دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل
سرخط خبرها

عربستان سعودی به شورای حقوق بشر راه نیافت

  • کد خبر: ۴۶۸۹۸
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
عربستان سعودی به شورای حقوق بشر راه نیافت
عربستان سعودی، روز سه‌شنبه ۲۲ مهر در تلاش برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ناکام ماند. به گزارش «فرانس ۲۴»، این اقدام سازمان ملل که به تلاش‌های پادشاهی عربستان برای بهبود وجهه جهانی خود ضربه‌ای سخت وارد کرده است، مورد استقبال گرو‌های مدافع حقوق بشر قرار گرفت.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ عربستان سعودی، روز سه‌شنبه ۲۲ مهر در تلاش برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ناکام ماند. به گزارش «فرانس ۲۴»، این اقدام سازمان ملل که به تلاش‌های پادشاهی عربستان برای بهبود وجهه جهانی خود ضربه‌ای سخت وارد کرده است، مورد استقبال گرو‌های مدافع حقوق بشر قرار گرفت. برونو استگنو، معاون اجرایی دیده‌بان حقوق بشر، در صفحه توئیتر خود نوشت: «پادشاهی عربستان به‌دلیل نقض فاحش حقوق بشر و جنایات جنگی در خارج از کشور، به آنچه شایسته این کشور بود، رسید.» به گزارش «میدل‌ایست‌آی»، در ماه‌های گذشته عربستان سعودی به‌دلیل سرکوب فعالان حقوق بشر، ایفای نقش اصلی در جنگ یمن و نقش این کشور در کشته‌شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی، مورد انتقاد شدید گروه‌های مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.

در این بین، به گزارش «الجزیره»، روسیه و کوبا در انتخابات مجمع عمومی سازمان ملل برای کرسی شورای حقوق بشر، هیچ رأی منفی به‌دست نیاوردند. بااین‌حال، عربستان سعودی، چین، پاکستان، ازبکستان و نپال برای چهار کرسی رقابت نزدیکی داشتند. پاکستان ۱۶۹ رأی، ازبکستان ۱۶۴، نپال ۱۵۰، چین ۱۳۹ و عربستان سعودی ۹۰ رأی کسب کردند و به این ترتیب عضویت مجدد ریاض در یک نهاد عالی سازمان ملل متحد پایان یافت. در همین حال، پیروزی پکن و مسکو برای حضور در شورای حقوق بشر، موجی از اعتراضات را به همراه داشت. همچنین به گزارش «رویترز»، دولت آمریکا که خود تحت رهبری ترامپ در سال ۲۰۱۸ از این شورا خارج شده بود، نارضایتی خود را از انتخاب روسیه، چین و کوبا برای شورای عالی حقوق بشر اعلام کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->