مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

کرونا در ایران، سوار بر موج رکوردزنی

  • کد خبر: ۴۷۴۹۵
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کرونا در ایران، سوار بر موج رکوردزنی
با سرایت کرونا به ۵۰۳۲ نفر، رکورد تازه‌ای در ابتلا به کووید ۱۹ در کشورمان رقم خورد
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ کرونا همچنان مشغول تاخت وتاز در ایران است و آن طور که پیداست قصد ندارد به این زودی‌ها دست از سرمان بردارد. رکوردشکنی‌های این ویروس با ۳۳۷ قربانی‌ای که ۲ روز قبل گرفت و ابتلای ۵۰۳۲ مبتلایِ روز گذشته، وارد فاز تازه‌ای شد. آن طور که وزارت بهداشت چند روز پیش اعلام کرد، روند این بیماری در مشهد در حال صعودی شدن است و تا لحظه تنظیم این گزارش و براساس گفته‌های مسئولان علوم پزشکی مشهد، چیزی نزدیک به ۸۴۵ بیمار در بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی مشهد بستری هستند.


خیز دوباره کرونا

حمیدرضا رحیمی، مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا، در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین آمار بیماران بستری شده در مشهد و استان خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۸۴۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در مشهد بستری هستند و در ۲۴ ساعت اخیر ۲۰۴ بیمارِ جدید در مراکز تحت پوشش علوم پزشکی مشهد به آمار بستری شده‌ها اضافه شده اند. تعداد بیمارانی که در مراکز استان بستری شده اند هم به ۱۳۵۷ بیمار رسیده است. اکنون در مشهد ۲۳۹ بیمارِ بدحال در I.C.U بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی بستری هستند.


افزایش مراکز خدمات جامع سلامت کرونا در مشهد

اما با صعوی شدن دوباره کرونا در ۲، ۳ ماه اخیر، تمهیدات برای کنترلِ شیوع این ویروس وارد فاز تازه‌ای شد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گام اول تعداد مراکز جامع خدمات سلامت و درمانگاه‌هایی را که در سطح یک کار تشخیص انجام می‌دهند از ۱۶ مرکز به ۲۲ مرکز رساند. دکتر علی اصغر انجیدنی، دبیر کارگروه مراقبت و درمان بیماری کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز در این رابطه گفت: براساس برنامه ریزی، ٢٢ مرکز خدمات جامع سلامت و ١۴۰ درمانگاه در مشهد به بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در سطح یک خدمات ارائه می‌دهند و اگر بیماران نیاز به خدمات تخصصی سطح ۲ داشته باشند، به ۱۹ کلینیک تخصصی فعال در این زمینه ارجاع داده خواهند شد و افراد نیازمند بستری از این طریق به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند.
 
انجیدنی در ادامه افزود: بهترین کاری که مردم در صورت مشاهده علائم کرونا می‌توانند انجام دهند، تماس با سامانه ۱۹۱ است. کارشناسان این سامانه علاوه بر اینکه به افراد مشاوره می‌دهند، آن‌ها را به نزدیک‌ترین مرکز جامع خدمات سلامت، یا درمانگاه راهنمایی خواهند کرد. مسئول کارگروه اطلاع رسانی‌بیماری کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم از آماده بودن چندسناریو برای اجرا در صورت بروز شرایط ویژه خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳ مرحله برنامه برای وضعیت‌هایی با ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ بیمار بستری پیش بینی کرده است. در این سناریو‌ها کاملا مشخص شده است که در صورت بروز هروضعیتی کدام بیمارستان‌ها باید کاملا تخلیه و به بیماران کرونایی اختصاص داده شوند. البته ما امیدواریم که با کمک مردم تعداد بیماران بستری شده وارد فاز بیشتر از ۱۰۰۰ بیمار نشود.


محدودیت‌های جدید در ۵ شهرستان

رحیمی در پاسخ به این سؤال که آیا ستاد کرونایِ استان برنامه‌ای برای محدودیت تردد، یا تعطیل کردن مشهد و دیگر شهر‌هایی که شیوع کرونا در آن‌ها بالاست دارد، گفت: پیشنهاد وضع محدودیت‌های جدیدی برای ۵ شهرستان نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و منطقه کاشمر پیشنهاد شده است که البته اجرا و اعمال آن‌ها منوط به تأیید ستاد کرونا در تهران است.

البته عصر دیروز حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد که در ۵ شهرستان نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، گناباد و کاشمر ۱۳ محدودیت جدید از دیروز (۲۹ مهر) اعمال شده است.
طبق آخرین آمار‌های اعلام شده ۳۱ هزار پرستار در ایران به کرونا مبتلا شده اند که به گفته شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سهم مشهد بیش از ۲۵۰ پرستار مبتلا به کروناست.


تعیین تکلیف شهدای مدافع سلامت

اما روز گذشته گام مهمی برای تعیین تکلیف شهدای خدمت و دفاع از سلامت در بنیاد شهید و امور ایثارگران برداشته شد و سعید اوحدی، رئیس این سازمان، از تصویب دستورالعمل «نحوه تشکیل پرونده و بررسی مدارک و مستندات شهید خدمت» خبر داد. وی دراین باره گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران دراین راستا اعلام آمادگی می‌کند تا پس از دریافت پرونده شهدای خدمت سریعا برای تحت پوشش گرفتن این عزیزان اقدام کند تا شاهد افزایش امید برای خانواده این عزیزان و تجدید روحیه برای کادر پزشکی و درمان باشد و این اطمینان را به کادر پزشکی بدهد که کشور قدردان ایثارگری‌های این عزیزان است.

این دستورالعمل در راستای اجرای بند ۱ ماده ۳ آیین نامه اختصاصی تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت تصویب و توسط وزیر بهداشت به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->