عبدالله عبدالله برای گفت‌وگو با مقامات ایرانی وارد تهران شد

  • کد خبر: ۴۷۱۴۵
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
عبدالله عبدالله برای گفت‌وگو با مقامات ایرانی وارد تهران شد
ایران پس از پاکستان و هند سومین کشوری است که رئیس شورای‌عالی مصالحه ملی افغانستان در هفته‌های گذشته به آن سفر می‌کند. عبدالله در فرودگاه بین‌المللی کابل گفت که هر کشوری نقش خودش را در روند صلح افغانستان دارد.

به گزارش شهرآرانیوز - عبدالله عبدالله، رئیس شورای‌عالی مصالحه ملی افغانستان، در راستای سفرهای منطقه‌ای خود برای رایزنی درباره روند صلح و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای وارد تهران شد.

 

وی قرار است تا ساعتی دیگر با وزیر خارجه کشورمان دیدار کند.

 

عبدالله در راستای سفرهای منطقه‌ای خود برای رایزنی با مقامات ایرانی درباره روند صلح و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای به ایرن سفر کرده است.

 

این مقام افغان قرار است تا ساعتی دیگر با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه، و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، دیدار و گفت‌وگو کند.

 

عبدالله پیش از عزیمت به سمت ایران در صفحۀ توئیتر خود درباره اهداف این سفر نوشت که این سفر برای رایزنی دربارۀ مسایل دوجانبه، حمایت منطقه از روند صلح افغانستان صورت می‌گیرد.

 

فیلم لحظه ورود عبدالله عبدالله به تهران

 

دفتر رسانه‌های رئیس شورای‌عالی مصالحۀ ملی افغانستان نیز اعلام کرد که عبدالله در این سفر با رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، رئیس مجلس اسلامی، دبیر شورای امنیت ملی، وزیر نیرو و برخی از مقامات عالی رتبۀ‌ ایران، دیدار خواهد کرد.

 

عبدالله قرار است در این سفر با مقامات کشورمان درباره روند صلح افغانستان، مذاکرات دوحه و «ضرورت اجماع و حمایت منطقه‌‌ای از تلاش‌های صلح در افغانستان» بحث و گفت‌وگو کند.

 

عبدالله در فرودگاه بین‌المللی کابل پیش از سفر به تهران گفت که هر کشوری نقش خودش را در روند صلح افغانستان دارد و در همین راستا به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهیم داشت.

 

برای تماشای عکس‌ها در سایز بزرگ‌تر و با کیفیت بهتر کلیک کنید

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->