طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد
سرخط خبرها

شرکت داروسازی فایزر ادعا کرد که تا آذر ماه واکسن کرونا را عرضه می‌کند

  • کد خبر: ۴۷۰۱۵
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
شرکت داروسازی فایزر ادعا کرد که تا آذر ماه واکسن کرونا را عرضه می‌کند
شرکت داروسازی «فایزر» آمریکا روز جمعه ادعا کرد که واکسن «ویروس کرونا» ساخت این شرکت را تا پایان نوامبر (آذر ماه) برای دریافت مجوز به نهاد فدرال نظارت دارویی این کشور عرضه خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت داروسازی «فایزر» آمریکا روز جمعه ادعا کرد که واکسن «ویروس کرونا» ساخت این شرکت را تا پایان نوامبر (آذر ماه) برای دریافت مجوز به نهاد فدرال نظارت دارویی این کشور عرضه خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «فایننشال تایمز» لندن، فایزر قصد دارد نتایج آزمایش واکسن تازه‌ای را که به همراه شرکت "بایوان تک" آلمان برای مصونیت در برابر همه‌گیری ویروس کرونا ساخته است، در هفته سوم نوامبر برای دریافت مجوز اضطراری در اختیار سازمان فدرال غذا و داروی ایالات متحده قرار دهد.

«آلبرت بورلا» مدیر اجرایی فایزر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این واکسن تاکنون روی حدود ۳۸ هزار تن در سراسر جهان آزمایش شده است.

فایزر با توجه به اینکه تاکنون به هیچ شرکت داروسازی خارج از روسیه و چین، مجوز کاربرد واکسن داده نشده است، در این رقابت پیشتاز به شمار می‌رود.

با اینکه بر اساس بیانیه خانم بورلا، آزمایش‌های این واکسن به خوبی پیشرفت کرده است، اما تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) آمریکا در دسترس همگان قرار نخواهد گرفت.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیش از این وعده داده بود، واکسن کرونا در چند هفته آینده (تا پیش از برگزاری انتخابات سوم نوامبر/13 آبان) در دسترس خواهد بود، اما مقام‌های دارویی آن را بخشی از کارزار انتخاباتی او دانسته بودند.

بورلا در یادداشتی برای کارکنان فایزر که به دست فایننشال تایمز نیز رسیده، نوشته است: تشدید «رجزخوانی‌های سیاسی» درباره ساخت و زمان‌بندی عرضه واکسن کرونا، موجب کاسته شدن از اعتماد همگانی می‌شود. برای فایزر اطمینان از موثر بودن این واکسن تا پایان اکتبر (اوایل آبان) امکان‌پذیر بود، اما ممکن است این اطلاعات بنابر تغییرات در میزان ابتلای شرکت کنندگان در آزمایش‌ها، زودتر یا دیرتر منتشر شود.

فایزر برای دریافت مجوز ار سازمان غذا و داروی ایالات متحده باید دستکم نیمی از اطلاعات مربوط به ایمنی شرکت‌کنندگان در آزمایش‌هایش را به همراه جزئیات واکنش آنها در مدت ۲ ماه پس از دریافت آخرین واکسن، در اختیار این نهاد نظارتی قرار دهد.

واکسن تولیدی فایزر و بایوان تک که بر اساس فناوری نوین "ام آر آن ای" ساخته شده، در ۲ مرحله تزریق می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->