انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس
سرخط خبرها

در پشت صحنه با ریدلی اسکات + تصاویر

  • کد خبر: ۴۷۱۸۱
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
در پشت صحنه با ریدلی اسکات + تصاویر
ریدلی اسکات، یکی از پرکارترین کارگردان‌های بریتانیایی، تا الان حدود ۷۰ فیلم ساخته است؛ از «بیگانه» تا «بلید رانر». به تازگی انتشارات «تیمز و هادسون» کتابی درباره کارنامه پربار ریدلی اسکات منتشر کرده که حاوی تصاویری از او در صحنه فیلم‌برداری فیلم‌هایش هم می‌شود.

کاظم کلانتری | شهرآرانیوز ریدلی اسکات را بیشتر برای مجموعه درخشان «بیگانه» و نئو-نوآر ضداتوپیایی‌اش، «بلید رانر» می‌شناسیم؛ شاید هم بعضی‌ها باشند که او را برای فیلم جاده‌ای، «تلما و لوئیز» ستایش کنند و شاید هم برخی برای فیلم‌های تاریخی‌اش، «گلادیاتور» و «رابین‌هود»؛ اما اسکات از آن کارگردان‌های همه‌فن حریفی است که هر نوع فیلمی در کارنامه‌اش پیدا می‌شود. او یکی از پرکارترین‌هاست؛ نمونه‌ اخیرش، فیلم پربازیگر، «آخرین دوئل» است که با بازی مت دیمون، بن افلک، آدام درایور و جودی کومر در صف اکران سال ۲۰۲۱ قرار دارد و از طرف دیگر قسمت آخر سریالش، «بزرگ‌شده با گرگ‌ها»، همین چندروز پیش از «اچ‌بی‌او مکس» پخش شد؛ نمی‌توان از خبر همکاری این کارگردان بریتانیایی با واکین فینیکس که دو دهه پس از «گلادیاتور» اتفاق می‌افتد هم گذشت. فونیکس قرار است در فیلم «کوله‌پشتی» (Kitbag) ریدلی اسکات نقش ناپلئون بناپارت را بازی کند. این‌ها فقط سه مورد از ده‌ها پروژه‌ای است که ریدلی اسکات ۸۲ ساله در دست ساخت دارد. 

 

در پشت صحنه با ریدلی اسکات + تصاویر

پشت‌صحنه فیلم «دوئل‌بازها» (۱۹۷۷) با بازیگران فیلم، کیت کارادین و هاروی کایتل.





در پشت صحنه با ریدلی اسکات + تصاویر

 

«بیگانه» فیلمی بود که باعث موفقیت و شهرت جهانی ریدلی اسکات شد. این فیلم که سال ۱۹۷۹ منتشر شد حدود ۱۰۰ میلیون دلار فروخت.




در پشت صحنه با ریدلی اسکات + تصاویر

سر صحنه «بلید رانر» فیلمی که سال ۱۹۸۲ شکست تجاری‌ خورد، ولی همیشه یک فیلم کلاسیک شناخته می‌شود.


 

در پشت صحنه با ریدلی اسکات + تصاویر

کنار مایکل مدسن، سوزان ساراندون و جینا دیویس سر فیلم «تلما و لوئیز»، فیلمی که اولین نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را برای اسکات به ارمغان آورد.


 

در پشت صحنه با ریدلی اسکات + تصاویر

 

ریدلی اسکات با ژرار دوپاردیو سر فیلم‌برداری «۱۴۹۲» که سال ۱۹۹۲ اکران شد، ولی در گیشه شکست خورد.

 




در پشت صحنه با ریدلی اسکات + تصاویر


سر صحنه «گلادیاتور» (۲۰۰۰) با مدل انیماترونیک یک ببر.

 




در پشت صحنه با ریدلی اسکات + تصاویر

 


فیلم «هانیبال» سال ۲۰۰۱ و به عنوان دنباله‌ای برای فیلم «سکوت بره‌ها» با بازی آنتونی هاپکینز ساخته شد.




در پشت صحنه با ریدلی اسکات + تصاویر

با جاش هارتنت سر فیلم‌برداری «سقوط شاهین سیاه» که اسکات با آن یک نامزدی اسکار دیگر به دست آورد.

 





در پشت صحنه با ریدلی اسکات + تصاویر


اسکات و عوامل فیلم‌برداری در صحنه درام تاریخی «رابین هود» (۲۰۱۰)

 




در پشت صحنه با ریدلی اسکات + تصاویر


سر فیلم‌برداری «بلید رانر ۲۰۴۹» به کارگردانی دنیس وینوو با بازیگران فیلم، هریسون فورد و رایان گاسلینگ. اسکات تهیه‌کننده اجرایی فیلم بود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->