نگاهی به بحران بزرگ پرسپولیس| جدایی قطعی بشار، شجاع و یحیی گل محمدی از قرمزهای پایتخت؟

  • کد خبر: ۴۶۹۳۱
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
نگاهی به بحران بزرگ پرسپولیس| جدایی قطعی بشار، شجاع و یحیی گل محمدی از قرمزهای پایتخت؟
گرچه پرسپولیس راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شده اما اوضاع در حوالی اردوگاه سرخپوشان اصلا خوب نیست و هر لحظه خبر جدایی بازیکنی دیگر به گوش می‌رسد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز،پرسپولیس راهی فینال آسیا شده اما هیچکس خوشحال نیست. موضع هواداران استقلال نسبت به موفقیت سرخپوشان مشخص است اما چرا هواداران پرسپولیس خوشحال نیستند؟ سوالی که از مدیریت باشگاه تا وزارت‌نشینان به پاسخش اشراف خوبی دارند.

از پنجره بسته تا خطر سقوط و کسر امتیاز پرسپولیس

پرسپولیس خوب می‌دانست که طلب برانکو ایوانکوویچ به جا‌های باریک کشیده می‌شود، اما ترجیح داد به جای پرداخت مطالبات سرمربی پرافتخار کروات، بازیکن بخرد تا تیمی قوی در لیگ قهرمانان اسیا داشته باشد. اقدامی که البته با صعود پرسپولیس به فینال اتفاقا تایید هم شد، اما حالا سرخپوشان گرفتار برزخ برانکو هستند.

هرچند رسول پناه مدعی شده بیش از نیمی از طلب برانکو ظرف امروز و فردا در حسابش می‌نشیند، اما هرلحظه برانکو و وکیلش اراده کنند، می‌توانند با ارسال نامه‌ای به کمیته وضعیت فیفا، پرسپولیس را نقره داغ کنند. فرصت داده شده از سوی فیفا به پرسپولیس پایان یافته و حق با وکیل برانکوست، حتی اگر پرسپولیس ۹۹ درصد طلب سرمربی سابق را پرداخت کرده باشد!

در صورت اعلام وکیل برانکو به فیفا مشخص نیست دقیقا فیفا چه حکمی علیه پرسپولیس صادر کند. گرچه شایعه سقوط به لیگ پایینتر هم مطرح است، اما معمولا احکام فیفا شکل و شمایل پلکانی دارد و ناگهان تیمی به اشد مجازات محکوم نمی‌شود.

گرچه در گام نخست، بسته ماندن پنجره صورت می‌گیرد، اما قدم بعدی کسر امتیاز است. اتفاقی که البته پرسپولیس حدودا ۱۲ سال قبل و در دوران افشین قطبی هم با آن روبه رو شد، هرچند کسر ۶ امتیاز بابت رافائل ادروئو هم نتوانست مانع قهرمانی سرخپوشان پایتخت شود.

خداحافظی بشار رسن و شجاع خلیل زاده

ستاره‌های پرسپولیس مشتریان دست به نقدی دارند. هم بشار رسن و هم شجاع خلیل زاده با پیشنهاد‌های خوبی از لیگ ستارگان قطر رو به رو شده‌اند که می‌تواند مسیر زندگی اقتصادی شان را تغییر دهد. همین مساله هم باعث شده تا هر دو بازیکن هوایی شوند. هم بشاری که در فاصله یک هفته از فوت مادرش به تهران برگشت و با لباس پرسپولیس بازی کرد و هم شجاعی که مدعی بود پیراهن پرسپولیس برایش حکم لباس تیم ملی را دارد!

شجاع با وجود لغو بازی دوستانه تیم ملی ایران با مالی، به تهران برنگشته و همچنان در قطر به سر می‌برد. اگر مشکل خاصی پیش نیاید با قراردادی بالغ بر ۶۰۰ هزار دلار راهی الریان قطر خواهدشد و بشار نیز با رقمی بیش از ۱ میلیون دلار جذب القطر خواهدشد.

گلایه اصلی هواداران پرسپولیس در فضای مجازی، اما نه از بشار که از شجاع خلیل زاده است. هواداران پرسپولیس از مظهر تعصب به تیم محبوبشان توقع نداشتند بلافاصله بعد از بازگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، شجاع با زیرکی هرچه تمام‌تر در سازمان لیگ درخواست فسخ با پرسپولیس را به جریان بیاندازد.

علاوه بر شجاع و بشار شنیده می‌شود سیدجلال حسینی هم بدش نمی‌آید آخرین سال فوتبالش را در انزلی و با لباس ملوان بگذراند. سیدجلال به خوبی می‌داند که در بهترین حالت، در تفکرات یحیی گل محمدی نقش یک نیمکت نشین را باید داشته باشد و این چیزی نیست که کاپیتان پرافتخار سرخپوشان با آن به راحتی کنار بیاید.

سیدجلال حتی مدتی برای اینکه بتواند جاپای از دست رفته را محکم کند، با رسول پناه وارد تعامل گسترده‌ای شد و در پرسپولیس به مهره مدیرعامل تبدیل شد! اما این حرکت هم راه به جایی نبرد و سیدجلال خیلی زود فهمید که رسول پناه زرنگ‌تر از آن است که برای کاپیتان تمام شده پرسپولیس، با یحیی گل محمدی دربیافتد.

جدایی احتمالی این سه بازیکن، اما باز هم تاثیری در نگاه یحیی گل محمدی به محمد انصاری و محسن ربیع خواه نداشته است. سرمربی پرسپولیس قطعا این ۲ بازیکن را نمی‌خواهد و بار‌ها این موضوع را نشان داده است.

جالب است بدانید یحیی گل محمدی حتی کمال کامیابی نیا را هم نمی‌خواهد، اما استثنائا در خصوص کمال ترجیح داده سکوت کند تا وضعیت بشار مشخص شود. اگر بشار بماند، بعید نیست کمال از پرسپولیس جدا شود، اما در صورت خداحافظی قطعی بشار رسن، گل محمدی ترجیح می‌دهد در میانه میدان بازیکنی مثل کمال کامیابی نیا را حفظ کند.

یحیی گل محمدی هم به دنبال جدایی است!

سرمربی موفق پرسپولیس خوب می داند که الان بهترین فرصت برای تاختن است. به جز کارنامه ای که آسیایی کردن شهرخودرو و 2 قهرمانی حذفی با ذوب در آن به چشم می خورد، او پرسپولیس را قهرمان لیگ کرده، پرسپولیس را راهی فینال آسیا کرده و حالا محبوب ترین سرمربی ایرانی است.

پس بهترین فرصت برای یحیی گل محمدی فراهم شده تا بتازد و اتفاقا به دنبال همین کار است! گل محمدی از اعتصاب بازیکنانش حمایت کرده و گفته مدیریت دروغ می گوید. او در همین حین پیغامی به مدیریت باشگاه ارسال کرده و خواسته تا قراردادش با رقمی جدید تمدید شود.

متمم مدنظر یحیی گل محمدی اما چقدر برای پرسپولیس آب می خورد؟ رقمی که یحیی خواسته سرسام آور است و بعید است که رسول پناه هم اگر موافقت کند، وزیر اجازه دهد چنین قراردادی در ساختمان باشگاه پرسپولیس منعقد شود.

خواسته گل محمدی بیش از 10 میلیارد است! آن هم در حالی که قرارداد او و پرسپولیس کلا 3 میلیارد ارزش داشته اما حالا که او فینالیست اسیاست، می خواهد خیالش را راحت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->