دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود
سرخط خبرها

بیماران دیابتی به‌طور موقت از انسولین قدیمی استفاده کنند

  • کد خبر: ۴۷۵۳۸
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
بیماران دیابتی به‌طور موقت از انسولین قدیمی استفاده کنند
مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران دیابتی تا رفع مشکل کمبود انسولین به‌طور موقت از انسولین‌های قدیمی استفاده کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران دیابتی تا رفع مشکل کمبود انسولین به‌طور موقت از انسولین‌های قدیمی استفاده کنند.
 
علی روحبخش افزود: بیماران دیابتی نگران تأمین انسولین قلمی نباشند و تا رفع مشکل کمبود این نوع دارو به‌طور موقت از انسولین‌های قدیمی استفاده کنند.

او افزود: نوع قدیمی ویال انسولین اکنون در داروخانه‌ها موجود است؛ بیماران دیابتی منتظر نمانند و با مشورت پزشک خود از آن استفاده کنند.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم‌اینک تأمین «انسولین قلمی» یا نوع جدید انسولین با کمبود‌هایی در خراسان رضوی رو به رو است، اما نوع قدیم آن که از نظر کارایی فرقی با نوع جدید ندارد و با سرنگ تزریق می‌شود در دسترس بیماران قرار دارد.
 
روحبخش بیان کرد: در چند سال گذشته بیماران دیابتی به جای انسولین قدیمی که با سرنگ تزریق می‌شود از انسولین قلمی تولید کشور‌های دانمارک و فرانسه استفاده می‌کنند که این نوع انسولین نیاز به سرنگ ندارد و استفاده از آن آسان‌تر و با درد کمتری همراه است.

او با بیان اینکه نیاز انسولین قلمی برای بیماران دیابتی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بین ۱۲۰ هزار تا ۱۳۰ هزار عدد در ماه است، تصریح کرد: در شرایط کنونی پاسخگوی نیاز مردم بابت این نوع از انسولین نیستیم و برای رفع کمبود‌ها مکاتباتی با معاونت غذا و دارو داشته‌ایم.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: ویال انسولین قدیمی تولید داخل به دو نوع «رگولار» و «ان‌پی‌اچ» تقسیم‌بندی می‌شود و بیمارانی که تاکنون از انسولین قلمی استفاده می‌کردند، برای استفاده از انسولین قدیمی باید با پزشک متخصص خود برای تنظیم دوز آن مشورت کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->