افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر
سرخط خبرها

معرفی بُردگیم «سوسکی» | بپا سوسک نشی!

  • کد خبر: ۴۶۸۷۵
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
معرفی بُردگیم «سوسکی» | بپا سوسک نشی!
از اسم بازی مشخص است که باید در آن چه‌کار کنید. در «سوسکی» هدف این است که هم‌بازی‌هایتان را سوسک کنید و مچشان را وقت بلوف‌زدن و چاخان‌کردن بگیرید. اگر کاربلد باشید، سربلند خواهید شد و اگر رودست بخورید، خودتان سوسک می‌شوید.
ایمان فروزان‌نیا | شهرآرانیوز - بردگیم‌های مختلفی با درون‌مایه بلوف‌زدن و مچ‌گیری وجود دارد، ولی هیچ‌کدام به‌اندازه «سوسکی» ساده و بامزه نیستند. کل بازی از ۶۴ کارت تشکیل شده که روی آن‌ها نقش جانوران چاپ شده است؛ مگس، پشه، موش، مارمولک، زنبور، قورباغه و البته سوسک. پشت همه کارت‌ها شبیه به هم است. یک بازیکن یک کارت از دستش را به نفر دیگری می‌دهد و به راست یا دروغ تصویر پشت کارت را به او می‌گوید. آن بازیکن باید راست و دروغ ماجرا را دربیاورد. اگر بتواند مچ رقیب را بگیرد، آن کارت به‌عنوان امتیاز منفی در پاچه رقیبش می‌رود و اگر فریب بخورد، کارت به پاچه مبارک خودش رفته است. این وسط می‌شود کارت را ببینی، یک بلوف دیگر رویش سوار کنی و بدهی به نفر سوم. بازنده کسی است که تعداد مشخصی امتیاز منفی بگیرد. این بردگیم بامزه ترجمه بازی «Cockroach Poker» است که در دنیا طرف‌داران زیادی دارد و جزو محبوب‌ترین بردگیم‌های مهمانی به حساب می‌آید.

 

شرلوک هلمز‌ها بیایند وسط

گفتم که اصل و اساس بازی بر پایه بلوف‌زدن است. پس برای برد در بازی باید کمی روان‌شناسی، زبان بدن و حس ششم بلد باشید. آن‌هایی که خودشان را شرلوک هلمز می‌دانند، در این بازی می‌فهمند که چندمرده حلاج هستند. اگر بازی را با افرادی انجام بدهید که از قبل می‌شناسیدشان، لذت و چالش‌های بازی قطعا بیشتر می‌شود. این ویژگی بازی که با آب‌وتاب از آن حرف می‌زنم، ممکن است برای بعضی‌ها کسالت‌بار و کسل‌کننده باشد. اگر کلا با بازی‌هایی با فاز بلوف حال نمی‌کنید، اصلا سراغ سوسکی نروید. چون این بازی چیز دیگری ندارد که نظر شما را جلب کند. سوسکی یک بازی سریع و دورهمی است و می‌تواند در جمع‌های دوستانه هم نقش بازی اصلی را داشته باشد و هم به‌عنوان دسر قبل یا بعد از بازی اصلی، بازیکنان را سر حال بیاورد. جعبه بازی کوچک است و حتی می‌شود کل کارت‌هایش را در جیب گذاشت و داخل خانه یا حتی بیرون از خانه بساط بازی را برپا کرد.

 
 
بپا سوسک نشی!

 

برنده نه، بازنده آری

«سوسکی» یک ویژگی جالب دارد؛ اینکه برنده‌ای در کار نیست. یعنی بازی با حذف اولین نفر تمام می‌شود و به‌جای برنده که همه افتخار بازی را صاحب می‌شود، یک بازنده داریم که کوهی از سرکوفت و کری‌خوانی سرش خراب می‌شود. این ویژگی باعث شده است سرعت بازی بالا برود و از طرف دیگر، هیچ‌کس از بازی کنار گذاشته نشود تا فقط تماشاچی باشد. البته من و دوستانم این بردگیم را با کمی تغییر در قوانین، طوری بازی می‌کنیم که برنده داشته باشد! آخر بعضی‌ها مثل ما خوره بردگیم هستند و باخت بقیه آرامشان نمی‌کند و فقط خودشان باید در قله باشند. کافی است با حذف اولین نفر بازی را تمام نکنید و به روند بازی ادامه بدهید تا سرانجام یک نفر توی بازی بماند. البته باید اخطار بدهم که با این کار حوصله بازنده‌ها سر می‌رود و ممکن است وقتی شما سرگرم کل‌کل برای برد هستید، آن‌ها بروند یک بازی دیگر را شروع کنند.

 

کیفیت معمولی و قیمت مناسب

درباره گرافیک و تصویرسازی بازی نمی‌خواهم بد بگویم، ولی می‌توانست خلاقانه‌تر باشد. ناشر بازی طرح روی کارت‌ها را با همان زمینه رنگی و سبک نسخه اصلی بازطراحی کرده است. می‌شد در این بازطراحی کمی خلاقیت و نوآوری هم به خرج داد. کیفیت چاپ و جعبه خوب است. کیفیت کارت‌ها عالی نیست، ولی نسبت به قیمت بازی ارزنده هستند. خودتان می‌دانید که بازی چهل‌هزارتومانی این روز‌ها در بازار واقعا کم پیدا می‌شود.
 
بپا سوسک نشی!

 

 

 

مشخصات بازی

قیمت: ۴۰ هزار تومان
تعداد بازیکنان: ۲ تا ۶ نفر (ما هشت‌نفره هم بازی کرده‌ایم.)
رده سنی: کودک، نوجوان، بزرگ‌سال
زمان بازی: ۱۵ تا ۲۰ دقیقه

 

 

 


این‌ها را هم امتحان کنید:
 
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->