سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

راه‌اندازی بازارچه فروش زعفران کشور در تربت‌حیدریه

  • کد خبر: ۴۷۱۶۶
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
  • ۴
راه‌اندازی بازارچه فروش زعفران کشور در تربت‌حیدریه
راه‌اندازی بزرگترین بازارچه فروش زعفران کشور در آستانه فصل برداشت این محصول در نزدیکی پایانه مسافربری این شهرستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن قندهاری با بیان این که زعفران به عنوان طلای سرخ از مهمترین محصولات تولیدی بخش کشاورزی تربت‌حیدریه محسوب می‌شود افزود: بازار خرید و فروش گل زعفران با حدود هشت هزار مترمربع وسعت از ۲۰ مهرماه امسال به مدت ۵۵ روز آغاز به کار کرده است و به متقاضیان واجد شرایط در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه واگذار ‌شده است.

 

وی ادامه داد: در جلسه با معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری تربت‌حیدریه، ساماندهی این بازارچه در اولویت کار قرار گرفت و مصوب شد تا بین هر پنج غرفه علاوه بر احداث یک سرویس بهداشتی، نسبت به صدور کارت شناسایی، نصب سایبان جلوی غرفه‌ها، به روزرسانی دوربینهای نظارت تصویری و قرارداد با نیروی انتظامی نیز اقدام‌های لازم صورت گیرد.

 

رییس سازمان مدیریت و حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه با بیان این که بازار خرید و فروش گل زعفران هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب دایر است اظهار داشت: امسال با توجه به‌ شیوع بیماری کرونا، ضمن ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، از تمامی غرفه داران و مراجعه کنندگان درخواست می‌شود نسبت به رعایت تمام پروتکل‌های به ویژه استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها اقدام کنند.

 

تربت‌حیدریه با در اختیار داشتن ۲۲ هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید بیش از ۷۰ تن محصول خشک زعفران، بزرگترین مرکز تولید زعفران در دنیا محسوب می‌شود. با راه‌اندازی بازارچه خرید و فروش گل زعفران حجم بسیار بالایی شامل چند هزار تن از محصول پیاز زعفران این شهرستان و دیگر شهرستان‌های مجاور و حتی استان خراسان جنوبی با گردش مالی بسیار زیاد در این بازار عرضه می‌شود.

 

در فصل برداشت زعفران، تمام زعفرانکاران شهرستان‌های مجاور، محصول خود را برای فروش به این شهرستان منتقل می‌کنند که در صورت ساماندهی بازار زعفران، ارز آوری مطلوبی نیز نصیب کشورمان می‌شود.

یکی از شاخص‌ترین محصولات این منطقه که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده، زعفران است که کشت آن در سطح بیش از ۲۲ هزار هکتار زمین با تولید سالانه ۷۰ تن صورت می‌گیرد.

 

میانگین عملکرد این محصول در تربت‌حیدریه ۴.۲ کیلوگرم در هر هکتار است و به لحاظ عملکرد در واحد سطح، این شهرستان رتبه نخست را در خراسان رضوی در اختیار دارد.

۷۹ درصد نیروی کار تربت‌حیدریه در گستره ۹۰ هزار هکتاری عرصه کشاورزی این شهرستان به تولید ۳۷ نوع محصول زراعی و ۳۱ نوع محصول باغی مشغول هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد بداقی نویسنده و کهنه سرباز ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
عرض ادب

زعفران نفت را حذف خواهد کرد

ایران باید بازار جهانی داشت باشیم

زعفران را جدی بگیریم
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
سلام ،درسته تربت حیدریه پایتخت زعفران دنیاست ولی چرا واقعا کسی تو این باز نظارت نداره چرا خود دولت وارد این بازار نمیشه تا کشاورز اینقدر ضرر نکنه ،همش شده دلال بازی .زحمت رو سالانه کشاورز مظلوم و زحمت کش میکشه سود و پول زیاد تو جیب این دلالان و تاجران بی عدالت است که هر روز قیمت رو رو میارن پایین ،تو عرض دو روز قیمت گل رو چرا اوردن پایین، نصف قیمت حتی اول هم نیست ،چرا یکی گل رو روزهای اول به قیمت بالا میفروشه و یکی الان به قیمت پایین آخه این چه عدالتیه تو این کشور چرا کسی به داد دل کشاورز نمیرسه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
شهر خودمه،ایول
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
پرچم تربت بالایه ،
قطب زعفران دنیا . تربت سیتی ، از طرف بچه های ۴۵ متری
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->