کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل طی ۲۰۰ روز بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است | بایدن هزینه آن را در انتخابات خواهد داد توماج صالحی به اعدام محکوم شد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم پادشاه عربستان راهی بیمارستان شد پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
سرخط خبرها

پمپئو: زرادخانه‌‌ هسته‌‌ای روسیه مسدود می‌شود

  • کد خبر: ۴۷۶۱۶
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
پمپئو: زرادخانه‌‌ هسته‌‌ای روسیه مسدود می‌شود
وزیر خارجه ایالات متحده از موافقت اساسی روسیه برای مسدودکردن زرادخانه هسته‌ای خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئو گفت که روسیه به‌طور اساسی توافق کرده است که زرادخانه هسته‌ای خود را غیرفعال کند.

پمپئو تأکید کرد که پیمان کنونی استارت نو فقط ۴۵ درصد از زرادخانه هسته‌ای روسیه و در عین حال، ۹۲ درصد از آن آمریکا را محدود می‌کند. وی افزود، به‌طور کلی، هیچ محدودیتی برای چین اعمال نمی‌شود.

وی در جریان یک نشست خبری گفت: «وسیه به طور اساسی موافقت کرده است که کل زرادخانه هسته‌ای خود را غیرفعال کند و ما از این بابت بسیار خوش‌حال هستیم. اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که مذاکره‌کنندگان ایالات متحده و روسیه در اسرع وقت برای ادامه پیشرفت و نهایی‌کردن توافق قابل تأیید دیدار می‌کنند.»

پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیشنهاد کرده بود که پیمان کنونی استارت نو را بدون هیچ شرطی برای یک سال تمدید کنند. وزارت امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود اعلام کرد که آن‌ها آمادگی دارند فرم نهایی توافق با فدراسیون روسیه را درباره سلاح‌های هسته‌ای ارائه بدهند.

وزارت امور خارجه روسیه قبلاً گفته بود که روسیه، که پیشنهاد تمدید استارت نو را برای یک‌سال دارد، آماده است همراه با ایالات متحده، تعهد سیاسی برای مسدودکردن تعداد کلاهک‌های هسته‌ای در اختیار طرفین را برای این دوره ار بپذیرد. در این پیشنهاد تأکید شده است که اگر تصمیمی درباره چنین محدودیت متقابل گرفته شود، نباید با هیچ‌گونه درخواست اضافی از طرف ایالات متحده همراه باشد.

منبع: اسپوتنیک
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->