹۵ در چهارمین دوره‌ی مسابقات کشوری که در سالن همایش‌های بین‌المللی ابوریحان بیرونی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده بود توانستم به مسابقات جهانی که در دبی برگزار شد راه پیدا کنم. امسال هم قرار بود مسابقات در مالزی برگزار شود که به دلیل کرونا مجازی برگزار شد. من و برادرم مقام سوم را کسب کردیم.


از خانواده‌ات بگو.

من به‌جز پدر و مادرم، ۳ برادر دارم که نام برادر کوچک‌ترم علیرضاست. علیرضا هم چرتکه کار می‌کند و در مسابقات، مثل من، رتبه‌های خوبی آورده است.


از فایده‌ چرتکه و تأثیری که بر زندگی‌ات داشته است بگو.

چرتکه ذهن را باز می‌کند و در درس خواندنم خیلی تأثیرگذار بوده است. اگر بخواهم دقیق‌تر از فایده‌ی چرتکه بگویم، این را می‌گویم که در محاسبات به من خیلی کمک کرده است.


چه برنامه و هدفی برای آینده‌ات داری؟

امسال کلاس نهم هستم و باید انتخاب رشته کنم، البتّه رشته‌ای که برای من و امثال من مناسب باشد.
به کامپیوتر علاقه دارم. شاید این رشته را انتخاب کردم. به رشته‌ی علوم انسانی هم علاقه دارم و سعی می‌کنم با مشورت و آگاهانه درباره‌ی آینده‌ام که حتماً به شغل آینده‌ام ربط دارد تصمیم بگیرم.


وقت‌های آزادت به چه فعّالیّتی مشغول می‌شوی؟

همراه برادرم یا تمرین چرتکه می‌کنیم یا بازی فکری. به بازی‌های کامپیوتری هم علاقه دارم و انجام می‌دهم.


بزرگ‌ترین آرزویت چیست؟

دوست دارم فرد مهمّی برای کشورم باشم. هم‌چنین دوست دارم به کسانی که مانند خودم کم‌بینا هستند چرتکه آموزش دهم.


چه کسانی در به دست آوردن موفّقیّت‌هایت نقش داشته‌اند؟

خانواده و پدر و مادرم همیشه پشتیبان من و برادرم بوده‌اند، هم‌چنین خانم زهرا انتظاری که مربّی ماست.


اگر حرف و نکته‌ای داری می‌توانی بگویی.

راستش این رشته زیاد از طرف مسئولان حمایت نمی‌شود. ما همه‌ی مسابقات را با هزینه‌ی شخصی خودمان می‌رویم. حتّی دبی هم که رفتیم، هزینه‌ها بر عهده‌ی خودمان بود. کاش می‌شد حمایت‌هایشان را بیشتر کنند. از پدر و مادرم هم بسیار تشکّر می‌کنم که در این راه از من حمایت کردند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->