سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

سه‌شنبه مرگبار در قره‌باغ

  • کد خبر: ۴۷۶۶۰
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
سه‌شنبه مرگبار در قره‌باغ
با مرگ‌بارترین حملات نیرو‌های ارمنستان و آذربایجان علیه یکدیگر در روز سه‌شنبه، آتش‌بس در قره‌باغ بار دیگر نقض شد. مقامات دو کشور همچنان از ادامه درگیری‌ها سخن می‌گویند.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ با مرگ‌بارترین حملات نیرو‌های ارمنستان و آذربایجان علیه یکدیگر در روز سه‌شنبه، آتش‌بس در قره‌باغ بار دیگر نقض شد. مقامات دو کشور همچنان از ادامه درگیری‌ها سخن می‌گویند. دومین تلاش برای آتش‌بس، که روز شنبه مورد‌توافق دو طرف قرار گرفته بود، تأثیر چندانی بر درگیری‌هایی که از ۲۷‌سپتامبر آغاز شده است، نداشت. نگرانی جامعه جهانی بیشتر از این نظر است که این درگیری‌ها به یک جنگ همه‌جانبه میان روسیه و ترکیه ختم شود. روز سه‌شنبه وزارت دفاع آذربایجان از انجام حملاتی به چندین منطقه در این کشور خبر داد.
 
در‌مقابل، مقامات قومی ارمنستان در قره‌باغ نیز از حملات هوایی جدید از‌سوی آذربایجان خبر دادند و گفتند که جنگ به‌ویژه در مناطق جنوبی این منطقه تشدید شده است. الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان، روز سه‌شنبه در توئیتی اعلام کرد کشورش در منطقه قره‌باغ، دستاورد‌های ارضی داشته است. با‌این‌حال، مقامات نظامی ارمنستان اعلام کردند که حملات نظامیان باکو را دفع کرده‌اند و شرایط را در دست دارند. زهراب مونتساکانانیان، وزیر امور خارجه ارمنستان، همچنین تأکید کرد که این کشور با سه دشمن روبه‌روست: ترکیه، آذربایجان و «تروریست‌های خارجی» که از سوریه آورده شده‌اند.
 
باوجوداین، روز دوشنبه نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان، در مصاحبه‌هایی جداگانه با یک خبرگزاری روسی اعلام کردند که برای ادامه مذاکرات در مسکو آماده دیدار هستند. علاوه‌بر‌این، روز سه‌شنبه مقامات رسمی دو کشور از سفر وزرای خارجی خود به واشنگتن خبر دادند. باکو و ایروان اعلام کردند که وزیران خارجه دو کشور د‌رراستای تلاش برای اتمام درگیری‌ها در قره‌باغ با مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات‌متحده، دیدار خواهند کرد. هرچند مایک پمپئو هفته گذشته از تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا برای کمک به آتش‌بسی پایدار در قره‌باغ سخن گفته بود، تاکنون وزارت خارجه ایالات‌متحده درباره برنامه سفر وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان به واشنگتن اعلامیه منتشر نکرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->